Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Postanowiłem zrobić pomiar ciśnienia sprężania w swoim m54b25. Dodam że motor połyka spore ilości oleju (nawet 1.5l / 1000km). Więc tak; po nocy zimny silnik, bez gazu, robimy pomiar;

1. 14.6

2. 14.1

3. 15.3

4. 12.8

5. 14

6. 14.8

Postanowiłem zalać cylindry naftą na 24h, gdyż podejrzewam pierścienie olejowe zapieczone I po odstaniu dmuchnąłem w każdy cylinder sprężonym powietrzem. Zalałem 15w40. Motor zaczął być zrywniejszy po tym zabiegu. Lepiej sie zbiera Ale olej jak znikał tak znika dalej w sporych ilościach. Oczywiście spodziewałem się że całkiem nie wyeliminuje poboru oleju. Moje pytanie; czy ktoś na podstawie danych z pomiaru oraz tego co napisałem jest w stanie stwierdzić czy to na pewno pierścienie olejowe nie zgarniają czy może to odma robi problem. Dodam że uszczelniacze zaworowe były wymieniane. Pozdrawiam. Dziękuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Więc tak; po nocy zimny silnik, bez gazu, robimy pomiar;

Hmmm.Bez gazu.Zimny silnk.

Poczytaj jak sie robi pomiar kompresji.Poczytaj tez co to Próba Olejowa i wykonaj ją na zimnym i ciepłym silniku zeby było widać straty...

Na podstawie pomiaru który wykonales to silnik jest do remontu.

Zalanie cylindrów naftą jest skuteczne , ale nie w takim wykonaniu - to sie stosuje na silnikach gdzie jest to ostatnia deska ratunku i gdy juz nie ma nic do stracenia.

Opublikowano
Rozumiem. Dolałem trochę oleju do 4 cylindra I kompresja wzrosła do 13 bar. Czyli już nic z tego motoru nie będzie. Remont to koszt 6 tysięcy złotych. A co do pomiaru kompresji to są różne zdania. Jedni twierdzą że na zimnym a inni że na ciepłym. Dzięki pozdrawiam.
Opublikowano
A co do pomiaru kompresji to są różne zdania. Jedni twierdzą że na zimnym a inni że na ciepłym. Dzięki pozdrawiam.

 

Uwierz mi, że jesteś pierwszą osobą o której wiem, że robi pomiar komprechy na zimno. Od zawsze były zalecenia aby wykonywać wyłącznie na rozgrzanym silniku i z gazem w podłodze podczas kręcenia.

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dolałem trochę oleju do 4 cylindra

Ile to jest troche?

Czyli już nic z tego motoru nie będzie.

Tego nikt nie jest w stanie powiedziec bez poprawnego pomiaru o którym wczesniej napisalem

Opublikowano
Wierzch tłoka był zalany. Skorzystałem z instrukcji z tego forum. Tak dokładniej to z pół strzykawki lekarskiej oleju. Przekrecilem tłokami żeby go rozprowadzić w cylindrze I wkręciłem manometr do pomiaru. Pokazał wartość o 0.2 bar'a większą niż przed pomiarem. A co do pomiaru na ciepłym silniku to wyczytałem że wartości będą zawyżone gdyż rozgrzany olej doszczelnia i kompresja jest większa. W szczególności gęsty olej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jesli masz zamiar sie pogodzic z takim poborem oleju i nie zrobic nic aby to zmienic to OK, nie pozostaje nic innego jak uszanowac twoja decyzje...

Ja Ci napisałem jak nalezy przeprowadzic badanie, i dlaczego tak a nie innaczej a ty rób co uwarzasz za stosowne

Opublikowano
Pomiar kompresji na zimnym może powiedzieć Ci tylko tyle, że pomiędzy poszczególnymi cylindrami są różnice w kompresji. Dokładne informacje dostarczy pomiar na rozgrzanym silniku.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak dla innych informacja, że wymiana uszczelniaczy zaworowych nie ma sensu w m54, one mają wpływ na pobór oleju w 0,01% przypadków, to nie n42/n46. Twoje pierścienie mogą być już w strzępach, więc nafta ich nie poklei.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jak najbardziej masz racje. Ubytek oleju przez uszczelniacze zaworowe jest dużo mniejszy w stosunku do ubytku przez zapieczone/uszkodzone pierścienie zgarniające.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.