Skocz do zawartości

Pompa wtryskowa e46 m47n przypadek ropa w oleju pytanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie mam takie pytanie odnośnie pompy wtryskowej w bmw e46 pompa cp3s3 bosch spotkał się ktoś lub miał w swoim aucie do czynienia z tym,że ropa wlatywała do oleju poprzez simering pompy wtryskowej?


chodzi o ten element na pompie:


img]https://e46forum.pl/images/upload/be60c33778b95dd630f3c85d31507c06.jpg[/img]


mam pompę wyjętą bo miałem wyciek wyciek okazał się z uszczelki między blokiem a pompą ale,ze w domu mam nowy zestaw uszczelnień pompy to mówię założę i generalnie wszystkie oringi to pikuś tylko problem jest z tym simeringiem.Zamówiłem już drugą pompę dla siebie z allegro :mad2:


bo wyjąłem simering i wbicie nowego okazuje się nie takie proste dlatego,że wałek na który wchodzi simiering ma na dole rowek gdzie musi wskoczyć środkowa guma simeringu :) tylko wbijając nie jest się w stanie wyczuć,czy simering wskoczył na rowek czy nie :) a można go wbić i za głęboko.. albo za płytko.Przedni dekiel jest wyciągany ten aluminiowy więc można na stole wbijać tylko tak jak wspomniałem może,żeby wyjasnić o co kaman to pokaże na filmiku:




ps jedyna opcja,zeby wyczuć po wbiciu simeringa czy faktycznie zaskakuje na swój rowek to wyjęcie z pompy wałka na którym siedzi uszczelniacz( wałek wystarczy mocniej pociąnać i wyjdzie z włożeniem tez nie ma problemu ) i wtedy przymiarki.


Dlatego chciałem spytać czy komuś ropa dostawała się do oleju w e46 320d ma pompie CR ? bo w drugiej pompie co przyjdzie z allegro wolałbym nie ruszać uszczelniacza wałka..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego ten rowek to jest wytarty od starego uszczelniacza. Nowy uszczelniacz nabij do końca, aby był równo i musi trzymać. Nawet lepiej żeby nie trafił w ten rowek tylko chodził w nowym nie wypracowanym miejscu.

Muszę jednak przyznać że jestem pełen podziwu dla twojej osoby i tego jak zawzięcie dążysz do perfekcji. :cool2:

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Kolego ten rowek to jest wytarty od starego uszczelniacza. Nowy uszczelniacz nabij do końca, aby był równo i musi trzymać. Nawet lepiej żeby nie trafił w ten rowek tylko chodził w nowym nie wypracowanym miejscu.

Muszę jednak przyznać że jestem pełen podziwu dla twojej osoby i tego jak zawzięcie dążysz do perfekcji. :cool2:

 

aa.. ten rowek to jest od tego,że przez te lata wałek tam kręcił się tak? myślałem,że to fabryczny rowek gdzie ma wskoczyć..bo jak nie to w innym przypadku robota bajka.. mi tylko o rowek chodziło,ze dobicie na milimetry by tam wskoczył to nie takie proste..


pytanie takie bo jeden simerig boscha poszedł na starty :) nowy simering boscha lepiej dać,żeby na prasie mi włożyli? :)


mam warsztat 300m ode mnie mają prasę tylko,że to ludziska co wszystko lubią smarować nawet to co nie trzeba :) a simering ma tam na sucho wejść :)

Czyli najlepiej taki simering wcisnać tak,żeby był przed lub za rowkiem tak?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie, te wszystkie lata pracy pozostawiły po sobie ślad w postaci wypracowanego rowka. Możesz sam go wcisnąć. Każdy uszczelniacz dobrze zostawić zanurzony w oleju chociaż na 15min. Czop też lekko posmaruj oczywiście wszystko olejem silnikowym. Wytrzyj go w papier bez odtłuszczacza. Nie przejmuj się że jest tłusty. Wbij go delikatnie żeby był równo, następnie dobierz tulejkę lub nasadkę o zbliżonej średnicy uszczelniacza i wbij delikatnie młoteczkiem.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Dokładnie, te wszystkie lata pracy pozostawiły po sobie ślad w postaci wypracowanego rowka. Możesz sam go wcisnąć. Każdy uszczelniacz dobrze zostawić zanurzony w oleju chociaż na 15min. Czop też lekko posmaruj oczywiście wszystko olejem silnikowym. Wytrzyj go w papier bez odtłuszczacza. Nie przejmuj się że jest tłusty. Wbij go delikatnie żeby był równo, następnie dobierz tulejkę lub nasadkę o zbliżonej średnicy uszczelniacza i wbij delikatnie młoteczkiem.

