Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W dobie elektryków będzie to powszechny problem… brak możliwości parkowania na chodniku z uwagi na DMC przekraczającą 2.5t

iX3 przekracza tą granicę mocno, bo jego DMC wg danych technicznych wynosi aż 2.725t…


Warto mieć tą świadomość :wink:

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Martwy, bezsensowny przepis.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Póki co martwy, bo dotychczas dotyczył głównie dostawczaków, ewentualnie największych SUV (zwłaszcza w dieslu). Może i bezsensowny - ale jednak obowiązujący…

A że nasi rządzący szukają pieniędzy na prawo i lewo na spełnienie obietnic/przedłużenie władzy (interpretacja w zależności od preferencji politycznych), nie byłbym taki pewny czy auta na zielonych tablicach stojące na chodniku nie będą łakomym kąskiem… zwłaszcza po zwiększeniu taryfikatora…


Tak czy siak - jak napisałem - warto mieć po prostu tą świadomość.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moim zdaniem ten przepis to jest właśnie bardzo potrzebny. Kostkę pod chodnik projektuje się pod konkretne obciążenie. Kilka razy miałem okazje zobaczyć co się potrafi zadziac z kostka po wjeździe zbyt ciężkim autem. Kiedyś sąsiadowi cos przywieźli jakaś ciężarówka i gostek wjechał mu na kostkę. Po wyjeździe kostka do remontu bo się zapadła :D :D
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Wiesz, po każdym chodniku codziennie jeździ 10 kurierów załadowanych po dach więc dlatego uważam że uprzykrzanie życia właścicielom elektrycznych suvow jest trochę bez sensu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Swoją droga zaciekawiło mniemano na jakie obciążenie są projektowane chodniki.
Opublikowano
Martwy, bezsensowny przepis.

Martwy? Do czasu.

Bezsensowny? Wcale nie.

Wymagania co do konstrukcji chodnika (czy to z kostki, czy to z płyt) są niższe, niż dla dróg. Przykładowo:

- chodnik z kostki: podbudowa z kruszywa 15cm, podsypka - 3cm, na to kostka (6-8cm)

- zjazd w ciągu chodnika: podbudowa z kruszywa 20cm, podsypka - 3cm, na to kostka (6-8cm)

- droga z kostki: podbudowa z kruszywa 30cm, podsypka - 4cm, na to kostka (8cm)

Ciężko stwierdzić, czy te 15cm podbudowy i kostka 6cm wytrzymają 2,5 tony, 3,5 tony, czy 5 ton bo to zależy też od innych czynników.

Równie dobrze można dywagować, czy przed jakimś zakrętem musi znać ograniczenie do 40km/h, skoro Ty jesteś w stanie do przejechać z prędkością 60km/h.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Randall Ci kurierzy zapewne tez maja w dowodzie DPM wieksze niz dozwolone i mandaty ich takze raczej dotycza
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Wiem ze dotyczą i o to mi chodzi, przy obecnej liczbie elektryków to raczej nie one będą odpowiedzialne za zniszczone chodniki :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie chodzi o niszczenie chodników, bo tu się @Randall z Tobą zgadzam. Chodzi o świadomość tematu.

Komuś, kto całe życie jeździł autami osobowymi, łącznie z SUV’ami typu X3 w jakiejkolwiek wersji spalinowej i nigdy nie zastanawiał się czy może parkować na chodniku, tudzież wjechać na mostek z ograniczeniem 2.5t - może po prostu nie przyjść do głowy, że - nadal jeżdżąc tym samym modelem auta, tylko w innej wersji - nieświadomie łamie przepisy…

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niektóre suvy łącznie z przyczepa łapią się już na obowiązek posiadania prawa jazdy na …. Samochody ciężarowe :D :D duży\ciezki suv rządzi się swoimi prawami i warto mieć to na uwadze i sprawdzić dokładnie co i jak. Swoją droga ciekawe czy ix3 ze swoją masa plus max obciążenia na hak nie załapie się także na obowiązek prawka na ciężarówki.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nawet nie wiedziałem że jest taki przepis :D oby nie zaczęli szukać. Większość suv-ów ma DMC 2,5t +
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.