Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, robiłem dzisiaj serwis hamulców (niebieskie brembo, 4 tłoczki) w f30 i zauważyłem, że dwie gumki w jednym zacisku są tak jakby dziwnie rozciągnięte. Tłoczki są szczelne i auto hamuje normalnie, ale korci mnie, żeby te gumki wymienić (są zestawy naprawcze za 115zł). Teraz pytanie, wymyślam i te gumki tak mają wyglądać w tego typu zacisku, czy może są napuchnięte od jakiejś chemii i trzeba je zmienić? Poniżej zdjęcia:


6430cb878c5c.jpg


9d096815695c.jpg


274263b57dbf.jpg

Opublikowano
Dzięki za odpowiedz kolego. A więc te gumki to tylko osłony przeciw brudowi, w środku jest jeszcze uszczelka która dba o szczelność tłoczka. Według mnie, one się tak sfatygowały z powodu temperatury albo po prostu ktoś kiedyś dal nieodpowiedni środek smarny który reaguje z guma.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki za odpowiedz kolego. A więc te gumki to tylko osłony przeciw brudowi, w środku jest jeszcze uszczelka która dba o szczelność tłoczka. Według mnie, one się tak sfatygowały z powodu temperatury albo po prostu ktoś kiedyś dal nieodpowiedni środek smarny który reaguje z guma.

 


Mi też to wygląda na niewłaściwy środek chemiczny , który wchodzi w reakcję z gumą.

Teraz jest pytanie , w jakim stanie jest uszczelniający oring na tłoczku...???

Smar , który nie reaguje z materiałami gumowymi czy płynem hamulcowy to ATE do tłoczków.

Opublikowano

Tak więc gumki wymienione. Te stare, pomimo, że sfatygowane spełniały swoją funkcje w 100%, były szczelne i nawet pomimo mocnego szarpania żadna się nie przerwała. Tłoczki nie posiadały korozji, to był niedoczyszczony smar miedziowy. Przed montażem nowych gumek należy wszystko należycie wyczyścić, szczególnie rowki w których te gumki spoczywają. Wąż zakręciłem zaślepką od tubki silikonu, pasowało idealnie i nic nie ciekło:) Nie wyobrażam sobie wymiany tych gumek na aucie. Dodatkowo wymagany jest kompresor, bez niego nie wypchniemy tłoczków. Zacisk w środku jak nowy, posiadałem uszczelki tłoczka w razie co, ale zdecydowałem, że nie będę wymieniał bo auto ma dosyć niski przebieg, a lepiej mieć oryginał w środku niż zamiennik.

8bcc4c4fe112.jpg

6536e34cbd6e.jpg

d0be421f764b.jpg

b4722eede56d.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.