Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, odstawilem swoje audi do warsztatu i poruszam sie obecnie e34 mojego kolegi (kolega byczy sie w Egipcie :) )

 

chcialbym troche pogrzebac przy tym aucie, bo jest ono w fantastycznie dobrym stanie i brakuje mu tylko kilka detali do osiagniecia stanu perfekcji (no moze przesadzam)

 

Wiec tak

 

1. Panel od regulacji nawiewow w tej wersji sklada sie z trzech przyciskow po lewej (klima, obieg zamkniety i costam jeszcze), trzech suwaków (kierunek nawiewu) oraz z trzech pokreteł: temp z lewej, sila wiania, temp z prawej. Owe pokreta nie sa podswietlone a pewnie powinny być. Czy ciezko to rozebrac i czy sa tam w miare standardowe zaroweczki? moglby ktos cos doradzic i moze wrzucic fotkę, jak powinno wyglądać prawidlowe podswietlenie?

 

2. W aucie sa zegazy z wyswietlaczem tekstowych komunikatów na dole oraz ze standardowym oznaczeniem serwisu, inspekcji, itd (czyli te zielone kwadraciki z zoltym i czerwonym na koncu) Chcialbym mu skasowac inspekcje. Wydaje mi sie, ze juz widziałem to opisane na tym forum wiec sobie poszukam co i jak. Ale jesli chcecie dac mi jeszcze dobra rade to chetnie poslucham. Poza tym sa komunikaty:

- oil level sensor

- coolant level

Czy pierwszy tyczy sie po prostu poziomu oleju czy czujnika poziomu oleju? Innymi slowy czy po wymianie oleju i wykasowaniu komunikatow, bedzie on powracal czy nie? Drugi to pewnie poziom plynu chlodzacego.

 

3. W aucie nie działa wskaznik poziomu paliwa. Tzn po uruchomieniu auta caly czas wskazuje dokładnie R. Po wylaczeniu auta wskazowka opada troche nizej. Przy zapalaniu kontrolka rezerwy sie swieci (działa). Czy to czesty przypadek w tych autach? jakis niekontakt? Zimny lut w zegarach? Padniety czujnik poziomu paliwa? Czy kontrolka rezerwy jest osobnym systemem czy moze jest zalezna od działania ukladu wskazania poziomu paliwa?

 

dzieki za wszelką pomoc

pozdrawiam

t.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

pkt.1 - zrobisz sam : po bokach są 2 listwy, podważysz je , odkręcisz po 2 wkręty po bokach i cały panel masz na wierzchu

pkt2 - pojedź na skasowanie inspekcji, na Ojcowskiej zrobią Ci to za 100zł

pkt3- jw ,może wyjdzie na teście blędów , czy czujnik pozimu paliwa niejest walnięty.

a jak chcesz namiary na dobrego i niedrogiego mechanika od BMW z W-wy,

wal śmaiło na prive, podam Ci jego telefon

:cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Yyyyy... Biotit, trochę przekolorowałeś :)

 

ad. 1. (było na forum) Wyciągasz tylko ten panel, niczego nie rozkręcasz. Zaczynasz od wyjęcia kompletu trzech przycisków (ze śrubokręcikeim małym do nich wyskocz). Potem jest pod nimi zatrzask, odpinasz panel. Trzeba będzie idpiąć linki sterowania nawiewami (przy ich wkładaniu z powrotem najprościej jest wyjąć radio, bo się ręka nie chce zmieścić). Wymieniasz żarówkę i składasz.

 

ad. 2. (było na forum) Nie wydawaj 100zł ani nawet 50zł. Zwierasz pin 7 i 19 w gnieździe diagnostycznym pod maską i czekasz. Możliwe, że będziesz to musiał zrobić dwa razy. Zwierasz i włączasz zapłon, czekasz paręnaście sekund.

Teraz tak:

- oil level sensor - błąd czujnika ciśnienia oleju (nie jest zwarty przy wyłączonym silniku) - sprawdź kabelek, który do niego idzie i go popraw. Jeżeli to nic nie da, to czujnik do wymiany.

- coolant level - poziom płynu chłodzącego. Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Jeżeli jest ok, to się wysypał czujnik poziomu.

