Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli z Twoim autem jest wszystko w porządku i nie zaniża zużycia przy niskich temperaturach ;) parafrazując cytat z filmu: „Mamę się oszuka, tatę się oszuka, ale fizyki nie oszukasz” :-)


A swoją droga to przyzwoity wynik i ładne zasięgi. Z ciekawości jak Ci się jeździ na głębokim śniegu czy ogólnie śliskim? Ja z 10 lat temu miałem BMW rwd, ale iX3 później gubi trakcję, pewnie to zasługa masy oraz postępu w oponach. Jednak na głębokim śniegu jeszcze nie testowałem go.

Opublikowano
Czyli z Twoim autem jest wszystko w porządku i nie zaniża zużycia przy niskich temperaturach ;) parafrazując cytat z filmu: „Mamę się oszuka, tatę się oszuka, ale fizyki nie oszukasz” :-)


A swoją droga to przyzwoity wynik i ładne zasięgi. Z ciekawości jak Ci się jeździ na głębokim śniegu czy ogólnie śliskim? Ja z 10 lat temu miałem BMW rwd, ale iX3 później gubi trakcję, pewnie to zasługa masy oraz postępu w oponach. Jednak na głębokim śniegu jeszcze nie testowałem go.

 

Na głębokim śniegu również nie było okazji testować. Natomiast ruszanie czy przyśpieszanie na śliskim totalnie bez problemów.

  • 5 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja wczoraj zrobiłem pierwszą trasę, WAW-GDA ok. 430km (przez A2/A1).

Założyłem sobie że jadę normalnie, czyli 140 km/h (w porywach 140+). Choć zdarzyło mi się kilka razy odklejać glonojady (fajnie się elektrykiem przyspiesza od prędkości 140km/h) :)


Pełny bagażnik, ilość osób 2+2, jakieś 18 stopni Celsjusza. W takich warunkach „2 z przodu” w średnim zużyciu pojawia się rzadko, z reguły zużycie oscylowało pomiędzy 30 a 35 kW. Duży wpływ ma wiatr, jak wjeżdżałem w obszar z ekranami dźwiękochłonnym, zużycie było niższe, w otwartym terenie z bocznym wiatrem - wyższe. I to co kolega napisał wcześniej - minimalna pochyłość drogi (taka właściwie niezauważalna) potrafi zmienić zużycie o ponad 5 kW.

Trasę zrobiłem w większości na tempomacie - co swoje też dodaje do zużycia, bo tempomat adaptacyjny w BMW działa dość… hmm… dynamicznie. Tzn. jak zwolni się droga przed autem to bardzo mocno przyspiesza, aby osiągnąć zadaną prędkość. Szkoda, że BMW nie oferuje trybów działania tempomatu (dynamiczny/komfortowy/oszczędny) tak jak to robią niektóre marki.


Te 430km zrobiłem z dwoma postojami na Ionity, na każdej ładowanie poniżej 30 minut. Przy rozładowanym aku również osiągnąłem maks na poziomie 153kW, potem do 50% cały czas jest szybko (>100kW), powyżej 50% zaczyna się zwalnianie (choć do jakiś 70% nadal jest >50kW).

Opublikowano

czyli jakbyś jechał wolniej tak 100-120 to byś tylko raz ładował?

U mnie od wyjechania z salonu auto pokazuje zasięg 240-280km przy 65%-80% naładowania, ale jeżdżę dynamicznie i niewiele kilometrów zrobione, max 100 razem. Ale jak przejechałem 50km trasę to zużył około 10% baterii.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Myślę, że tak, przy 100-120 km/h zużycie jest gdzieś pomiędzy 21-25 kW. Ale za krótko jechałem z tą prędkością, aby wypowiedzieć się bardziej wiarygodnie.


Ja w takiej trasie 400-500km, jak jadę z dziećmi i tak z reguły zatrzymuję się na krótko dwa razy, więc te ładowania były dla mnie OK.

