Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Czy ktos mial u siebie przypadek ze ustawiil opcje: ostrzezenie opuszczenia pasa ruchu na wyłączone, a mimo to kierownica odbija przy najechanie na linie kiedy nie uzyjemy kierunkowskazu?


Jak tylko odebralem auto z salonu to jedna z pierwszych rzeczy jakie zrobilem bylo wylaczenie tej opcji, bo strasznie mnie irytowalo wibrowanie kierownicy przy najechaniu na linie.

Ni stąd ni zowąd po 4 miesiącach uztykowania znow zaczelo to dzialac mimo ze nic nie zmienialem w ustawieniach i dalej jest ustawione jako wylaczone. Dodam ze nie za kazdym razem dziala ale w wiekszosci przypadkow. Po najechaniu na linie wyskakuje w lewym gornym rogu zielona kontrolka z liniami i samochodem i swieci sie tak przez kilka, kilkanascie sekund od najechania na linie. Oprogramowanie w aucie nigdy nie bylo aktualizowane i dalej jest 03.2021.


Czy moge cos samemu wskorac czy pozostaje umowic sie do serwisu?

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Opublikowano

Ja jak odbierałem auto w czerwcu to w salonie powiedzieli że tego całkowicie nie można wyłączyć tylko ograniczyć. Może ktoś ma inną wiedzę przez kodowanie.

Zgodzę się z Tobą że po pewnym czasie wibrowanie i odbijanie kierownicy wróciło mało co się nie zes...łem

zdziwiony. :cool2: :mrgreen:

Opublikowano
Nie wiem jak u was, ale ja mam w menu poza ostrzeganiem opuszczenia pasa (wczesne, normalne, wyłączone itp.), mogę też odznaczyć "Ingerencja w kierowanie". Ustawiłem to na indvidual i kierownica mi tylko wibruje jak zjadę. Można również całkowicie wyłączyć active guarda, chyba 3s przytrzymać przycisk obok świateł awaryjnych
Opublikowano
U mnie w zakladce "Bezpieczenstwo i ostrzezenia" mam "ostrzezenie opuszczenia pasa ruchu" ustawione na wyłaczone i pod spodem wyswietla sie "ingerencja w kierowanie" ktora jest nieodznaczona. Po kliknieciu w nią powinna sie chyba odznaczyc ale tak sie nie dzieje. Moze rzeczywiscie ma to zwiazek z tym przyciskiem kolo awaryjnych, bo ostatnio niechcacy go wcisnalem. Dziekuje za informacje. Jak znow zadziala przytrzymam 3s przycisk i oby rozwiazalo to problem.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Opublikowano
Ja akurat mam ten system włączony i dobrze że jest. Mam taki nawyk że zawsze włączam kierunkowskaz przy każdym manewrze i ja nie odczuwam aby mi to przeszkadzało. Przeciwnie jak się zagapię to raz czy dwa zadziałało. I to jest bardzo dobre w tym systemie
Opublikowano
U mnie w zakladce "Bezpieczenstwo i ostrzezenia" mam "ostrzezenie opuszczenia pasa ruchu" ustawione na wyłaczone i pod spodem wyswietla sie "ingerencja w kierowanie" ktora jest nieodznaczona. Po kliknieciu w nią powinna sie chyba odznaczyc ale tak sie nie dzieje. Moze rzeczywiscie ma to zwiazek z tym przyciskiem kolo awaryjnych, bo ostatnio niechcacy go wcisnalem. Dziekuje za informacje. Jak znow zadziala przytrzymam 3s przycisk i oby rozwiazalo to problem.

