Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


e91 330xd, M57N2 231KM

po których czynnościach należy wykonać adaptację a po których nie lub jedynie wystarczy skasowanie błędu:

1. Wymiana przepustnicy/regeneracja

2. Wymiana filtra odmy

3. Wymiana oleju + filtra w skrzyni biegów (automat)

4. Wymiana oleju w moście przód tył

5. Wymiana filtra paliwa

6. Wymiana oleju w silniku i filtra

7. Wymiana filtra paliwa + rozszerzenie tego pytania - czy to prawda, że jeśli założy się filtr bez podgrzewacza to nie wypala się DPF?


Dzięki z góry

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1 do 7, nie.

Dpf wypala sie nawet z bledem podgrzewacza.

Opublikowano

dzieki za szybką odpowiedź,


mam jeszcze bardzo laickie pytanie, bo to moje pierwsze bmw, za bardzo właśnie nie znam się jeszcze na tej elektronice i adaptacjach.


Czy adaptacja po czynnościach, które jej wymagają musi być zrobiona - wiadomo po wykonaniu czynności, ale koniecznie przed odpaleniem silnika? Czy mogę wymienić coś sam (np. olej w VTG), a na adaptację przejechać dopiero do serwisu (15-20km), który ma ISTE czy muszę ściągać kogoś z komputerem do swojego garażu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To akurat bardzo trafne pytanie. Mozesz wymienic olej w vtg dla przykladu, a adaptacje zrobic pozniej.
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Może odkopuję ziemniaka, ale w sumie mam wątpliwość do tematu.


Czy po wymianie filtra paliwa nie trzeba przypadkiem zrobić odpowietrzenia układu za pomocą komputera? Raczej pompa dostanie mocno w kość, jak pochodzi nawet chwilę na sucho a wtedy krótka droga do puszczenia opiłków w obieg.

Opublikowano
Możesz zrobić odpowietrzanie za pomocą isty, ale równie dobry skutek przyniesie kilkukrotne włączenie i wyłączenie zapłonu. Włączasz zapłon, czekasz kilka dobrych sekund, wyłączasz zapłon, włączasz czekasz kilka sekund i tak w kółko kilka razy, pompa w baku się załącza i układ się napełnia. Możesz też zalać filtr paliwem przed montażem będzie łatwiej. Sam tak robiłem przy wymianie filtra. Kilkukrotnie włączałem i wyłączałem zapłon i odpaliła natychmiast bez zająknięcia. W procedurze odpowietrzania w ISTA jest właśnie uruchamiana pompa w baku, nie pamiętam na jak długo, a następnie po odpaleniu program automatycznie podnosi obroty silnika na około 2000 ale też nie pamiętam na jak długi czas. Jeden i drugi sposób działa.
Opublikowano

Nie zawsze można odpowietrzyć układ włączając zapłon.Posiadam w e60 silnik n47 i w tym przypadku pompa w baku startuje wraz z silnikiem.Na samym zapłonie jest martwa.

Do odpowietrzania układu użyłem aplikacji B-Tool.Na włączonym zapłonie wymusiłem uruchomienie pompy w baku 3-4 razy,po czym uruchomiłem silnik.Odpalił bez zawahania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.