Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie mam doświadczenia w likwidowaniu szkody z AC, więc chciałem poradzić się tutaj na forum.

Jakiś czas temu delikatnie obtarłem tylny błotnik i felgę o wiatę z wózkami pod supermarketem.

Efekt poniżej:

waTkKI4.jpg

Zgłosiłem szkodę. Auto mam na firmę, więc przy zawieraniu umowy wybrałem opcję "brutto" tak, żebym nie musiał dopłacać VATu przy naprawie i liczyłem, że całość pójdzie gładko i sprawnie.

Niestety dziś otrzymałem info z ASO, że:

Allianz zastosował potrącenie wartości felgi w wysokości 50%, poniżej info od rzeczoznawcy z allianz:

/ naliczono ubytek wartości felgi T.P w wysokości 50%, na elemencie uszkodzenia bez związku ze szkodą kwalifikujące felgę do wymiany, ubytek materiały na krawędzi felgi /

i jeśli ASO ma zamawiać części to muszę dopłacić 1022,87zł za połowę felgi ;)

Felga rzeczywiście ma pewne zarysowania na rancie, ale moim zdaniem to normalne ślady użytkowania. Oczywiście największe uszkodzenie to to z resztkami czerwonego lakieru z wiaty.

Czy takie dopłacanie to normalna spraw, czy jednak ubezpieczyciel próbuje mnie przekręcić ? Średnio mi się widzi dopłacać ponad 1000zł po to, żeby mieć jedną nową felgę.

Auta oczywiście nikt nie oglądał. Całość wyceny opiera się na zdjęciach przesłanych przeze mnie.

• Główni Moderatorzy
Opublikowano

Im chodzi o to, że miałeś obtarcie na feldze przed tą szkodą. I teraz dostaniesz nową felgę i wzrośnie wartość pojazdu wg nich, bo felga będzie nowa a nie zużyta - jak przed tą szkodą.

Nie mogłeś powiedzieć, że obtarcie nastąpiło w wyniku tej szkody a wcześniej felga była jak nowa?

• Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja w aucie służbowym (najnowsza Skoda Superb Sportline 2,0 T) wjechałem w dziurę pod Częstochową i skasowałem oponę i otarłem rant w feldze koloru grafitowego. Rozmiar 19".

Zdalna wycena : zapłacona opona i felga do lakierowania. Na naprawę rantu i lakierowanie felgi w grafit się nie zgodziłem.