Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
18 minut temu, słonik40 napisał(a):

A tak trochę zmieniając temat, jutro jadę na każde testowa m5 touring 😀

Lifting nadchodzi wielkimi krokami. 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mki wychodzą rok później poncywilnej więc jeszcze trochę, poza tym jazda to jeszcze nie kupno, muszę sobie poukładać w głowie czego chce i czy wogole warto w takie auto się pchać 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
13 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Mki wychodzą rok później poncywilnej więc jeszcze trochę, poza tym jazda to jeszcze nie kupno, muszę sobie poukładać w głowie czego chce i czy wogole warto w takie auto się pchać 

Uważaj, bo może Ci się spodobać. Ja raz się przejechałem i przepadłem 😉 Na szczęście po paru latach potrzebuje jakiejs odmiany i chce sobie utrudnić trochę życie rozglądając się za elektrykiem 😜

A pomimo tego co tutaj niektórzy wypisują, mi się podoba aktualna 5er. Zupełnie nie kojarzy mi się ze Skoda, która swoją drogą w wersji RS całkiem przyzwoicie wygląda i nie rozumiem narracji że Skoda to jakiś obciach jest. Jakieś 15 lat temu Skoda w wersji RS była na mojej short liście zakupowej i się tego nie wstydzę. Chyba tylko ktoś mocno przywiązujący wagę do metek musiał to wymyślić. 

Opublikowano
20 minut temu, BMFun napisał(a):

Na szczęście po paru latach potrzebuje jakiejs odmiany i chce sobie utrudnić trochę życie rozglądając się za elektrykiem 😜

@BMFun Za bardzo sobie nie utrudnisz życia jak kupisz dobrego elektryka a takiego kupisz 😉 W 80% przypadków czyli codziennym użytkowaniu zdecydowanie ułatwisz sobie życie. 

Ja ostatnio wyskoczyłem samochodem do Koln. W porównaniu do spalinowego podróż zajęła mi 1h dłużej ze względu na ładowanie. W DE każdy SC na którym się ładowałem był ulokowany w dużym HUBie razem z innymi ładowarkami. Inny Świat.

Każde ładowanie do maks 80%, więcej nie ma sensu bo czas się wydłuża a 300km można spokojnie do kolejnej ładowarki zrobić. Mi takie podróżowanie z postojami co 300km jak najbardziej pasuje. 

 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

Opublikowano
17 godzin temu, słonik40 napisał(a):

A tak trochę zmieniając temat, jutro jadę na każde testowa m5 touring 😀

@słonik40 Daj znać jak wrażenia. Ciekawe jak widzi Ci się przełączanie między napędami 😉

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

Opublikowano

I co słonik40, poskładałeś tą M5 na drzewie, czy aż tak ci się nie podobała że nic nie piszesz? 😉

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

U mnie w i4 nowe OTA dzisiaj.

I W KONCU, to na co WSZYSCY wlasciciele 500KM beemek czekali, od dawna wyczekiwana przez uzytkownikow zmiana! ^^

Kto BMW jezdzi ten sie w cyrku nie smieje.

 

