Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Potrzebuje porady jak zdiagnozować czy moja przepływka jest uszkodzona bądź też wykluczyć tę opcję. Historia zaczęła się gdy jadąc do gazownika wyskoczyła mi na desce ikonka check engine, na szybko z gazownikiem stwierdziliśmy podpinając kompa że korekty paliwowe poszły mocno do góry na biegu jałowym, na obiążeniu wszystko wracało do normy. Na początku wyjąłem przepływomierz i przeczyscilem platynowy drucik, wsadziłem z powrotem (usunąłem błędy za pomocą inpy) ale po kilku kilometrach z powrotem zapalił się check. Kody błędów jakie się pokazały to 228 i 227 —> sondy lambda. Dodatkowo raz czy dwa razy miałem problemy z wypadaniem zapłonu na każdym cylindrze po kolei (kody błędów: 30, 243, 240, 242, 241- te zniknęły permanentnie po usunieciu). Czy ktoś jest w stanie mi podpowiedzieć czy winna jest tutaj przepływka ? Mam upatrzoną używaną od m54b25 ale jeszcze wstrzymałem się z kupnem (nowa simensa na tą chwile za droga, stad szukam używki).

Opublikowano

Nie czyścić przepływomierzy bo można je uszkodzić. Ten drucik to ekstremalnie delikatna rzecz. Nigdy u siebie tego nie robiłem i 21 lat jest przepływka sprawna. To co robię to regularna wymiana filtra powietrza.

Z opisanego problemu wynika, że problem masz z wystrojeniem gazu, bądź słabymi gratami LPG, które nie pozwalają dobrze wyregulować gazicha, stąd rozjazd na korektach i błędy sond, typowe dla LPG w M52TU lub M54. Przepływkę zostaw w spokoju.


Chcesz sprawdzić czy nie przepływka to jeździj na samej benzynie przez kilkadziesiąt kilometrów lub więcej i wtedy zobaczysz.

Opublikowano
Korekty pojawiają sie na benzynie również, po skasowaniu checka i jeździe na benzynie po kilku kilometrach i tak z powrotem się zapala. Jeśli chodzi o czyszczenie przepływki to zrobiłem to dedykowanym do tego sprayem, wiec nie sądzę by się coś mogło uszkodzić
Opublikowano

Co to znaczy pojawiają się korekty. Korekty są zawsze jakieś.

Pisałem że masz skasować adaptacje.

Po ich skasowaniu, trzeba jeździć na samej benzynie aż ustawi sobie korekty. Trzeba dużo kilometrów a ty się pewnie pokręciłeś chwilę wokół komina z niewyczyszczoną adaptacją.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.