 

więć drugiej pompy nie ma sensu kupować by montować drugą z alledrogo ze starym uszczelniaczem?


a jeszcze spytam bo jak nabijałem uszczelniacz to zauważyłem po nabiciu,że jedna strona była z milimetr jakby niżej względem drugiej jak się tak przyjrzałem temu to takie coś moze już wpłynąć na wyciek? dam chyba im na prase to to za 10zł mi wprasują + dołącze im wałek tak by wiedzieli ile wcisnać by nie do rowka(pewnie i sam bym wybił) ale kto wie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak twoja pompa jest dobra to zakładaj uszczelniacz i nie kombinuj za dużo. Musi być równo obsadzony. Z tą prasą to może być troszkę przesada ;)
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Zamówiłem jeszcze jeden nowy uszczelniacz wałka boscha oryginalny :roll:

Plus zamówiłem już się szarpnąłem bo tego nie ma już w ogóle w pl dostępne 1/2 sztuki i tyle nowy boscha wałek o taki :


55bd1f80e7908a7fa1a1b6f2376d6bfe.jpg



faktycznie nowy wałek nie ma rowka :) więc teraz bez różnicy czy nabiją głębiej czy mniej uszczelniacz.

Uszczelniacz boscha do pompy 30zł lub zamiennik 12zł

Wałek po rabcie 180zł :)


Ps jakby ktos potrzebował jakies informacje na temat schematu,momentu dokręcania wszystkich śrubek pompy to niech pisze.Udało mi się dostać boscha esi tronica z pełna aktywacją gdzie wszystkie schematy,części zamienne itp sa pokazane :)

Opublikowano
Jak twoja pompa jest dobra to zakładaj uszczelniacz i nie kombinuj za dużo. Musi być równo obsadzony. Z tą prasą to może być troszkę przesada ;)

 

Siemka kolego szumrak no właśnie tak myślę ze prasa może być przesadą


Wiesz co spytam Cię kolego o dwie rzeczy pomozesz może? :)


1.Czy uszczelniacz lepiej nabijać gdy jest założony tak jak na zdjęciu(podglądowe z YT)


d26e3dbacd329a9b442af6b5372d9861.jpg już na wałku czy bezpośrednio do obudowy o tak bez wałka:


91b7143e696d84f8c02c581e7a794962.jpg


może i głupie pytanie tylko nie wiem czy jest jakaś różnica że lepiej nabić gdy uszczelniacz jest na wałku? lepiej się ułoży itp? czy jeden pies?


i ostatnie pytanie :roll: wewnętrzną wargę a w sumie to nawet czop wybieraka tak by on się wślizgnął po nim a nie na sucho szedł posmaruje olejem silnikowym a powierzchnia zewnetrzna?czyli ta co wchodzi w obudowę /metalowa tu sucho na sucho? czy posmarowanie olejem silnikowym w koło ? pytam bo tego nie jestem pewny czy taki posmarowanie olejem silnikowym w koło uszczelniacza nie spowoduje potem wycieku itp? bo pewnie lepiej by wszedł gdyby był posmarowany.


Jutro dopiero po południu będzie wałek nowy i zaraz sobota :duh: a oni mi w sobotę na prasie nie zrobią bo opony zmieniają i czekaj do wtorku o simering :duh: więc raczej bym wolał wbić tak jak na zdjeciu pierwszym płaską końcówką torxa w koło (próbowałem nasadką 23mm taka jak średnica uszczelniacza) nabijać bez wałka tylko tak obudowa na imadle i pobijać i krzywo wchodzi


z góry dzieki za odpowiedz


Wolałbym w weekend to poskładać b o mam jeszcze olej itp nowy zalewać a nie czekać do wtorku na prasę

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rożne szkoły różnie mówią, jedni smarować inni że absolutnie. Jak delikatnie obudowę posmarujesz to nic się nie stanie, tą wewnętrzną wargę i wałek uważam że koniecznie. W przeciwnym razie przy rozruchu przez chwilę będzie chodzić na sucho. Ja bym to wbijał w samą obudowę skoro masz to rozkręcone. Nabij delikatnie do około, a później nasadka o zewnętrznej średnicy zbliżonej do średnicy zewnętrznej uszczelniacza i pomalutku wbijać
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.