Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Już od dłuższego czasu zauważyłem buczenie z układu wydechowego i jak by utrata mocy minimalnie ... nie jest to cały czas , raz na tydzień.... jak auto zgasić i znów odpalić znika ...

dodam , zero błędów , dpf się nie wypala pod czas buczenia (sprawdzałem komputerowo )....możliwe ktoś przerabiał temat ....

Opublikowano

Na bank sie filtr wypala- mam tak samo.


NIewiem gdzie sprawdzasz stan, ale jesli w Bimmer Tool to przy B47 jest tak, ze jak sie zaczyna regeneracja to jest zielony ptaszek w opcji aktywna, ale paru kilometrach ten ptaszek znika (jakby byla nieaktywna), ale regeneracja caly czas trwa i sadza spada (temp jest wciaz wysoka). Jak zgaszisz silnik i odpalasz jest ciszej bo ja przerywasz.

Opublikowano
Hm trzeba będzie iste podłączyć zobaczyć...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego, wygodniej , powtórzę wygodniej będzie jak zakupisz sobie aplikację BTool + adapter bluetooth. Będziesz miał w każdej chwili wgląd na telefonie ( Android ) co dzieje się z filtrem DPF. Będziesz mógł sam wymusić wypalanie.

Uwierz mi , wypalanie bardzo często odbywa się na dojeździe do sklepu ( które przerywasz gasząc auto przed sklepem ) lub jak dojeżdżasz do pracy ( pomimo tego,że masz do pracy np. 30km to nie oznacza ,że ten proces rozpocznie cię zaraz po odpaleniu auta, może się zacząć gdy już kończysz trasę - i znowu przerywasz ten proces).


To wszystko powoduje ,że przybywa ci ropy w oleju silnikowym, rozrzedzając go ( to nie jest dobre dla elementów ruchomych silnika).

Moim zdaniem....... takie przerywanie wypalania powoduje ,że całe ciepło z filtra DPF jak i jego całego układu wydechowego promieniuje rozgrzewając pobliskie elementy auta. Często się słyszy ,że komuś cieknie olej z pękniętej lub nieszczelnej pokrywy zaworów. Bądź słychać ,że dużo szybciej pada lewa poduszka zawieszenia , która leży w bliskim sąsiedztwie z układem wydechowym. Na pewno wiele części leżących w sąsiedztwie tego układu dużo szybciej się starzeje ze względu na występowanie częstych i wysokich różnic temperur.


Wybór należy od ciebie.

Jak dbasz kolego, tak masz...... :cool2:

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powiem lepiej . Wypalanie nie startuje odrazu po odpaleniu nawet jeśli już jest zaplanowane bo się musi rozgrzać . Jak ktoś ma nawet 10-15 km do pracy to od jesieni do wiosny marne szanse na zrobienie całej procedury . ISTA można tylko wygodniej telefon na szybie czy obok w pionie w cupholderze i gotowe .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W zależności od ECU silnika wypalanie rozpoczyna się , gdy płyn chłodniczy uzyska temperaturę 60°C lub 75°C.
Opublikowano
a ile czasu/km Wam się wypala DPF?
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zależy to od kilku rzeczy....

Jaka jest temperatura na zewnątrz?

Ukształtowanie terenu?


Gdy jadę z prędkością 60km/h - 120km/h po płaskiej drodze to średnio muszę przejechać 13km - 15km


Gdy jadę z prędkością 60km/h - 120km/h pod delikatne wzniesienie to średnio muszę przejechać 9km - 11km.


Zostaje jeszcze temat wystudzenia układu wydechowego. Zazwyczaj robię dystans 2km - 3km aby temperatura spalin spadła poniżej 350°C.


Jeśli chcesz aby DPF nie zapychał się w ogóle musisz jechać z prędkością powyżej 150km/h.

Ja jadąc 160km/h po dłuższym dystansie poziom popiołu w DPF delikatnie/bardzo wolno spada ( bez procesu wypalania DPF ).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.