Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hej.

Kupiłem auto po kolizji - uszkodzony zderzak, drzwi kierowcy i tylny wahacz.


Naprawione, jeżdzi. Ale po czasie jazdy zaczyna auto rezonować i buczeć.

Doszedłem do tego że tył tarcze się nagrzewają.

Podniosłem auto na N i rzeczywiście tył daje duży opór.

Myślałem że to ręczny, ale nie.


Delikatnie 'odciągnąłem' zacisk od tarczy i już kołem można zakręcić bez problemu.


Wygląda jak by świeżo były zmienione klocki - wyglądają na dość nowe/nowe.


Wyczyściłem zacisk, prowadnice, jarzmo itp. Wypchnałem tłoczek, wcisnałem, dwa razy. Chyba troche ciężko chodzi? Choć nie mam porównania.

Bez zmian.



Co się dzieje? Dlaczego tył? i dwie strony na raz?

Przewody nie są nigdzie zagięte.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

U znajomego zrobiliśmy to samo co ty bo grzały się hamulce tył.

Tłoczki nasmarowałem smarem ATE do tłoczków i też kilka razy wciskałem i wyciskałem tłoczek. Po tym zabiegu tłok chodził o niebo lepiej.

Niestety po kilku dniach użytkowania auta problem się powtórzył.

Suma summarum , tłoczki były zardzewiałe i najzwyczajniej w świecie klinowaty się . Korozja powodowała zwiększenie średnicy tłoczka.

Tą korozję można było zauważyć dopiero po demontażu .

Brak wymiany płynu hamulcowego doprowadza do korozji tłoczka.


Oczywiście ta awaria nie musi być powodem grzania się hamulców u ciebie.

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano
Zmieniłbym płyn hamulcowy jeśli to nie pomoże to tak jak kolega pisze wymian zacisków lub tłoczków.
Opublikowano
miałem to samo w tylnym prawym kole, tłoczek trzeba oczyścić ze rdzy i osadu przesmarować u mnie wystarczyło wd40, uważaj na uszczelniacz wciśnij rurkę wd40 pod uszczelniacz od spodu śrubokręt żeby mogło spłynąć.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki za rady.

Gdyby problemem było jedno kolo to wiedziałbym co robić, ale jedna oś to już nie bardzo :) - chyba że to kwestia 'szczęścia'.


Płyn zmienię - nie zaszkodzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tylne tłoczki miały brud.

Oddałem do zaprzyjaźnionego serwisu i je wyczyścili i jest git.

Dzis zauważyłem że przód lewy się grzeje.



Skąd te apogeum ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja ci powiem tak...

Do takich rzeczy należy zaglądnąć raz w roku nie rzadziej niż co dwa... ( oczywiście zależy od stylu jazdy bądź przebytych kilometrów ) .


Mój tata naście lat temu , bo dopiero wtedy zacząłem się interesować motoryzacją

będącc dzieckiem , na wolnym powietrzu serwisował cyklicznie układ hamulcowy w Mercedesie 124. Czyścił z pyłu czy rdzy jarzma , sanki klocków. Do tłoczków , pod osłonę przeciwpyłową aplikował WD-40 , wiem nie jest to odpowiedni środek do takich rzeczy .......

Ale..... ale ten układ hamulcowy wytrzymał bez regeneracji 20 lat , do momentu oddania auta na złom.

W dzisiejszych czasach wielu ludzi zagląda do auta dopiero , gdy ulegnie awarii. Wtedy dany element jest już do wymiany a nie do regeneracji/czyszczenia....


Ja właśnie dwa dni temu wyczyściłem tylny układ hamulcowy ponieważ zewnętrzna część tarczy była delikatnie skorodowana ( klocek swoją całą powierzchnią nie dotykał tarczy ).

Wszystko dało się odkręcić zwykłym kluczem , bez żadnych przedłużek. Tarcza zeszła z piasty po delikatnym szarpnięciu , a ostatni serwis tylnego układu hamulcowego robiłem niecałe dwa lata temu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja ci powiem tak...

Do takich rzeczy należy zaglądnąć raz w roku nie rzadziej niż co dwa... ( oczywiście zależy od stylu jazdy bądź przebytych kilometrów ) .


