Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam serdecznie. Jako posiadacz od niedawna E60 530d 2004 borykam się z problemem napuchnietych węży do chłodnicy. Są twarde jak kamień. Do tego przy ostrej jeździe wyrzuca płyn chłodzący z zbiorniczka wyrównawczego. Korek jest ok. Sprawdzałem kilka korków. Co sprawdzić jeszcze przed ściąganiem głowicy? I przy okazji co wymienic, sprawdzić przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą? Pozdrawiam
Opublikowano

Pyn jest czysty? bez oleju?


nie dymi Ci na biało? jak zauważysz ze na bialo najpierw sprawdz chłodniczke egr lubi pekac. miałem to samo. Jak wszystko jest ok wczesniej proponuje zrobić test płynu chłodniczego na obecnosc spalin

Opublikowano
Płyn czysty bez oleju. Obecnie kopci na czarno bo wtryski padły i regeneruje. Mam bajpas na EGR więc to raczej nie to. Test płynu chłodniczego wykazuje minimalne zabarwienie.
Opublikowano

Zanim zaplanujesz demontaż głowicy sprawdź i przyjrzyj się jak dokręcasz korek (nie można dokręcać go na maska bo go blokujesz i niszczysz gwint)

Korek od zbiorniczka należy dokręcić do lekkiego oporu aż będzie czuć wyraźnie, że zaczyna się blokować (do maksymalnego zakręcenia pozostanie wtedy około 30 stopni jeszcze, ale tak nie może być zakręcony)

I wtedy zaobserwuj puchnięcie węży.


Kolejna sprawa jeżeli puchną węże i odpowiednie zakręcenie korka nie pomaga to jeżeli silnik złapie temperaturę odkręć powoli korek i niech sobie tak pochodzi silnik na postoju chwilę i trzeba zaobserwować czy ciesz nie zacznie wypływać ze zbiorniczka ( POD warunkiem, że nie wlaliśmy za dużo) Ona powinna zachować się tak, że gdy temp skoczy do 94, ciecz wleje się ponad max ale do korka brakować jej będzie około 1 cm i do pracy włącza się wentylator i momentalnie chłodzi ciecz do 92-90 stopni i poziom cieczy leci ponownie na poziom max i tak w kółko.

Jeżeli podczas odkręcania korka płyn będzie bomblował lub będziemy czuć upuszczanie sporego ciśnienia z pod korka oraz przy tym teście ciecz zacznie wylewać się ponad zbiornik to masz pewniaka, że spaliny lecą do układu chłodzenia i szykuj się na gruby remont.


PS taka awaria sama z siebie się nie robi, należy jeszcze znaleźć przyczynę co się stało, że np padła uszczelka lub pękła głowica lub wykrzywiła się głowica. Jaką masz temperaturę cieczy ? w jakim stanie chłodnice wody ?

Zazwyczaj tą awarię mamy z powodu sporego przegrzania (czy miałeś lub masz problem ze sztywnymi przewodami od cieczy chłodzącej ? są pękają lub kruszą się ?

Opublikowano
Bardzo średnio to wygląda. Wąż z płynem chłodniczym po jeździe jest twardy. Gdy odkręce korek to wywala płyn , ciecz raz się unosi a raz opada, czasem są bąbelki. Śladu ojelu w płynie na oko brak. Do tego gdy dam jej na maxa to oczywiście płyn rzyga ale i silnik na wolnych obrotach zaczyna pracować nierówno.
Opublikowano
To silnik nadaje sie do rozebrania, uszczelka albo glowica a w najgorszym przypadku blok. Przy pracy sugeruje od razu zakupic przewod powrotny plastikowy, nowy krociec plastikowy glowicy I nowa cala rure chlodnicy od strony goracej tej najwiekszej. Bo wiek plus temperatura I teraz cisnienie spowodowalo ze juz albo niedlugo to zacznie rozpadac sie w rekach. A robilem to juz w dwoch swoich e60 I nawet gdy kupiel uzywke na zapas okazalo sie, ze sa mikropekniecia I zapewne we wszystkixh e60 te elementy sa juz w stanie rozkladu.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Tak jak na obrazku. Pytałem dziś mechanika to mówił że śruby i uszczelki nowe. Jak z olejem i płynem? Też nowy? Miesiąc temu zmieniałem olej i filtry... Moja głowica była bardzo krzywa, przegrzana. Ktoś musiał mocno palować. Szlif 30 tam czegoś. Musiałem dowieść też walki rozrządu prowadnice itp. od jutra beda skladac.
Opublikowano
171 zł policzyli Ci za zdemontowane i zamontowanie głowicy ??

To rachunek od zakładu gdzie była regeneracja głowicy. A głowice z auta wyciągał mój mechanik.

Opublikowano

171 zł to za rozebranie głowicy ,czyli rozpięcie zaworów, wymiana uszczelniaczy zaworowych,frezowanie gniazd,wymiana prowadnic zaworów.


Widzę ,że koledze wymienili tylko prowadnice zaworów wydechowych ( 13 sztuk) i to nie wszystkie,a co z prowadnicami zaworów ssących?

Przy remoncie nie robi się takiej lipy,wymienia się komplet.Wtedy mamy 200 tyś spokoju.

Opublikowano
171 zł to za rozebranie głowicy ,czyli rozpięcie zaworów, wymiana uszczelniaczy zaworowych,frezowanie gniazd,wymiana prowadnic zaworów.


Widzę ,że koledze wymienili tylko prowadnice zaworów wydechowych ( 13 sztuk) i to nie wszystkie,a co z prowadnicami zaworów ssących?

Przy remoncie nie robi się takiej lipy,wymienia się komplet.Wtedy mamy 200 tyś spokoju.

 


Miałem tak samo tzn jak oddałem głowicę do sprawdzenia i planowania to wymienili mi tylko prowadnice zaworów wydechowych bo miały luz a ssące były jak z fabryki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.