Skocz do zawartości

BMW X5 F15 zmiana 20'' -> 19'' - rozmiary, dystanse?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

zagaiłem wątek w dziale dla BMW X5 F15, ale pomyślałem, że dopytam tutaj - nie znalazłem na forum konkretnie tych informacji, które mnie interesują. Mało kto operuje konkretnymi parametrami.


Mam F15 w mpakiecie = fabryczne homologowane ogumienie letnie mieszane 275/40/20 przód i 315/35/20 tył. Felgi odpowiednio: 10Jx20 ET 40 przód i 11Jx20 ET 35 tył.

Rozważam założenie jednak zimowego kompletu 19stek w jednym rozmiarze opon 255/50/19.


Doszedłem do wniosku, że mam takie opcje:

1) Oryginalne felgi 9Jx19 z ET48 tak jak dają w salonie. Nr oryginału: 7849629.

Niestety bez dystansów to kiepsko będzie wyglądać. Jeśli chodzi o tył to wciagnięte będą prawie 4cm względem stockowych:

https://www.willtheyfit.com/index.php?width=315&aspect=35&diameter=20&wheelwidth=11&offset=35&width2=255&aspect2=50&wheel_size=19&wheel_width=9&offset2=48


Natomiast ewentualne zastosowanie stockowych felg 19'' 9Jx19 z ET 37 robi już różnicę 27,4 mm:

https://www.willtheyfit.com/index.php?width=315&aspect=35&diameter=20&wheelwidth=11&offset=35&width2=255&aspect2=50&wheel_size=19&wheel_width=9&offset2=37


2) Szukać zestawu felg 9/10 cali pod mpakiet, na które wejdzie jeden i ten sam rozmiar opon 255/50/19:

Felgi 19 mpakiet: przód 9Jx19 ET37 nr 7846786, tył 10x19 ET21 nr: 7846787

Dla tyłu pokazuje różnicę tylko 1.3 mm:

https://www.willtheyfit.com/index.php?width=315&aspect=35&diameter=20&wheelwidth=11&offset=35&width2=255&aspect2=50&wheel_size=19&wheel_width=10&offset2=21


3) Szukać zestawu felg 19stek z rożnym ET. Na przód ET 48 (nr:7849629), a na tył ET 18 (nr: 7850070). Opony 255/50/19.

Dla tyłu wychodzi wtedy różnica 8mm:

https://www.willtheyfit.com/index.php?width=315&aspect=35&diameter=20&wheelwidth=11&offset=35&width2=255&aspect2=50&wheel_size=19&wheel_width=9&offset2=18


Opcja nr 1:

- plus: pozwala rotować całymi kołami na aucie bez ściągania opon z felg.

- minus: na tył potrzebny dystans 30 mm, na przód 5 mm.


Opcje nr 2 i 3:

- plus: wciągnięcie felg w nadkole dla mnie akceptowalne, nie wymaga dystansów

- minus: jesli pony nie będą zużywały się równo - i tak trzeba zdejmować opony z felg żeby rotować. Więc odpada głowny argument żeby jeździć na 4 takich samych oponach, a nie na ogumieniu mieszanym.


Pytania:

1) co Wy na to?

2) jeśli chodzi o jazdę na dystansach to, które lepsze: przykręcane czy przelotowe? Wg mnie przykręcane, a do tego jak rozumiem przy przykręcanych używamy do felg stockowych śrub?

3) czy jazda na dystansach wymaga jakiś korekt zawieszenia/zbieżności względem nastawów dla felg bez dystansów?

4) jak się ma jazda na dystansach do ewentualnych obciążeń łożysk/skrzynki xdrive itp?

5) Coś jeszcze ważnego mi umknęło?


Skłaniam się do opcji nr 1 z jakimiś dystansami (koszt dystansów rzędu 300 zł jest ok jednorazowo) z uwagi na komfort - można rotować oponami bez zdejmowania opon, a z tego co wiem nie każdy serwis dobrze sobie radzi z runflatami w tych rozmiarach.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Ja odwrotnie chciał bym w moim X5 F15 25d (wersja bez M ) zmienić felgi z 19" na 20". Spodobały mi się:Felga Carbonado Anomaly 10.5" x 20" 5x120 ET 40. Pytanie czy wejdą i czy opony letnie 275/40 R20 będą Ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.