IMG-4332.png

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Bo sam nie wiem co napisać 😀generalnie auto na żywo robi świetne wrażenie. Może się podobać. Wygląda agresywnie, ze skoda nie ma kompletnie nic wspólnego, to jest całkowicie inna sylwetka. M5 jest muskularna, mocno kanciasta, skoda jest dużo bardziej obła. W środku klakson obszyty skóra i metalowe listwy w drzwiach, czyli jak ktoś chce bogaciej to musi kupić m5 😀sama jazda, niestety dealer dał tyłka i bateria była całkowicie rozładowana i nie przetestowałem czystej jazdy elektrycznej a na tym mi zależało. Zapewne przez pusta baterie denerwował lag między naciśnięciem gazu a przyspieszeniem. Wygląda na to że maja gdzieś ta hybrydę i jeżdżą na czystej benzynie. Spalanie od fabryki 15,3. U mnie na jeździe jak trochę pocisnąłem na autostradzie to ponad 18, później spokojna jazda to całkowita podróż skończona na 13. Dosyć wąskie, mocno okalające w tylku siedzenia (a jestem szczupły i można powiedzieć wysportowany), z detali to można się jeszcze przyczepić do plastikowych klamek. Wracając do jazdy to poza lagiem auto szatan, tak jak wszystkie inne o podobnych osiagach. Nie do wykorzystania na publicznych drogach szczególnie przez wszystkich tutaj krzykaczy odnośnie przepisowej jazdy. Rozpędza sie do 200 bez problemu, problem masy całkowicie niezauważalny chyba że ktoś jest kierowca rajdowym i będzie jeździł po drogach publicznych jak po torze. Samochód jak dla mnie bardzo ale to bardzo komfortowy. V8 świetnie brzmi ale jest ciche, nie męczy, daje jedynie o sobie znać. Jak dla mnie jest to mega komfortowa i bardzo szybka limuzyna z pazurem sportowym. Tydzień wcześniej jeździłem 911 i to jest zupełnie inny świat. Tam jest sport. No i pojawia się pytanie (bo mam miejsce w garażu na więcej jak jedno auto), czy nie więcej fanu da taka rs3 plus 520d kombi na trasy (cenowo pewnie wyjdzie podobnie) czy lepiej mieć takiego allroundera który jest jednak bardziej komfortowy jak sportowy. Btw. Jak dla mnie BMW ma fajnie poukładana Game modelowa. Chcesz więcej sportu, mniej komfortu bierz m3, mniej sportu więcej komfortu m5. Pewnych światów nie da się jednak pogodzić, albo sport albo komfort.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słonik jesteś pewien,  że będziesz chciał jeździć spalinowym??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój niespełna szczescioletni syn zapytany co mu się najbardziej podobało  w aucie odpowiedział że samochód robił bruum, jak przyspieszał 😀odnośnie napędu, taycan nie jest jeszcze tak do końca skreślony aczkolwiek szczerze pomimo że tych tras jest kilka/kilkanascie w roku to ładowanie mnie jednak męczy, czuje się jak jakiś plebs. Na początku jak było nowe było ciekawe, teraz znacznie mniej. No i dźwięk, czasami miło go posłuchać. Generalnie każdy napęd ma swoje zalety i najlepiej mieć oba. Pewnych światow nie da się pogodzić, jakbym mógł to miałbym w garażu przynajmniej że 3-5 aut. Taycan sedan na jazdę wokół komina, 911/cayman gt4 rs/ferrari/lambk jako fan car, zostawiłbym Eqe jako praktyczny suv wokół komina a na trasy kupiłbym auto typu 540d w kombi lub jakieś lambo urus czy x7 albo dużego range rovera 😀 pomarzyć dobra rzecz 😀

Opublikowano (edytowane)
51 minut temu, słonik40 napisał(a):

Zapewne przez pusta baterie denerwował lag między naciśnięciem gazu a przyspieszeniem.

@słonik40 Na to czekałem. Tam zawsze jest coś prądu w baterii. To są odczucia po przesiadce się z elektryka. Samochód za kupę kasy a nie reaguje na gaz 🙈 i 15l trzeba nalać. 

Dla mnie personalnie Taycan z bateria performance robi robotę a i dziwi też ma za małą dopłata 😉

Wynajmij sobie spalinowy na 2 miesiące i zobaczysz czy i jak często będziesz jeździł. 

Jak dla mnie po przesiadce z elektryka SQ8 nie jedzie i dopiero ma laga ze szkoda gadac . 

Edytowane przez Jac3kBMW

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

911 reagowała na gaz znacznie szybciej, wszystkie diesle też, dlatego też diesel cały czas powraca jak bumerang. Jest szybka reakcja na gaz, olbrzymi zasięg i mega spalanie. O-100 fajne ale…. Za namową hanflowca w mieście rozpędzić się 911 do 170-180 to jest dosłownie moment. Dźwięk z kolei uzależnia, to jest trochę chore. Tak samo w m5, zresztą w moim Eqe też. Co depnięcie to jest praktycznie po prawku jak ktoś strzeli. No nie ma aut idealnych, każde na jakieś wady i zalety. W Alpy brałbym 40d bez mrugnięcia okiem, po mieście jeździłbym elektrykiem jak by mi było szkoda na paliwo a jak nie to wsiadłbym w 911. To jest prawdziwe męskie auto? Chociaż na trasę by zmęczyło.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z innej beczki. W PL zaczyna robić się coraz większa plaga z kradzieżami kabli z ładowarek. Całe kable są ucinane, odolion, na zadupiu za wszystkim będzie świetnym miejscem żeby się w kabelki obłowić 

IMG_4061.thumb.jpeg.f6d902ee861b32b0e2c4c77a3b5e1859.jpeg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dziwne slonik masz te rozkminy samochodowe, zupelnie jakbys probowal rozwiklac jakas zagadke filozoficzna jaka kombinacja samochodow jest najlepsza w zyciu. Nie ma nigdy dobrej odpowiedzi na takie rozmyslania.

