Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Samochód tak jak w tytule, wersja 177 kuni.

Przeróbki: usunięte klapki z dolotu, cały wydech zrobiony przez profesjonalny garaż bez kata , chip na 218 kuni.

Problem taki że przy odpaleniu po dłuższym postoju (kilkanaście godzin) przez parę sekund dymi na biało i trzęsie budą. Jak jest zimno (poniżej 5 stopni) to kręci kilka sekund zanim odpali i oczywiście biały dym że wstyd przed sąsiadami.

Próbowałem grzać świece, czyli włączyć zapłon i czekać około minuty przed odpaleniem, ale raczej to nic nie pomogło. Kolega sprawdzał świece amperomierzem i mówi że chyba są ok, ale tak naprawdę to on nie dokonca wie jak to sprawdzać haha. Tak więc pierwsze pytanie jak sprawdzić świece żarowe czy są dobre ?

A drugie pytanie jakie jeszcze mogą być inne przyczyny i czy da się je sprawdzić czy po prostu trzeba je po kolei eliminować?

Dodam jeszcze że podczepialismy kompa i żadnych błędów nie pokazało.

Opublikowano
Kolego jeśli masz to tak raczej w chłodne dni to chodzi o świece. Silnik kręci, dostaje paliwo, które się początkowo nie spala, a gdy się spali to jest go za dużo naraz na początku i stąd dym. Zazwyczaj nie chodzi jednak o same świece lecz o sterownik świec lub kabel zasilający ten sterownik. Wymienić można samodzielnie. Można kupić nowy sterownik który też za niedługo szlak trafi albo oddać swój do przeróbki do kolegi Rogera z Nysy. Telefon do niego lub inny namiar sobie wygoogluj.
Opublikowano

Ja bym wykluczył przyczynę świec. Jeździłem 2 lata z rozwalonymi co prawda silnik M47 ale zasada ta sam, i nie miał problemów z rozruchem nawet przy -5. Wiadomo trochę go potelepotalo 2-3s i było ok. Żadnego kopcenia czy długiego kręcenia. Moja propozycja sprawdzić drogę paliwową czyli zaczynajac od pompki w baku czy podaje poprawnie paliwo ciśnienie wstępne itd. Możliwe ze cofa się paliwo po długim postoju, pompka słabo podaje i zanim główna pompa wytworzy ciśnienie na listwie cr mija trochę czasu. Kiedy wymieniałeś filtr paliwa ?



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Czy jak jest cieplej +10 stopni i auto postoi to jest tak samo?

Świece sprawdzasz omomierzem, wartość 0 pokazuje zwarcie czyli na bank uszkodzone sprawdź wszystkie 4 i zobacz która ma duże odchylenie od normy albo najlepiej podaj wyniki a ci powiem co i jak


Mnie to wyglada na płyn chłodniczy który powolutku wlatuje do cylindrów

Opublikowano
Ja bym wykluczył przyczynę świec. Jeździłem 2 lata z rozwalonymi co prawda silnik M47 ale zasada ta sam, i nie miał problemów z rozruchem nawet przy -5. Wiadomo trochę go potelepotalo 2-3s i było ok. Żadnego kopcenia czy długiego kręcenia. Moja propozycja sprawdzić drogę paliwową czyli zaczynajac od pompki w baku czy podaje poprawnie paliwo ciśnienie wstępne itd. Możliwe ze cofa się paliwo po długim postoju, pompka słabo podaje i zanim główna pompa wytworzy ciśnienie na listwie cr mija trochę czasu. Kiedy wymieniałeś filtr paliwa ?



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk[/quot


Patryk son

ale twoja diagnoza nie tłumaczy białego dymu.

Opublikowano

Kumpel sprawdzał świece omomierzem i 3 pokazywały ta sama wartość A jedna minimalnie mniejsza, nie pamiętam dokładnych liczb ale kolega mechanik stwierdził że jest ok.

Sprawdził też prąd na "czapkach" świec i dwie pierwsze licząc od strony kabiny pokazywały jakaś tam liczbę, a dwie kolejne wartość chyba o połowę mniejsza. Niestety nie pamiętam dokładnych liczb. Może to jest problem ? Za mało prądu idzie do dwóch świec?

Ps. Auto dzisiaj jedzie do warsztatu specjalizującego się bmw i będą szukać problemu.

(Mieszkam w Dublinie A warsztat jest polsko-litwinski)

Opublikowano
A tu cię zaskoczę bo nie zawsze dymi na czarno gdy jest problem z paliwem.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Kolega pisał, że dymi mu na biało. Czarny dym to sadza z powodu zbyt dużej ilości paliwa rzuconej w ciepły silnik (lejący wtrysk), lub sadza jaka wylatuje przy przegazuwce po dłuższym zamulaniu silnika. Biały to spalanie paliwa wraz z płynem chłodniczym (kolega nie wspomina o ubytku) albo niespalone paliwo przy zimnym silniku (zapalanie przy niegrzejącyh świecach.

Opublikowano

Biały dym może być także od wody która skrapla się w tłumiku. Przy uszkodzonej uszczelce miałby ciśnienie w zbiorniczku ubytki płynu itd.

No ale dajcie spokój te silniki nie powinny mieć najmniejszego problemu z rozruchem przy takiej temperaturze no chłopaki to nie -15 czy -20. Przy 5c powinien palić od strzała.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

3 miesiące temu sam miałem ten problem. Zamiast po 1 sekundzie palił po 2-3, ale dym było widać. Myślę, że przy większym mrozie palił by później. To nie silnik jak diesel z lat 90-tych, ma mniejszy stopień sprężania (16,5:1). Dawniej było 18:1 i więcej przez co nie zauważałeś jak świece powiedziały bye bye. W e90 świece żarowe grzeją od odpalenia aż do momentu jak płyn chłodniczy osiągnie 40 stopni C, dlatego częściej zawodzą one jak i sterownik lub wypala się kabel.

U mnie był uszkodzony sterownik i wypalony kabel https://archiwum.allegro.pl/oferta/12427789231-bmw-przewod-sterownik-swiec-zarowych-i7888982432.html

Sterownik naprawil Roger, a kabel wymieniony na grubszy niż seryjny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.