Skocz do zawartości

750i swap silnika z e34 2.5 tds prosze o pomoc ...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam prosil bym o doradzenie jakie czesci beda mi potrzebne do przelozenia silnika z e34 2.5 tds do e38 750. Mam e34 2,5 tds manuala z przerysowana prawa strona wiec moge z niego zabrac wszystko co chce wiec chodzi mi o te czesci ktore beda musial dokupic. Z tego co wiem napewno bede potrzebowac :

1. wiazki elektrycznej do silnika

2. wiazki elektrycznej do deski rozdzielczej

3. Łap do silnika

4. drazka do zmiany biegow i mechanizmow do zmiany biegow

5. srodkowego elementu drewnianego pomiedzy fotelami

6. zegarow

 

rzeczy co do ktorych nie jestem pewien czy musze kupic:

1. chlodnica wody i klimy (wie ktos moze czy nie bedzie pasowac od e34?)

2. sanki

3. wachacze , amortyzatory

4. uklad wydechowy (nie wiem czy da sie przerobic ten z e34)

5. wzmocnienie przednie (nie wiem czy da rade wpasowac ta chlodnice z tdsa do orginalnego z 750)

6. przeruzne zbiorniczki pod maska (nie wiem czy beda pasowac te od e34).

 

Teraz pewnie kazdy napisze ze to poroniony pomysl co chce zrobic ale poprostu nie odalo mi sie znalesc 725 w tdsie za rozsadne pieniadze w pelnej opcji z rozsadnym przebiegiem. Silnik i skrzynia z e34 maja najechane orginalnie 130 tys km ! a e38 ma najechane 200 tys km wiec raczej graniczylo by z cudem znalezienie 725 w takim stanie.

Jesli ktos jest chetny to po calej operacji zostanie mi silnik ze skrzynia z e38 , cala buda ze skora z e34 ktore moge oddac za rozsadne pieniadze.

Z gory dziekuje za pomoc licze na posty wnoszace cos do tematu.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez marcelius
  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
no to tym bardziej 750 sie do tego nadaje ona kocha autostrady moja na ten przykład jak już zjeżdzam z autostrady to jest strasznie wkużona foszy sie zaczyna od razu więcej palić . a myślisz taki TDS to ile ci spali 6 o nie. 750 przy równej jeździe potrafi zejść na 10-11l TDS włupi tyle samo a jedzie jak wół w tej budzie . ja bym nie zmieniał
BMW sie nie psuje
Opublikowano
Witam prosil bym o doradzenie jakie czesci beda mi potrzebne do przelozenia silnika z e34 2.5 tds do e38 750...

Nieźle, nieźle,... To chyba jakiś żart, albo pomysł szalonego ekscentryka. Obstawiam ten pierwszy wariant :D

Opublikowano (edytowane)
Jezdzilem 750 i wiem ile pali 11 litrow to raczej pobozne zyczenie ... 725 tds przy mojej spokojnej jezdzie w manualu 8 litrow nie przekroczy ... To naprawde nie jest zaden zart ... 800 zl zaoszczedzone w tygodniu nie wiem jak dla was ale dla mnie ma znaczenie ... Edytowane przez marcelius
Opublikowano

Nie znam sie ani na TDS'ach ani na E38 ale moim zdaniem to:

 

- jeśli uda ci sie zamontować ten silnik w E38 i podłaczyć tak aby wszystko działało to na 90 proc obstawiam że bedą problemy natury róznej. Czesto tak jest ze swapem.

 

- zmiana zasilania (chodzi o paliwo) jest generalnie strasznie kłopotliwa. Układ paliwowy, zbiornik, fitlry wszystko to musi zostac zamienione, lub przeczyszczone

 

- potrzebne ci bedą setki czesci i dupereli o których nawet nie śniło sie inżynierom BMW.....

 

- koszty które poniesiesz beda napewno wyższe niż zakup np 730d które napewno lepiej jezdzi on 725tds (swoją drogą wolałbym jezdzic wolniej 750 niż meczyć się 725tds)

 

Nawet nie wyobrażam sobie takiego swapa bo o jakiejkolwiem czesci w e38 sobie pomyslę to trzeba bedzie zmienić. :duh: :mad2:

 

Porywasz sie z motyką na słońce. Juz bym wołał kombinować z gazem do 750i czego nie pochwalam a gaz uznaje tylko w zapalniczkach.

