Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Zastanawiam się nad sprowadzeniem G31, prawdopodobnie 540i z Japonii, mieszkam w Irlandii a więc kierownica będzie po odpowiedniej stronie :) Z zasięgnietych informacji, dowiedziałem się, że w Japonii obowiazują bardzo retrykcyjne przepisy dotyczące emisji spalin oraz roku produkcji auta, w wyniku czego wielu Japończykow sprzedaje swoje kilkuletnie auta do Europy po bardzo atrakcyjnych cenach. Ponadto wiekszość tych aut posiada bardzo niskie przebiegi np. 40 tysiecy w 5 letnim aucie to standard. Sprzedaż tych aut nadzorowana jest przez niezależną instytucję oceniającą stan auta w skali od 1 do 5 a więc kupno bubla wydaje sie mało prawdopodobne. Auta są zazwyczaj w bardzo dobrym stanie (częsty serwis i brak soli na drogach zimą). W Irlandii wiekszość g30 to słabo wyposażone muły 520D a więc sprowadzenie wydaje się ciekawą opcją. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie? Czy takie auto będzie wymagać jakiś przeróbek? Kupilibyście takie auto w "ciemno" po zobaczeniu zdjeć? Dzięki za opowiedź i pozdrawiam.
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Nie bądź naiwny, auta z Japonii nie są za darmo ani za 60% normalnej ceny. Mają specyficzne podejście do pojazdów, ale wszystko kosztuje. Plus to oczywiście pedantyczne wnętrza, bo auta po 10-15 latach mają tam 50-100k km nabite.

Nie myśl, że kupisz np. e60 w 3.0 z przebiegiem 40k km za frajer :D

Opublikowano
Moje doświadczenia ze sprowadzeniem auta z Japonii są takie, że owszem, tam można znaleźć ładny samochód z małym przebiegiem, ale jak jest ładny, zadbany, to jego cena jest wysoka. Jak szukałem M5, to okazało się, że taniej wychodzi kupno z Niemiec czy Szwajcarii niż z Japonii - co prawda te z Japonii mają niższe przebiegi, ale trzeba pamiętać, że oni więcej stoją w korkach niż nabijają kilometry, więc to nie są jakieś czary mary, że oni kupują i nie jeżdżą. Jeżdżę podobnie, ale przebiegi robią mniejsze. A jak jest coś egzotycznego, fajnego, co ciężej kupić na naszym kontynencie, to tanio nie jest.
Opublikowano
Niskie przebiegi podobno wynikają z tego, że wielu Japończyków jeździ głównie w weekendy (długie godziny pracy i popularność metra). Rynek japoński z pewnoscią jest wart uwagi. Nie chcę kupić auta za frajer tylko po normalnej cenie, wydaje mi się, że niski przebieg auta i świetny stan to wystarczający powód by sìę tym zainteresować.
Opublikowano
Samochody takie jak g30 lepiej kupic w EU. Jest tego wiecej. Doliczcie do ceny obsluge w JP, fracht do DE, odprawa i transport do PL. W JP najlepiej szukac czegos czego u nas nie ma.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdzałeś ile by cię wyniosło vrt w Irlandii? Bo z tego co wiem opłaty poszły ostro w górę.
Opublikowano
Vrt tax jest zależny od ilości wytwarzanego co2 ale zazwyczaj wynosi 15-22 % wartości rynkowej w Irlandii, do tego 21 % VAT i 800 euro transport. Widzialem na aukcjach czasami auta praktycznie dwukrotnie tańsze niż u nas więc teoretycznie powinno się to opłacać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.