Skocz do zawartości

3 diody (DSC + ręczny + ciśnienie w oponach) [320Cd]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Historia.


Posiadam autko od jakiegoś roku, nie było z nim większych problemów.


Tydzień temu - wizyta u mechanika

*pęknięta rura interocolera (wymiana)

*wymiana filtra paliwa

*rozerwane łącznik elastyczny więc zamiast spawanki zakupiłem całą rure taką jak na zdjeciu niżej.


s-l1600.jpg


dzisiaj podjazd do znajomego, szybka wymianka filtru odmy... bo w przyszłym tygodniu mam przegląd techniczny auta.


W drodze do domu ***jedno piknięcie*** i na ekraniku pojawiają się 3 pomarańczowe ikonki - DSC + ręczny + ciśnienie w oponach wszystkie 3 naraz tak jak na zdjeciu niżej.


bdJ9Nb0.jpg


Ciśnienie w oponach w normie, nie da sie zresetowac ikony poprzez przyciskanie przycisku z tym samym symbolem... DSC, leci bokiem brak wspomagania trakcji, ręczny ??


Poczytałem troche na ten temat na zagranicznych forach i ludzie mówią ze jest pełno możliwych opcji ale najbardziej popularną jest walnięta zbieżność / układ kierowniczy są pod złym kontem...


Nie wiem czy jest to coś co pojawia się samo, czy miało na to wpływ moja ostatnia wizyta w warsztacie...


Może ktoś z Was miał podobna sytuacje?

Edytowane przez skypr
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wtedy nie działa prędkościomierz dodatkowo. Sprawdź błędy, może to być wiele rzeczy, np. czujnik kąta skrętu. Dopisz 320cd do tytułu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Wybrałem się na przejażdżkę i ewidentne czuje ze kiedy mam kierownice prosto to auto ucieka mi w lewo... kiedy odchylę kierownice w prawo to auto jedzie prosto...wiec moje odczucie jest ze problem (diody) są od tego... ale tak jak mówicie pewności nie mam...


Załóżmy ze te 3 diody wyskoczyły przez walnięta zbieżność.


Czy jak pojadę na warsztat na ustawienie zbieżności to czy diody po tym zabiegu znikną ? czy trzeba zrobić jeszcze reset systemu przy użyciu urządzeń diagnostycznych?

Opublikowano
Z tego co piszesz ewidentnie wynika że zbieżność masz do roboty,po zrobieniu zbieżnośći błędy same nie znikną będzie trzeba kompa podpiąć i skasowac
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najpierw zweryfikuj stan zawieszenia i układu kierowniczego. Taka sytuacja nie występuje bez powodu. Nie trzeba kasować błędów spowodowanych problemem z zawieszeniem/układem kierowniczym, kontrolki same zgasną z czasem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

byłem właśnie w serwisie na zbieżności przednich kół i kierownicy, po ustawieniu wrzucili komputer i błąd który jest na ekranie to "steering wheel angle sensor (czujnik kąta skretu kierownicy)" i nieda sie go wyczyścić (nie mam numeru kodu) - gość powiedział mi żeby się pojeździć i możliwe ze sam zniknie... ?


Zastanawiam się jeszcze czy mogło się to stać podczas wymiany filtru odmy? czy jest jakieś okablowanie odpowiedzialne za te 3 błędy w tamych rejonach?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To mogę robic za wróżbitę :8) skoro wracał po skasowaniu to sam nie zniknie, może wystarczy zrobić kalibrację, ale bez odczytu w inpa to dalej zgadywanie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Panowie,


Zakupiłem samemu inpe, bo przez obecna sytuacje związana z wirusem ciężko jest załatwić sporo rzeczy...


Po sprawdzeni błędów wyskakują mi następujące komunikaty...


I55cyLC


VTKB7T8


Problem pojawia się natomiast kiedy próbuje skalibrować sensor... wchodzę w E46 - chassis - DCS MK6 (z DSC mam

do wyboru „asc /dsc", "dsc mk6" & " dsc 5.7"). System reaguje tylko na MK6 ale wtedy wyskakuje inny komunikat - "versions do not match - malfunction possible".


Nie za bardzo wiem co dalej i czy da się to jakoś obejść ? Jeżeli chodzi o sam sensor to napewno działa ponieważ przy testach i obracania kierownicy wszystko pokazuje... natomiast w momencie 0 pokazuje odchyłkę rzędu 1.4 stopnia

Opublikowano
Update - podłączyłem się pod autko z oprogramowaniem DIS i udało mi się zrobić cała kalibrację sensora katu kierownicy... wszystkie 3 błędy zniknęły :) !
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wystarczyło dać ok i robić swoje, grunt, że ogarnięte :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.