 

ad. 3. (było na forum) Zrób test zegarów. Jeżeli wskaźnik się rusza, to czas przejrzeć instalację (ten kawałek związany z poziomem paliwa). Jeżeli się nie rusza - czas przekopać zegary.

Kai
Opublikowano

dzięki KAI za dokladne info.

Auto, jak wspominałem, jest kolegi a kolega juz wrocił. Przedwczoraj zaczela mu szalec temperatura i w koncu po probach odpowietrzania, itp doszlismy do wniosku, ze trzeba oddac do mechanika. Prawdopodobnie padl termostat, czy jakos sie zblokował, bo przy wyłączonym ogrzewaniu bez wzgledu na predkosc jazdy temp potrafi dojsc do czerwonego pola (i to dosc szybko) a z kolei przy wlaczonym na full potrafi spasc do niebieskiego. No chyba, ze to pompa ale raczej bez pompy wody nei da sie jezdzic w ogole.

 

Tak więc przy okazji temperatury zrobi sie reszte

 

dzieki i pozdr

 

 

ps

 

jeszcze odnosnie podswietlenia sie zapytam.

- czy to mozliwe, ze tam nie ma pokręteł z linkami tylko są potencjometry? Jak zdjalem jedno pokretlo to trzpien byl metalowy i wygladalo to jak potencjomer. Zreszta obie gały chodzą bardzo delikatnie, latwiej chyba niz ta od nawiewu

- jakie tam sa zarowki/diody do podswietlenia? Jakies standardowe czy cos bmwowskiego?

pozdrawiam

t.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeszcze odnosnie podswietlenia sie zapytam.

- czy to mozliwe, ze tam nie ma pokręteł z linkami tylko są potencjometry? Jak zdjalem jedno pokretlo to trzpien byl metalowy i wygladalo to jak potencjomer. Zreszta obie gały chodzą bardzo delikatnie, latwiej chyba niz ta od nawiewu

- jakie tam sa zarowki/diody do podswietlenia? Jakies standardowe czy cos bmwowskiego?

 

Pokrętła to potencjometry (dwustrefowy układ stabilizacji tempeartury), tylko suwaki są "mechaniczne".

 

Podświetlenie to standardowe żaróweczki 1,2 lub 1,8W 12V. Nie wiem, jak się fachowo nazywają, ale to są takie bez metalowych oprawek.

Kai
Opublikowano

podswietlenie naprawione. Czy wlaczniki swiatel (przy zegarach) tez sie maja swiecic?

 

Plywak w baku wymieniony (probnie, na działający) ale bez pozytywnych efektów. Musimy zrobic test zegarów. Czy jesli test zegarow ruszy wskazowke paliwa do konca, to znaczy, ze zegary sa OK i trzeba szukac przerwy na kablach czy moze sa tez tam jakies mądre sterowniki, etc?

pozdrawiam

t.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Plywak w baku wymieniony (probnie, na działający) ale bez pozytywnych efektów. Musimy zrobic test zegarów. Czy jesli test zegarow ruszy wskazowke paliwa do konca, to znaczy, ze zegary sa OK i trzeba szukac przerwy na kablach

 

Tak chyba najprościej będzie zacząć szukać przerwy. Potem dopiero rozgrzebałbym zegary.

Kai
Opublikowano

co ciekawe, test zegarow rusza wskazowki temperatury i paliwa do konca skali a predkosci i obrotów do polowy.

 

Ten plywak wyglada zagadkowo - pret, po precie przemieszcza sie krązek, oprocz pretu gora dol ida dwa druty. Krazek pewnie zamyka obwod pomiedzy tymi drutami. Nie wiem jak to ma działac, czy te druty maja jakas dziwna opornosc i im wyzej jest krazek, tym opornosc obwodu jest mniejsza?

 

Obecjnie przy pelnym baku wskazowka wychyla sie do polowy, pozniej spada do 0. Dziwna akcja.

 

Jeszcze inna sprawa - poduszka. Akumulator sie rozladowal. Prostownik zostal podlaczony przez + pod maską. Teraz po odpaleniu auta zapala sie poduszka na jakis czas, pozniej gasnie. Czasem sie nie zapala. Trzeba jechac na komputer czy przejdzie mu po jakims czasie?

pozdrawiam

t.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.