10 lat zastanawiania sie, testowania, zakupow zeby po 5 latach rozwiazywac zagadke na nowo bo dzieci podrosly, bo sytuacja zyciowa sie zmienila.

Imho kupujesz auto takie jakie Ci najbardziej pasuje w danej chwili w zaleznosci od potrzeb, w ktorym spedzasz milo 90% czasu jak gdzies jedziesz.

 

Gdyby te rodzinne wyjazdy kilka razy do roku robily taki problem to zawsze mozna docelowe auto wypozyczyc (kombi diesel) albo jak ma sie wiekszy garaz trzymac jakies zapasowe (przeciez to rownie dobrze moze byc 5-er chocby dziesiecioletnia za garsc orzeszkow - dobrze wyposazona F10 530d chociazby, nie musi byc przeciez nowe na te kilka razy w roku)

 

Jeden wybierze X5M bo mu daje kompromis wszystkiego, drugi M3 kombiaka a trzeci 911+520d

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bo pasja motoryzacyjna to jak to mój znajomy mówi jest wieczne gonienie królika. Gdybym nie był za biedny to zmieniałbym auta co kilka miesięcy i miałbym ich kilka. Wszak rozsądek musi iść w parze z pasją. Poza tym to nie jest moja jedyna pasja, nie mam ani czasu ani chęci biegania po salonach codziennie więc robię to raz na jakiś czas raczej przy okazji, często co kilka miesięcy. Mam jeszcze kilka aut na wish liście które chciałbym przetestować i wtedy trzeba będzie coś wybrać ale nie ma się co spieszyć wszak wybieranie auta to największa przyjemność bo każde po zakupie jak emocje opadną i tak raczej się góra po kilku miesiącach znudzi. Widzisz ty masz prosto no podobają ci się 2-3 modele a mi podoba się ich kilkadziesiąt 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Cytat

I feel confident predicting large scale autonomy around the middle of next year, certainly the second half of next year," Musk said in April. It is unclear what vehicles would be self-driving capable.

https://www.investors.com/news/tesla-stock-robotaxi-launch-details-elon-musk/

miały być miliony robiotaxi do końca tego roku, niestety chyba jest mały poślizg Elon przewiduje autonomię na większą skalę na drugą połowę przyszłego roku. Przewiduje tak już od jakiś 15 lat 😂

Edytowane przez słonik40
  • Lubię to 1
Opublikowano

 

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fajna recka, no i właśnie. Mamy najlepiej prowadzące się limo w segmencie ale na pytanie czy Matt zabrałby to auto na weekendowa przejażdżkę odpowiada nie. Ta panamerka kosztuje po rabatach ponad 600k i o ile była by świetnym uzupełnieniem np 911 o tyle w tym budżecie nie wiem czy więcej radochy i pożytku nie dało 520d + np rs3, a45s lub m2

Opublikowano

W ramach ciekawostki:

Audi A6 E-Tron RWD 95kWh. Test zasięgu, warunki:

  • SoC na starcie - 98%
  • Prędkość - 133 km/h na tempomacie (130 km/h według GPS), średnia wyszła 126 km/h
  • Zużycie - 19,7 kWh
  • Dystans: przejechane 392 km (według samochodu 389,2 km)
  • SoC na koniec testu - 18%

Samochód z zasięgiem realnym do nawet 500km przy 130 km/h, zasięg 80%- 10% - około 350 km.

Z minusów - długie ładowanie 90-100%, ale raczej w przypadku tras raczej powyżej 90% rzadko kiedy się ładuję, 10%- 80% to około 20-22 minut.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
14 minut temu, Damianero74 napisał(a):

Audi A6 E-Tron RWD 95kWh.

Fajne wyniki, 350-400km po autostradzie 130 km/h to swietny rezultat.

Jedne spostrzezenie - auto w tym segmencie, za takie pieniadze --> wersja RWD to bedzie bialy kruk, podejrzewam, ze 95% ludzi bedzie wybierac AWD

.