Opublikowano
Przy tempomacie ustawionym na 130 km/h gdzie wiadomo, że średnia finalnie wyjdzie ok 110km/h średnie zużycie nie powinno wyjść większe niż 22kWh/100km. W każdym razie tak wychodzi u mnie.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Przy ładnej pogodzie (jak ostatnio), kręcąc się jedynie po drogach lokalnych zużycie wyniosło poniżej 16kWh/100kmm. Teoretycznie wychodzi ponad 400km zasięgu. Kilkukrotny przejazd S8 (ok. 20km z tempomatem ustawionym na 120-130km/h) podnosi średnie zużycie na ok. 17kWh. Bardzo na plus w stosunku do okresu zimowego, kiedy średnie zużycie wynosiło ok. 23-24kWh.
Opublikowano

Moja obserwacja jest taka, iż to nie tylko kwestia lato - zima ale również technika jazdy elektrykiem, której nabywasz z czasem.

W zeszłe wakacje nie udało mi się chyba nigdy zejść poniżej 19 kWh/100km podczas jazdy po Krakowie, a w ubiegłą niedzielę ku memu wielkiemu zaskoczeniu po przejechaniu blisko 40km po mieście miałem średnią 14,5 kWh/100km

Albo po 15 000km auto się dotarło :D

Opublikowano

Zimą średnie zużycie wynosiło 22 kWh/100 km, aktualnie wynosi ok 18 kWh/100 km.

Ostatnio podczas delikatnej jazdy bocznymi drogami udało mi się zejść poniżej 15 kWh/100 km.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@sebsek, po mieście jeździsz w trybie adaptacyjnej rekuperacji czy w trybie B…?


BTW, po 15kkm może wałki rozrządu ułożyły się w silniku… :lol: a może dwumasa… :wink:

Opublikowano

I tu może być pies pogrzebany, gdyż w ubiegłym roku z uporem maniaka jeździłem po mieście tylko w trybie B, a od kilku miesięcy przerzucilem się niemal całkowicie na tryb Adaptacyjny, który uważam za rewelacyjny i chyba nieobecny w żadnym innym elektryku.

Obecnie B używam jedynie no moment od czasu do czasu jako dodatkowy hamilec :D

Opublikowano
Tryb adaptacyjny jest tez w i4 i w iX. Potwierdzam jest rewelacyjny.
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano
Tryb adaptacyjny jest tez w i4 i w iX. Potwierdzam jest rewelacyjny.

Oczywiście miałem na myśli - żadnym poza BMW :D

Opublikowano
Dziś trasa z Opola do Zielonej Góry A4 i S3, 130 czasem 120 na tempomacie, 270 km, średnie zużycie 20,2 KWh/100 km, zasięgu było jeszcze na 86 km.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Właśnie zakończyłem wycieczkę po Skandynawii (Kraków-Nordkapp-Kraków) i mogę podzielić się informacją o zużyciu na odcinku niemal 6900km. Z całej trasy średnie zużycie według komputera to 16,9 kWh/100km.

Do czasu wjechanie na teren RP wynosiło 16,7 kWh :)

Na ostatnim odcinku Grójec - Kraków udało się sprawdzić zużycie przy średniej 120 km/h (bo dokładnie przypadkowo taka wyszła :D ) i wyniosło 21,9 kWh/100km.


Na całej trasie pobrałem 1258 kW energii, a średni czas lądowania (pomijając kilka nocnych lądowań w hotelach) wyniósł 84 min na 1000km


Mając ilość km oraz pobranych KW można natomiast łatwo policzyć, iż średnie zużycie energii obejmujące starty podczas lądowania wyniosło 18,3 kWh/100km. Co daje nam stratę podczas lądowań w wysokości 8%

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wczoraj zrobiłem trasę 300 km, cała trasa na tempomacie 135 km/h.

Średnie zużycie 21.6 kW.

Trasa była wręcz pusta, więc było bardzo mało zwalniania i przyspieszania - praktycznie cała trasa ze stałą prędkością.


Przy pełnym aku daje to teoretyczny zasięg ponad 300km przy prędkościach autostradowych. Aczkolwiek rzadko się zdarza, żeby dłuższą trasę można było przejechać bez zwalniania/przyspieszania… a to niestety znacząco podnosi zużycie…

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Wczorajsza trasa z okolic Bled w Słowenii do Opola, na haku bagażnik rowerowy i dwa rowery elektryczne, trochę górskich serpentyn, jeden spory korek, trochę lokalnymi drogami przez Czechy, dystans 795 km, średnie zużycie 19 KWh/100 km, średnia prędkość 83,5 km/h, gdzie tylko się dało to 135 na tempomacie, trzy ładowania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.