Skocz do zawartości

nie trzyma temperatury pomimo wymiany na nowy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Na trasie spada wskazówka temperatury na druga kreske. Kupiłem termostat "wahlera" okazało sie że gość mi sprzedał zły bo 88stopni i z kolei sie grzał jak diabli. Kupiłem wiec jeszcze jeden 80stpni taki jak jest w książce ale dalej jest taka sytuacja ze na trasie mocno spada temperatura. czy To walnięty termostat od nowości czy jest cos jeszcze ??? idzie zima i nie chce marznąć. Moze macie jakieś sprawdzone firmy produkujace termostaty. chodzi o e30 z silnikiem 2.0 M20

 

Pozdro.

Opublikowano

czujnika nie sprawdzałem to prawda. Ale skoro problem może twkić własnie w tym to sprawdze. Prz okazji czy czujnik od silnika M10 1.8 bedzie pasował do M20 2.0 ???bo mam w garażu własnie M10 i tam czujnik był dobry bo jakiś miesiąc przed zezłomowaniem wymieniałem termostat i wszystko było cacy. co do sprawdzenia to rozumiem że poprzez znaleźc w książce tabele z opornościami na styku ? bo chyba innej metody nie ma ???

 

Dzieki

Opublikowano

Czy z M10 pasuje niewiem.

 

Najprosciej jest podmienic na inny sprawny czujnik pojezdzic i zobaczyc czy jest ok. Jesli znajdziesz dane o opornosciach to poprosze te dane :D Poniewaz ja tego znalesc niemogłem :(

Nie prosta lecz zakręt jest wyzwaniem ;)

http://img346.imageshack.us/img346/5111/bkp2kl.jpg

Opublikowano

No więc tak.

Mnie również nie udało sie znaleźć oporności czujki, a na podmianke nie mam co wsadzić. Przy czym nie wydaje mi sie żeby to był czujnik bo zarówno minimalną jak i właściwą temperature pracy silnika czujnik wskazuje poprawnie. Jak jade w miescie od świateł do swiateł i w korku to temperatura jest równo w połowie z minimalnymi wahaniami i wydaje mi sie że tak być powinno. Jednak długo sie nagrzewa rano, a jak jade za miastem jakieś 70-80 to temperatura spada na kreske za niebieskim. Poprzednik powiedział że może być źle założony termostat i tutaj ponieważ zauważyłem ze jest na nim wytłoczona strzałka MAM PYTANIE w która strone ma być skierowana żeby termostat był prawidłowo zamontowany. Wydawac by sie mogło że nie ma to znaczenia bo jest okrągły i wszystko jedno ale skoro jest strzałka to widocznie nie jest to bez znaczenia. W KTÓRĄ STRONE STRZAŁKA PANOWIE ?

 

pozdro.

Opublikowano

STRZAŁKĄ DO GÓRY (jeżeli nie ma znaku na obudowie że inaczej),identycznie miałem i okazało się że po przełozeniu strzałką do góry objawy które opisujesz znikneły,

auto zaczeło mniej palić ,szybciej się nagrzewać,i nie gubiło temp.na trasie,

 

możesz też zaobserwować po chłodnicy,

jak ruszasz z rana, przejedz ok 1km tak aby auto nie nagrzało sie i zobacz czy wąż do chłodnicy,albo chłodnica robi się ciepła (nie powinna,dopiero jak osiągniesz temp. potrzebną do otwarcia termo.żeby puścił obieg na chłodnicę).

 

Przy czym nie wydaje mi sie żeby to był czujnik bo zarówno minimalną jak i właściwą temperature pracy silnika czujnik wskazuje poprawnie. Jak jade w miescie od świateł do swiateł i w korku to temperatura jest równo w połowie z minimalnymi wahaniami i wydaje mi sie że tak być powinno.

 

Odp. Na pewno nie jest temu winien czujnik temp.silnika ale dla sprostowania czujnik ten to co innego niż ten który pokazuje ci temp.na zegarach,więc tak nie sprawdzisz na przyszłość tego czujnika. :hand:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.