Skocz do zawartości

BMw E83 2007 r. 2.0 177KM - szarpie - nie ma mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Problem dotyczy BMW z 2007 r. silnik 2.0 177 koni. Nie zawsze ale często podczas jazdy szarpie delikatnie, nie ma mocy po czym moc wraca, najgorzej jest jak auto jest zagrzane i po odpaleniu nie ma wcale mocy, po kilkukrotnym wyłaczeniu i właczeniu silnika moc wraca po czym znowu podobnie, komputer wywalał bład EGR został wymieniony jak również sterownik firmy PIERBURG.


Pomimo tego dalej to samo, mechanik polecił mi aby sprawdzić wiązkę przewodów, ale wydaje mi się ze sam nie wie co jest grane, jakieś pomysły? co i jak sprawdzić?


prosze o pomoc ewentualnie namiary na gościa który zna się na BMW, najlepiej Nowy Sącz.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich. Podepnę się pod temat bo mam podobny problem w mojej bmw e91 2010r 2.0d 184KM silnik N47D20C. U mnie podobnie jak u kolegi dublo21 z tym że nie mam żadnego spadku mocy podczas jazdy. Występuje tylko szarpanie podczas jazdy ale tylko gdy muskam delikatnie gaz czyli nie obciążam silnika ani mu nie odpuszczam gazu. Zaczyna wtedy delikatnie poszarpywać silnikiem. Jak tylko dodam gazu przestaje szarpać a silnik zaczyna ładnie ciągnąć, lub gdy odejmę gazu też przestaje szarpać. Problem pojawił się gdy przy wymianie napinacza i paska wielorowkowego zauważyłem że przepustnica i czujnik temperatury powietrza wlotowego znajdujący się wyżej nad przepustnicą są zarzygane olejem. Postanowiłem więc zdemontować przepustkę i wyjąć czujnik powietrza i je przemyć zmywaczem do hamulców. Tak tez zrobiłem. Dodatkowo przemyłem styki w kostkach i piny w gniazdach tych części kontaktem w spraju. Od tamtej pory zaczęły się problemy z szarpaniem. Powód zarzygania olejem był błahy. Ktoś wcześniej źle zamontował ów czujnik powietrza i była mała nieszczelność na o ringu. Wymieniłem zawór EGR na nowy firmy Pierburg bo tak podpowiadały błędy z kompa, od siebie wymieniłem jeszcze czujnik temperatury przepływu powietrza na nowy. Problem złagodniał czyli szarpie dużo lżej ale nadal istnieje tylko rzadziej.Dodam że problem złagodniał dopiero po wymianie owego czujnika, czyli moim zdaniem nowy egr to strata pieniędzy była. Z rzeczy które ruszałem została już tylko przepustnica, ale czy to będzie to? Boje sie że będzie to samo co z EGR-em i 500zł za nową przepustkę pójdzie w błoto. Wie ktoś może jak sprawdzić czy przepustnica działa prawidłowo? Dodam że nie mam w okolicy(Kotlina Kłodzka) nikogo z kompem typowo do bmw więc na obecna chwilę konkretna diagnostyka nie wchodzi w grę. Na obecną chwile błędy jakie sczytał znajomy mechanik na swoim laptopie to:

480A system filtra cząstek stałych-stały

4862 układ powietrza, przepływ powietrza względem przepływu masowego w AGR,prawdopodobieństwo-stały

40D4 kontroler układu recyrkulacji gazów wydechowych, sterowanie położeniem-stały.

Ten ostatni jak mniemam to EGR który już wcześniej wymieniłem na nowy a mimo to nadal wywala błąd.

Chętnie podjadę do kogoś kumatego na rozwiązanie problemu.

Opublikowano

Piszę dla potomnych bo odzewu żadnego nie było. Wykręciłem klapę gaszącą z przepustnicy i pojeździłem kilka dni. Problem z poszarpywaniem ustał natychmiast. Więc myślę że w moim przypadku to przepustnica jest do wymiany. Prawdopodobnie przy jeździe na delikatnym gazie klapa próbowała się zamknąć stąd to poszarpywanie autem jak by mu odcinało dawkę paliwa. Później znów zamontowałem klapę i problem powrócił. W międzyczasie kupiłem sobie na allegro VGATE iCar PRO BT 3.0 interfejs diagnostyczny do aplikacji BTOOL Expert plus ową apklikację. Po sczytaniu błędów wyskoczyły dwa:

483D nastawnik przepustnicy

4868 nieznanany kod błędu. O tym będę musiał jeszcze poczytac.

Dzięki za pomoc :wink: :handshake:

Opublikowano

Dobra już mam

4868 Układ pneumatyczny, do przepływu masowego EGR, wiarygodność

EGR mam założony nowy więc jak mniemam trzeba zobaczyć co z przewodami podciśnienia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do błędów polecam stronę

https://bmwfault.codes/

483D to wspomniana przepustnica, klapka gasząca

4868 to coś z EGR nie tak i od tego bym zaczął. masz EGR WAHLERA i z wiekiem potrafi się zacinać. Poszukaj filmków na youtube jak go wyczyścić i nasmarować cięgno. Pozwoli to zweryfikować czy to EGR. Jeśli przez trochę będzie dobrze to trzeba go wymienić. Błąd niestety powróci jeśli to kwestia tego cięgna.

Opublikowano
Dzięki za odzew. Zgadza się, EGR mam Wahlera, sęk w tym że jest nowy, założony 1500 km temu. Sprawdzę przewody podciśnienia, może tam jest problem. Stary czyściłam przed wymianą na nowy i według mnie cięgno chodziło ładnie. No ale stanęło na tym że kupiłem nowy.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

wiadomość do Adago75


Jeśli chcesz mam sprawdzony warsztat w Rabce zdroju - polecam, w moim wypadku okazało się że nastawnik turbiny się przycina i dlatego takie akcje. Albo do wymiany lub do regeneracji. Jeśli ktoś ma takowy nastawniczek proszę o kontakt.

Opublikowano
Zaraz po zakupie miałem to samo z turbiną, pierwsza diagnoza to zapieczona geometria i turbo do regeneracji. Po wyciągnięciu i oddaniu do regeneracji okazało się że tak jak mówisz tylko nastawnik zapieczony. Poczyścili i i coś tam wymienili i teraz ciągnie jak ta lala.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, u mnie też coś podobnego występuje, ale bardzo delikatnie da się to odczuć, przy małych obrotach dla konkretnego biegu, jak z malych obrotów da sie delikatnie gazu, to czuć takie ledwo wyczuwalne dwa szarpnięcia i później już idzie normalnie. Nie wydaje mi się, żeby było to dławienie się silnika przy niskich obrotach dla zbyt wysokiego biegu. Żadnych błędów nie ma przy diagnostyce silnika. Niby nie jest to jakiś problem, ale denerwuje mnie to :) Jakieś pomysły ?
Opublikowano
Jak nie ma błędów to szukaj wiatru w polu. Może być wszystko. Jak mawia wazup, jeździć i obserwować :D Ja we własnym zakresie wyjął bym przepustnicę i zdemontował w niej klapę gaszącą. pojeździł i zobaczył czy problem zniknął.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

podejrzewam nieprawidłową geometrię turbiny (przymierzam się do regeneracji) oraz sprawdzenie nastawnika, zamówiłem w aso zaworki od podciśnienia turbiny (2szt) i zastanawiam sie nad wymianą przewodów podcisnieniowych,


jesli ktos miał podobny problem prosz o kontakt, poźniej wysle kody błędów jakie mi pokazał komputer

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.