 

Zastanów sie jeszcze raz. :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Opublikowano
Wlasnie zakladanie gazu do takiego auto to jest najwieksza zbrodnia moim zdaniem... Czekam na wypowiedz kogos kto bedzie wiedzial co jest jeszcze potrzebne. Z gory dziekuje
Opublikowano

ja mam juz drugą 750ke i moge coś powiedzieć na temat spalania umie nimi jeździć ,żeby nie przepalić i uwież mi tyle palą

a co do tej przekładki to jest możliwa ale czasochłonna najważniejsze mieć el środka tak ,żeby wszysko działało bord i inne pierdoły mechanika to pryszcz. a no i wał trzeba przerobić a reszta to bajka

BMW sie nie psuje
Opublikowano
Wlasnie zakladanie gazu do takiego auto to jest najwieksza zbrodnia moim zdaniem... Czekam na wypowiedz kogos kto bedzie wiedzial co jest jeszcze potrzebne. Z gory dziekuje

 

 

mmm Zakładanie gazu to zbrodnia , a wywalenie silnika V12 i wsadzanie jakiegoś ropniaka o ponad polowe mniejszej mocy to już nie?? Ja chyba czegoś nie rozumie..... Trzeba było kupić 728i i spaliła by ci tyle ile ten TDS..

 

A co do przekładki silnika, to myślę że nie ma rzeczy nie możliwych pytanie tylko czy są opłacalne ....

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

gaz to zbrodnia tak samo jak zastapienie tego silnika jakim dieslem...

moim zdaniem jesli jest zadbany i ladny napewno znajdziesz kupca i za te pieniadze lub ew. sprzedzasz tego TDS i napewno ci starczy na inne E38 :mrgreen:

moje modele
Opublikowano
koszty które poniesiesz beda napewno wyższe niż zakup np 730d które napewno lepiej jezdzi on 725tds (swoją drogą wolałbym jezdzic wolniej 750 niż meczyć się 725tds)

 

Swietnie napisane :clap: :clap: :clap:

Opublikowano

o stary sama zmiana skrzyni z automatu na manuala to nizła jazda :duh: a co dopiero silnika z benzyny na diesla :mad2:

przemyśl to jeszcze raz. robisz miesięcznie tyle kilometrów i macz czas na takie zabawy?

przełożenie tego to mały miki ale ewentualne poprawki to kupa czasu, nerwów i pieniędzy.

o ile wiem to tak samo będziesz się musiał zająć sterownikami i przekaznikami , a sama elektryka to niezła łamigłówka.

Opublikowano

marek760i:

"ja mam juz drugą 750ke i moge coś powiedzieć na temat spalania umie nimi jeździć ,żeby nie przepalić i uwież mi tyle palą

a co do tej przekładki to jest możliwa ale czasochłonna najważniejsze mieć el środka tak ,żeby wszysko działało bord i inne pierdoły mechanika to pryszcz. a no i wał trzeba przerobić a reszta to bajka"

 

Ja jak jezdzilem 750 spalanie sie wachalo w okolicy 20 litrow .

W jaki sposob mialbym przerobic wal ? Most bedzie pasowac?

 

marcin978:

 

"moze lepiej to sprzedac i kupic 730d"

 

Jakbym widzial ladna 730d albo 740d we francji za rozsadne pieniadze napewno bym kupil ale niestety takowej nie widzialem.... w Polsce auta nie kupie bo wiem ze 90 % samochodow nie jest serwisowana , byla po stluczce i jezdzila na polskim badziewnym paliwie. Pozatym bmw 750 i tego 525tds kupilem za rozsadne pieniadze za ktore nie mial bym szans kupic zadnej e38 w Polsce

 

 

NIKI:

 

"mmm Zakładanie gazu to zbrodnia , a wywalenie silnika V12 i wsadzanie jakiegoś ropniaka o ponad polowe mniejszej mocy to już nie?? Ja chyba czegoś nie rozumie..... Trzeba było kupić 728i i spaliła by ci tyle ile ten TDS..

 

A co do przekładki silnika, to myślę że nie ma rzeczy nie możliwych pytanie tylko czy są opłacalne ...."

 

 

728 faktycznie ma bardzo rozsadne spalanie ale ten model zdecydowanie lepiej trzyma cene od 750. Nie widze nic niestosownego w zmianie silnika na taki jaki wychodzil w tym modelu a lanie gazu uwazam za lekki nietakt w 5 litrowce .... to tak jakby zakladac gaz do porsche....

 

Piotr e34

 

"o stary sama zmiana skrzyni z automatu na manuala to nizła jazda Surprised a co dopiero silnika z benzyny na diesla Mad

przemyśl to jeszcze raz. robisz miesięcznie tyle kilometrów i macz czas na takie zabawy?

przełożenie tego to mały miki ale ewentualne poprawki to kupa czasu, nerwów i pieniędzy.

o ile wiem to tak samo będziesz się musiał zająć sterownikami i przekaznikami , a sama elektryka to niezła łamigłówka."