Opublikowano
2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Fajne wyniki, 350-400km po autostradzie 130 km/h to swietny rezultat.

Super, najnowsze Audi prawie dogoniło z zasiegiem starą TMS LR. Pewnie w tych samych warunkach dostałoby to Audi po tyłku od TMS. Jeśli chodzi o software i infotainment to jeszcze jedna dekada minie 😉

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 minutę temu, Jac3kBMW napisał(a):

Super, najnowsze Audi prawie dogoniło z zasiegiem starą TMS LR. Pewnie w tych samych warunkach dostałoby to Audi po tyłku od TMS. Jeśli chodzi o software i infotainment to jeszcze jedna dekada minie 😉

Raczej wyprzedziło, bo do 80% ładuje się w 21min a nie 32 minuty 🙂 

Opublikowano (edytowane)
23 minuty temu, BMFun napisał(a):

Raczej wyprzedziło, bo do 80% ładuje się w 21min a nie 32 minuty 🙂 

@BMFun Poczytaj. Tesla cały czas zmienia krzywą ładowania TMS. Wg moich ostatnich jazd to będzie około 25-28 minut. Praktycznie nie ma to znaczenia. Ciekawe ile kilometrów realnie zrobi po ładowaniu np. 25 minut to Audi versus TMS LR. TMS będzie miała wciąż lepszą efektywność energetyczną.

Widzę, że największe znaczenie ma to dla typowych teoretyków.

Czytam ostatnio o Taycanie i tyle problemów co ma ten samochód to ja chyba przez cały okres użytkowania nie doświadczę nawet w 10%. 

Ciekawe jest samoistne otwieranie klapy bagażnika z tyłu. Parkujesz samochód z bagażami, wracasz a tu bagażnik otwarty do góry 😉 Ja swoim jeszcze w serwisie nie byłem. Pierdoły typu trzeszczenie siedzeń serwisant mobilny ogarnia. 

Tak ogólnie wygląda na to że Tesla nie zmieni bryły TMS, wygląda praktycznie tak samo. Pewnie zmienią bebechy 😉

https://elektrowoz.pl/auta/elon-musk-lekko-nagial-rzeczywistosc-tesla-ze-spadkiem-rowniez-w-chinach-kwiecien-2025-nowy-model-s-pomoze/

 

 

 

 

image.thumb.png.5ff5de5e0435eac9d07226abc034ddbd.png

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Haha 1

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

Opublikowano

Trochę z innej beczki.

Wcześniej podczas zażartej dyskusji o prędkościach przelotowych padały w tym wątku niesprawdzone informacje o limicie 150 km/h w Czechach.

Zatem mityczne 150km/h u naszych sąsiadów nadchodzi. Od lipca ma być uruchomiony pilotażowy odcinek o długości 50 km😆 . Tak naprawdę w środku niczego i przy limicie 150 to kilkanaście minut jazdy.

Z punktu widzenia polskich kierowców bardziej interesujące są dwa odcinki, które są rozważane, ale nie podano jednak żadnej konkretnej daty.

Pierwszy to na autostradzie D11 w pobliżu Hradec Kralove (długość 60 km). Ale żeby się do niego dostać od strony Polski, to po zjechaniu z naszej S3 na granicy w Lubawce trzeba przez blisko 50 km ciągnąc się przez wioski i miasteczka (ograniczenia 50 km/h z mnóstwem odcinkowych pomiarów z zerową tolerancją).

Drugi o długości 30 km na D1 za Ostrawą. Tylko jak się go już pokona to potem są zwężenia i słabej jakości droga w okolicach Ołomuńca i niemal permanentny korek w okolicach Brna.

Także wszystkim pędziwiatrom szerokości.

mapa-dalnice-150-km.webp

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No tak, wysokie temperatury, ładna pogoda to odzywają mistrzowie zasięgu, pół roku jak były wiatrami zimno to siedzieli cicho. @Jac3kBMWpoziom twojego fanboystwa jest przerażający. Tesla ma kiepska krzywa ładowania, jedna z gorszych na rynku i przez malonwydajne chłodzenie oraz 400v nic z tym nie zrobi. Czas się z tym pogodzić. Wypakowany po uszy Maybach w podobnych warunkach przejechał u grzyba 1000km challenge szybciej od modelu x. Pomimo duuuuzo większej masy i gabarytów krzywa ładowania i duża bateria zrobiła robotę i auto jest tak samo stare jak Tms…

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.