Skocz do zawartości

Czy elektroniczna szpera w 435i działa nadal w trybie DSC OF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Pytanie jak w tytule.

Podobno każde 435i jest wyposażone w elektroniczną szperę (eLSD) czyli symulowanie zachowania auta z prawdziwą szperą ale za pomocą przyhamowywania odpowiednich kół w trakcie poślizgu. Czy nawet w trybie maksymalnego wyłączenia elektroniki (przytrzymując przycisk kontroli trakcji jakieś 10s aż pojawi się napis "DSC OFF") ta elektroniczna szpera dalej działa czy wyłączy się razem z kontrolą trakcji i stabilizacji?

Opublikowano

No właśnie dopiero wtedy „działa”, bo w każdym innym trybie zanim poczujesz, to już kontrola trakcji wkracza.

Nie mniej warto doposażyć auto w dyfer mperformace z płytkową szperą.

Opublikowano

Mówiąc o dyferencjale m-performance podejrzewam, że masz na myśli ten o numerze części: 33107555607KT taki jak tutaj: https://www.fcpeuro.com/products/bmw-m-performance-limited-slip-differential-33107555607


Niestety nie znalazłem go dostępnego w żadnym sklepie. Znalazłem za to tylny dyferencjał z M4: https://allegro.pl/oferta/bmw-m4-f82-m3-f80-m2-f87-3-46-most-dyfer-reduktor-10676026042


Myślisz, że będzie to pasowało bez przeróbek? Sprawdzi się lepiej niż ten m-performance czy jednak szukać tego pierwszego?

Opublikowano

Dyfer z M4/3 nie podejdzie p&p. Musiałabyś cały wózek z półosiami. Poza tym jest inne przełożenie. Nie wspominam już o podpięciu i zakodowaniu. Takie projekty robi się w jakimś celu mając wizję i wiedzę.

Idź do aso i kup, są dostępne. Pamiętaj że inny jest do 8hp inny do manuala.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.

Niestety cena tego dyferencjału m-performance w ASO to około 13 tysięcy złotych (sama część bez robocizny), zastanawiam się czy nie pójść w połowę tańsze rozwiązanie czyli: https://www.race.fi/en/product/31978a/quaife-differentials/151-5754/bmw/152-978984/4-series/154-1053935/435i-automatic dyferencjał o ograniczonym poślizgu ale innego producenta. Widzę, że się znasz czy masz jakąś opinię na ten temat? Czy Twoim zdaniem będzie zauważalnie gorszy niż ten m-performance czy różnice nie powinny być aż tak odczuwalne?

Opublikowano

Po rabacie ja płaciłem ok 8400.

Quaife to dobra firma, ale musisz mieć świadomość, że ich szpera to helical a nie płytkowa. Płytka w mperformance spina na zasadzie 1.5way - masz spięcie 33% na przyśpieszeniu i 9% na hamowaniu. Helical nie wiem czy ma spięcie na hamowaniu bo nie podają w specyfikacji - powinien. Cena - różnica wynika też z tego, że w BMW dostajesz cały dyfer, w Quaife wkład dyfra i musisz jeszcze przerobić trochę żeby to zamontować.

Moim zdaniem każda szpera jest lepsza w rwd niż brak szpery. Ja zawsze wybiorę płytkę, ale to osobista preferencja. Do jazdy codziennej helical działa mniej agresywnie. Najlepsze rozwiązanie jest takie jak masz w dyfrach w M’kach. Czyli płytka i jeszcze pompa która zacieśnia spięcie. Ale do 435i które jest kanapowym autem zwykła płytka daje radę. Podejrzewam, że helical też da.


https://www.drexler-automotive.com/produkte/sperrdifferenzial

Spytaj w tej firmie ile za wkład do dyfra seryjnego. Będziesz miał alternatywę dla Quaife. Swojego czasu większość E46 M3 i E92 M3 latających po torach miało od nich szpery zamiast fabrycznych.


I musisz wiedzieć jedno - w 435i dyfer 188 jest wytrzymały, ale półosie są z g0wnolitu. E46 M3 czy w E92 M3 nigdy nie ukręciłem półosi. 435i mam od nowości, do wściekania się mam M3 czy inne wynalazki. Tym jeżdzę na codzień ale szybko - lubię polatać bokiem. Mam Michały PS4S i seryjny silnik z mpe i mppk który wypluł 350km. Prawa półoś urwała się po 42tyś km, przy 45 tyś strzeliła lewa. Nie wiem jaki masz przebieg i jak jeździsz, miej to na uwadze. Niestety te szitowe półosie idą do 435i, 440i, m235i, m240i… ale też do 420i… które ma niecałe 200koni. Jak teraz pourywam je drugi raz to będę kupował z działu BMW Motorsport półosie z M235i/M240i Racing. https://www.bimmerworld.com/Driveline-Shifter/Driveshafts-Accessories/BMW-Rear-Right-Axle-Shaft-M235iR-33208335897.html

Jednak bez szpery myślę że półosie dłużej by wytrzymały. Na helicalu też mają lżej niż na płytce.

Opublikowano

Skoro taką cenę dostałeś, to również spróbuję wynegocjować jakiś rabat. Skontaktuję się również z firmą drexler.


Dobrze, że mówisz o tych półosiach, bo w takim razie to pewnie kwestia czasu aż u mnie pójdzie, mam trochę modów i auto ma nieco ponad 400 koni, oponki również PS4S. Zazwyczaj jeżdżę spokojnie chociaż są takie dni, że je konkretnie upalam. Dobrze wiedzieć, że istnieje pasująca do tego auta "wzmocniona" wersja bo ja po awarii pewnie bym wymieniał na oryginały.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Kuba,


Bardzo dużo cennych informacji. Dzięki wielkie, masz może jeszcze info gdzie jakieś dobre półosie można dostać? 1700 dolców to trochę gruba cena jak za towar do nie-emki.


Pzdr

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Po rabacie ja płaciłem ok 8400.

Jak teraz pourywam je drugi raz to będę kupował z działu BMW Motorsport półosie z M235i/M240i Racing. https://www.bimmerworld.com/Driveline-Shifter/Driveshafts-Accessories/BMW-Rear-Right-Axle-Shaft-M235iR-33208335897.html

 

Odkopuję temat, kupiłeś te półosie do m240iR? Czy one pasuję pług and play do 435i? W końcu to do innego modelu, więc wymiary nie muszą się zgadzać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.