Mój tata naście lat temu , bo dopiero wtedy zacząłem się interesować motoryzacją

będącc dzieckiem , na wolnym powietrzu serwisował cyklicznie układ hamulcowy w Mercedesie 124. Czyścił z pyłu czy rdzy jarzma , sanki klocków. Do tłoczków , pod osłonę przeciwpyłową aplikował WD-40 , wiem nie jest to odpowiedni środek do takich rzeczy .......

Ale..... ale ten układ hamulcowy wytrzymał bez regeneracji 20 lat , do momentu oddania auta na złom.

W dzisiejszych czasach wielu ludzi zagląda do auta dopiero , gdy ulegnie awarii. Wtedy dany element jest już do wymiany a nie do regeneracji/czyszczenia....


Ja właśnie dwa dni temu wyczyściłem tylny układ hamulcowy ponieważ zewnętrzna część tarczy była delikatnie skorodowana ( klocek swoją całą powierzchnią nie dotykał tarczy ).

Wszystko dało się odkręcić zwykłym kluczem , bez żadnych przedłużek. Tarcza zeszła z piasty po delikatnym szarpnięciu , a ostatni serwis tylnego układu hamulcowego robiłem niecałe dwa lata temu.

U mnie też wsio łatwo się odkręca i schodzi - na szczęście. Z pewnością ktoś 'zapomniał' o tym. Nie sprzyja również temu stosowanie płynów do mycia felg z efektami krwawej felgi - czyli deironizerów.


Tak czy inaczej, czeka mnie znów rozbiórka wszystkiego i czyszczenie, tym razem lewy przód.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A właśnie, zapomniałem o tym napisać...

Stosowanie krwawej - merry przyśpiesza korozję..... też to zauważyłem i przestałem korzystać z tej chemii...

Opublikowano
A właśnie, zapomniałem o tym napisać...

Stosowanie krwawej - merry przyśpiesza korozję..... też to zauważyłem i przestałem korzystać z tej chemii...

 

A ja korzystam, ale na zdjętych kołach :) Czyszczę je po sezonie, to później też łatwiej utrzymać czystość.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ogarnałem ten lewy przód, sprawdziłem prawy przód - to tam było bardzo ładnie.


No cóż. Spalanie spadło, zrobione. Uf.


Dziwny stan rzeczy w tak stosunkowo młodym aucie (2014).


Ja do mycia felg regularnie UWC od ExdeCe stosuje. Kwas na początek bo była masakra i jest ok.

Jak się zrobi cieplej dam powłokę. Tak mam w 7 i wystarczy spłukać wodą i są czyste. Neoxal mam.

Opublikowano

a u mnie zabieg czyszczenia dal krótkotrwały efekt i skończyło się na wymianie tarcz, klocków, szczek i prawego zacisku z tylu.

W przyszłości trzeba będzie się zainteresować profilaktycznie przodem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a u mnie zabieg czyszczenia dal krótkotrwały efekt i skończyło się na wymianie tarcz, klocków, szczek i prawego zacisku z tylu.

W przyszłości trzeba będzie się zainteresować profilaktycznie przodem.

To trochę dziwne. Chyba że czynnik powodujący korozje nie został usunięty/rozwiązany. Bo skąd tak szybko miałoby znów wszystko wrócić?

U mnie po 500km na razie (któreś auto w domu), wszystko dobrze.

Opublikowano

problem w tym ze jak hamulec nie odbija to tarcza się grzeje, a jak się grzeje to się lubi odkształcić a jak się odkształci to trzeba wymienić wszystko, i wychodzi na to ze jeszcze płyn hamulcowy będę musiał wymienić.


Jakis specjalny super drogi ;-) płyn hamulcowy do bmw?? czy wsio rawno??.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Np ate sl6. Z reguły potrzeba tylko 1l więc to nie będzie duży koszt nie ważne co kupisz.

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
problem w tym ze jak hamulec nie odbija to tarcza się grzeje, a jak się grzeje to się lubi odkształcić a jak się odkształci to trzeba wymienić wszystko, i wychodzi na to ze jeszcze płyn hamulcowy będę musiał wymienić.


Jakis specjalny super drogi ;-) płyn hamulcowy do bmw?? czy wsio rawno??.

 


Opublikowano
najlepiej ory bmw - jest w cenie ATE SL6 - musi to być płyn o bardzo niskiej gęstości

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.