 

Gdybym nie mial mechanikow zatrudnionych na etat napewno bym sie tego nie podejmowal ..... Wiem ze ewentualne poprawki to kupa straconego czasu i pieniedzy dlatego teraz prosze o podanie czesci ktore musze kupic zebym nie musial 2 albo 5 razy jezdzic na 2 koniec polski po jakas pierdulke.

 

Pozdrawiam i licze na jakas odpowiedz ktora pomoze mi w rozwiazaniu problemu.

Opublikowano
Wydaje mi sie ze nie potraktuja mnie powaznie jak do nich zadzwonie i zapytam sie jakie czesci sa potrzebne ... Napewno nie zamierzam robic tego swapa w wawie ... wtedy koszta naprawde byly by kosmiczne....
Opublikowano

kup odrazu to

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1697251

bo potem i tak się okaże że wartość części przerosła wartość tego rozbitka, a przy okazji będziesz miał jasny obraz tego co musisz podmienić :D na koniec posprzedajesz czeęści z dwóch rozbitków i wycofasz kase. :D

a przy okazji to przyda ci się ten drógi silnik z uwagi na cały układ zasilający bo przecież jezdzisz na ropie za pół darmo :D

Opublikowano
właśnie najlepiej mieć druą na części bo tego jest naprawde sporo ja swojego czasu przerabiałem 750 na 35 na 30 most został z 50. tu potrzebujesz wszystko zmienić najlepiej mieć most z wózkiem, wał skrzynie+wolant pedały z pompami sprzęgła i przewodami, wydech jest zupełnie inny wiadomo silnik z elektryką elemety wnętrza sprężarka klimy no i zostaje licznik + elektryka środka żeby to odpaliło i działało jak ma być układ paliwowy do przeróbki chłodzący do przeróbki i to raczej wszystko ale to auto nigdy nie bedzie org i nigdy go nie spzedasz i tu moje pytanie czy jest sens?
BMW sie nie psuje
Opublikowano

witam

powiem tak,wyciagnij wnioski z tego tematu.. :!: :!: :!: :!:

wszyscy na forum odradzaja ci taka przerobke..

nie piszemy tego dlatego ,ze cie nie lubimy ale szczerze odradzamy bo za jakis czas stwierdzisz ,ze pomysl byl bez\ sensu!

a uwierz mi ,ze sa tu znawcy ktorzy wiedza co pisza..

a twoje stwierdzenie " gdybym znalazl dobra 730d to bym kupil ale w polsce same po wypadku itp" to jesli pomysl twojej przerobki graniczy z cudem to gwarantuje ze szybciej znajdziesz 730d,lub 740d-oczywiscie jesli chesz miec diesla ..a jesli kasa nie gra roli to sprzedam ci swoja..

a ja nie sprzedaje swojej 7ki.


odpowiem na kazde pytanie zwiazane z felgami,oponami.

Opublikowano
właśnie najlepiej mieć druą na części bo tego jest naprawde sporo ja swojego czasu przerabiałem 750 na 35 na 30 most został z 50. tu potrzebujesz wszystko zmienić najlepiej mieć most z wózkiem, wał skrzynie+wolant pedały z pompami sprzęgła i przewodami, wydech jest zupełnie inny wiadomo silnik z elektryką elemety wnętrza sprężarka klimy no i zostaje licznik + elektryka środka żeby to odpaliło i działało jak ma być układ paliwowy do przeróbki chłodzący do przeróbki i to raczej wszystko ale to auto nigdy nie bedzie org i nigdy go nie spzedasz i tu moje pytanie czy jest sens?

 

 

Dziekuje Ci ze jako jedyny udzieliles odpowiedzi na moje pytanie ... Faktycznie zmiana skrzyni na manuala moze sie wiazac z kosztami co za tym idzie zaloze automata bo wiem kto ma za nieduze pieniadze do sprzedania .

Jesli chodzi o uklad chlodniczy chodzi ci o przerabianie chlodnicy z e34 oczywiscie ? Jestes pewien ze sanki sa inne ? Wiesz moze jak wyglada sprawa z zawieszeniem z przodu ? Nie da sie przerobic wydechu od e34 tds tak zeby pasowal do e38 ? Gdzie jest chlodnica skrzyni biegow automatycznej w e38 tds ?

 

Bede zobowiazany jesli odpowiesz na moje pytania.

 

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.