Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Założyłem alarm Seo Perfekt i jest problem. Po 15 miutach od uaktywnienia alarm sam się włącza, tzn. zaczyna wyć. Następuje to dokładnie w momencie, gdy gaśnie dioda przy lewarku (P). Montażysta alermu walczy z tym i walczy, zakłada jakieś diody, żeby sygnał nie wracał z różnych żaróweczek itp. Ja się na tym nie znam, ale ktoś ma pomysł, co może uaktywniać ten alarm? Albo jak zwalczyć lub zneutralizować ten impuls, który coś, gdzieś wysyła?

 

PS.

Sorki, za takie tłumaczenie, ale kompletnie nie znam się na elektryce, a swoją edukację zakończyłem na bateryjce i żaróweczkach :lol:

Adi
Opublikowano

wróc do montarzysty i niech sobie ten alarm zabiera i kaskę zwraca i zwróć uwagę czy nic nie poniszczył przypadkiem i też dolicz jak za nowe z serwisu (przy nim dzwoń do serwisu)

może to go nauczy żeby nie tykał rzeczy jak sie nie zna na 100%

Pozdrawiam Artur

Opublikowano
wróc do montarzysty i niech sobie ten alarm zabiera i kaskę zwraca i zwróć uwagę czy nic nie poniszczył przypadkiem i też dolicz jak za nowe z serwisu (przy nim dzwoń do serwisu)

może to go nauczy żeby nie tykał rzeczy jak sie nie zna na 100%

 

Gość zapewniał mnie, że robił już wiele E39, więc mu zawierzyłem, z rozmowy wynikało, że zna się na rzeczy. Teraz to już "po ptokach", instalacja zrobiona, nie chcę oddawać, bo to dobry alarm - jedynie montażysta zawalił. Dam mu jeszcze szansę, ale jak widzę, gdy mi przecina oryginalne kabelki to but się sam odrywa od podłoża :lol:

 

Może ktoś ma jakies propozycje, co daje ten sygnał?

Adi
Opublikowano
:think: podejrzewam że alarm zostaje wzbudzony z przełączników drzwiowych, spotkałem się z tym i musiałem podłączyć to przez przekaźnik.

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Opublikowano

Witam!

 

Owy impuls pochodzi od przełączników drzwiowych - prawdopodobnie od tylnej klapy.

Niestety nie można tego podłączyć przez przekaźnik, bo po podłączeniu styków cewki przekaźnika owa dioda przy lewarku w ogóle nie będzie gasnąć. Inne systemy też zostają cały czas aktywne co powoduje rozładowywanie akumulatora.

 

Niestety nie wiem jak ten problem rozwiązać.

 

Nie odpuszczaj temu montażyście. Ma wszystko elegancko działać i koniec.

 

pozdro!

 

P.S.

Jeżeli ten impuls pochodzi od klapy bagażnika to można tam podłączyć fotorezystor do masy i umieścić go w lampce.

Ale to jest trochę niefachowo.

Opublikowano
Niestety nie można tego podłączyć przez przekaźnik

A przekaźnik i dioda zaporowa?

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Opublikowano

Że niby jak ta dioda ma być włączona?

 

1 wyprowadzenie cewki do +12

2 wyprowadzenie cewki do przewodu przy lampce (na lampce jest +12 na stałe i załączane masą).

 

Niby przez żarówkę też jest podawane +12 na ten przewód, ale przekaźnik ma mniejszą oporność i to powoduje uaktywnienie innych użądzeń.

 

Gdzie ta dioda ma być i w jakim kierunku?

Opublikowano

Witam.

Więc tak, jedno wyprowadzenie cewki podłączasz pod +12V, a drugie przez diode do pojawiającego się przy otwarciu minusa na lampce. Diode ustawiasz tak aby prąd płynoł od tego minusa do cewki, dzięki temu nie wraca się z przekaźnika do lampki. Przez styk przekaźnika przepuszczasz sygnał na alarm, przeważnie minus.

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Opublikowano

Rozumiem, że chcesz to podłączyć w ten sposób.

 

+12---*^^^^^*------|>------Przewód od lampki

.............cewka.........dioda

 

Czyli dioda paskiem w stronę przekażnika.

Czyli przekaźnik nigdy nie zadziała.

Jak podłączysz odwrotnie to przekaźnik zadziała, ale i +12 będzie szło cały czas na przewód od lampki.

Opublikowano
Jak podłączysz odwrotnie to przekaźnik zadziała, ale i +12 będzie szło cały czas na przewód od lampki.

Masz racje, sprawdziłem to i faktycznie tak jest jak mówisz, ale czy to ma aż tak duże znaczenie? Podłączyłem to tak jak mówiłem co prawda w innym samochodzie (nie bmw) bo tam też wzbudzał się alarm i wszystko działało, nie było z tym żadnych problemów tzn. z tym plusem co przechodził przez przekaźnik. Ale tu może faktycznie jest inaczej.

Mam kolejną teorie w tej sprawie :lol: Więc można by odciąć od przełącznika (tego od lampki) przewody i bezpośrednio podać z niego sygnał na alarm i przekaźnik, a przez styk przekaźnika dać impuls masy na lampke i ukł. wewn. Mniej więcej tak:

http://img275.imageshack.us/img275/600/przeka378nikce9.jpg

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.