Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem wypadającego zapłonu tylko na 4 garze. Cewka i świeca zamieniona miejsca i nadal 4 gar. Kompresja sprawdzona i też ok. Szukałem lewego powietrza i wpuszczony dym zaczął się wydobywać ale nie wiem co to jest. Mianowicie zaczął lecieć z elementu który jest przykręcony do kolektora ale od wewnętrznej strony. Pomiędzy 3 a 4 garem. Na przeciwko disy. Co to jest i czy to może powodować problem z 4 cylindrem? Dodam że na zimnym jest ok dopiero na ciepłym nagle wyrzuci czwarty cylinder. Płynu nie ubywa i nie ma problemu z odpalaniem i na zimnym i na ciepłym. Benzyna czy gaz dzieje się to samo.
Opublikowano

Może z rysunkiem łatwiej coś by było zgadnąć co masz na myśli. https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NE71-EUR-05-2005-E60-BMW-530i&diagId=11_3756

Który zawór DISA masz na mysli? Od zewnątrz? Bo wewnątrz kolektora jest drugi zawór, w sumie naprzeciw siebie. Jak oring na wewętrznej szlag trafił, to może być nieszczelność. Żeby się do niej dostać trzeba wyjąć alternator, zewnętzrny zawór, przepustnicę i da się wtedy dojść. Jak coś jest gdzieś na forum ze szcegółami opis, ale filozofii nie ma.

Opublikowano
Wygląda na to że część nr. 3 nie wiedziałem że są dwie disy. Do tej nr. 3 ze zdjęcia też właśnie dochodzi przewód elektryczny. Ale co wypadnie zapłon to zawsze tylko na 4 garze.
Opublikowano
One z zewnątrz są takie same. Tylko w środku ta obrotow klapka jest mała w tej weanątrz. Może też być wewnątrz nieszczelna i się niedomykać. Gdzieś miałem schemat, która w jakim zakresie obrotów silnika jest otwarta, która zamknięta. Czytałem gdzieś też, że z racji umiejscowienia właśnie największy wpływ ma na cylindry obok siebie położone, a jak widzisz jest pomiędzy 3 i 4. Tak jak pisałem problem z dostanime się nie jest duży, jak coś potrafisz robić sam przy aucie, to jest dość banalne. Czasem też ma luzy na mocowaniach kalpki w obudowie, po prostu otwór robi sie owalny i nie ma siły, żeby była szczelna.
Opublikowano
Ogarnąłem nieszczelność i zgadza się leciało z tej disy co jest wewnątrz miała oring uszkodzony więc ogarnąłem skręciłem zrobiłem test i nigdzie nie leci już powietrze. No i było dobrze dzień może dwa i dziś znowu na 4 cylindrze mi wyrzuciło zapłon. Wszystko ok a ciągle jakiś problem z tym czwartym. Macie może jeszcze jakieś pomysły bo ja już nie mam...
Opublikowano
Wątpię że to sondy. Wtedy problem by występował losowo a nie ciągle notorycznie na 4 garze. Robiłem już tyle testów. Świece cewke i wtrysk od gazu zamieniłem miejscami kompresja ok lewego powietrza brak wiązka wizualnie też ok. I ciągle 4 gar. Ale zauważyłem że dzieje się to po chociaż lekkim rozgrzaniu. Wystarczy że zgasze i po chwili odpalę i już czwórki nie ma. Podczas jazdy też wyrzuca ale to musi być już dogrzany. Dopóki nie wypadnie to idzie jak dzik. Ponad rok czasu spokój od zakupu zrobiłem już z 35tys km i nagle to. Wcześniej nawet nic nie szarpał podawał jak wściekly. Najchętniej teraz to bym wykodował to wypadanie zapłonu tylko czy to w czymś pomoże...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pozamieniaj wszystkie cewki i świece (świece najlepiej ogólnie wymienić). Kolejność liczenia cylindrów przy wypadaniu zapłonu może być inna - według kolejności palenia a nie liczone od przodu silnika.
Opublikowano
Wszystko już zamieniałem miejscami świece cewki wtryski od gazu i nic. Lewego powietrza już nie ma kompresja wszędzie prawie taka sama różni się o jedną dziesiątą tylko. Sondy teraz sprawdziłem i też ok między jednym a drugim kolektorem multimetrem i przez dane z kompa. Dodałem dodatkową masę do silnika i też nic. Dalej to samo jak zgasze i odpalę na lekko rozgrzanym lub dogrzanym to wywala 4 gar. Na zimnym ok. Moim zdaniem jest wszystko ok. Znajoma miała też bardzo dziwny problem w peugeocie i po 2 miesiącach walki oddała go do ASO i okazał się sterownik. A powiedzcie mi co mi da wykodowanie wypadania zaplonu? Jakie są tego zalety i wady?
Opublikowano
Nie wiem jak tu wstawić jakiś filmik czy zdjęcie. A wykodowanie tego wypadania w czymś mogłoby pomóc? Nie będzie odcinało iskry i paliwa wtedy? No bo auto ciągnie jak wściekłe, nic nie śmierdzi aż nagle sobie od tak wyrzuci na czwartym.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem-nigdy nie wrzucałem fotek,ale na głównej stronie jest gdzieś instrukcja .

Wykonywać to możesz lusterko czy żarówke-w twoim przypadku wykodujesz pewnie licznik wypadnięć ,ale żeby naprawić auto to trzeba znaleźć przyczynę...

Opublikowano
Wiem i wolałbym to naprawić poprawnie. Lewego powietrza nie ma po moich testach ale moim zdaniem to jednak coś z powietrzem jest. Mam doświadczenie z poprzedniej e46 m52tu też długo walczyłem z wypadaniem tylko że tam było losowo a nie ciągle ten sam gar. Jak moją e60 korzystam dość intensywnie to jest ok a wystarczy że wlecze się za kimś to nagle błąd. Jak jest mało wciśnięty pedał gazu to jest duże podciśnienie i szuka w każdym miejscu powietrza. A czemu ludzie w tzw gruzach typu E36 i e46 wykodowują wypadanie zapłonu? Co im to daje?
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Odświeżę temat. Kilka tygodni był spokój ale znowu bez przyczyny zaczął wyrzucać 4 gar. Czy da się tak na amen wykodowac to ustrojstwo? Z autem jest wszystko ok a czasami wyrzuca czwarty gar. Moje pytanie czy da się wykodowac to badziewie tak że nawet jakbym wlał tam whisky z colą to będzie przepalał? Nie chcę tego mieć w sterowniku ma palić na wszystkie bo jest wszystko ok .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.