Tam jest opcja "ALL ON", "ALL OFF" i "INDIVIDUAL". Wciskanie przycisku zmienia między all on a individual i na individual można wyłączyć ingerencje. Jak przytrzymamy to robi się All Off, ale to wyłącza chyba również ostrzeganie przed pieszymi, więc osobiście bym tego nie robił :)

 

Ja akurat mam ten system włączony i dobrze że jest. Mam taki nawyk że zawsze włączam kierunkowskaz przy każdym manewrze i ja nie odczuwam aby mi to przeszkadzało. Przeciwnie jak się zagapię to raz czy dwa zadziałało. I to jest bardzo dobre w tym systemie

Mi też się podoba i wszystko fajnie jak nie ma żadnych niespodziewanych sytuacji na drodze. Ostatnio żona jechała i wybuchła przed nią opona od tira. Odbiła w ostatniej chwili w lewo, a auto przy pasie odbiło w prawo, z powrotem na

pędzącą oponę i trzeba z nim było walczyć. Na szczęście nic się nie stało

Opublikowano
Ja ostatnio przy wyprzedzaniu ciężarówki którą zarzuciło - lub kierowca się zagapił, musiałem zjechać lewą stroną na pobocze. Było dość łagodne a nie ustąp jak nie kiedy. Prędkość była dużo powyżej autostradowej. Auto trochę powalczyło ze zmienną nawierzchnią (drobny gres) i pięknie wyjechało. Zawszę mawiam że w takich przypadkach pomagają systemy i cała ta technologia od auta po przez opony. Nie pierwsza to taka sytuacja w życiu - ale już dawno nie było tak łagodnie. Chyba jednak wolę od czasu do czasu powalczyć z jakimś systemem - gdzie np co jakiś czas jak cofając przez swoją bramę potrafi zahamować gwałtownie. Bo wykrywa kawałeczek płaskownika umocowanego na podłożu o który skobluje się bramę jako mega zagrożenie. Dlatego ja nigdy nie wyłączam żadnych systemów, które mi mogą pomóc
Opublikowano

Mam dokładnie to samo. Wyglada jakby ustawienie jakoś się włączyło w ciągu ostatniego tygodnia, mimo ze w ustawieniach jak byk jest ze wyłączona.


Historia z dzisiaj. A4, ok 130km/h, prawy pas poprzez żółte linie wchodzi częściowo na awaryjny, bo roboty drogowe. No to zjezdzam wg żółtych lini, a asystent jakby widział tylko białe, walczy ze mną i skręca kierownice w lewo.

Dramatu nie było, bo podejrzewałem ze tak zrobi, ale trochę powalczyliśmy - dziwne.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Opublikowano
Mam dokładnie to samo. Wyglada jakby ustawienie jakoś się włączyło w ciągu ostatniego tygodnia, mimo ze w ustawieniach jak byk jest ze wyłączona.


Historia z dzisiaj. A4, ok 130km/h, prawy pas poprzez żółte linie wchodzi częściowo na awaryjny, bo roboty drogowe. No to zjezdzam wg żółtych lini, a asystent jakby widział tylko białe, walczy ze mną i skręca kierownice w lewo.

Dramatu nie było, bo podejrzewałem ze tak zrobi, ale trochę powalczyliśmy - dziwne.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Na PL oznaczenia szczególnie w czasie remontów - budowy to żaden asystent sobie nie poradzi

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wygląda że jest tu jakiś BUG w sofcie. Zainstalowałem ostatnią dostępną wersję (21-07) i nie wiem jak było w poprzedniej ale wydaje mi się że tego objawu nie miałem.

Działa to tak że jak wyłączymy z poziomu MENU "ingergencję w kierowanie" to auto nie koryguje pasa (prawidłowo) ale jak użyję przycisku - tego obok awaryjnych i włączę indywidual to pomimo odznaczonej opcji w menu ingerencja w kierowanie znowu zaczyna być aktywna. Dopiero ponowne jej zaznaczenie i odznaczenie powoduje że przestaje działać. Trochę dziwne ale nie powinno tak być.

Sprawdźcie jak jest u was.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Zaktualizuj soft. Ja eskalowałem ten problem swego czasu w centrali. Po jakimś czasie wgrali mi soft, który na stałe deaktywuje w trybie indywidualnym ingerencję w kierowanie. Teraz jest jeszcze nowszy soft i weixe, że poprawili właśnie zachowanie na wąski drogach i tam gdzie nie ma pasów. Najnowszego jeszcze nie wgrałem. Muszę poczytać czy będzie tak jak do tej pory. W którymś poście opisywałem to zachowanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.