Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Ostatnio byl w Tesli jakis update przez OTA i tak sobie czytam co tam sie pozmienialo.

Wiekszosc tego to oczywiscie drobnostki/glupoty ale uwielbiam (od pierwszego dnia!) w tej marce to, ze gdzies tam daleko za oceanem, jest sztab ludzi, ktorzy kminia calymi dniami co by tu jeszcze mozna bylo w aucie usprawnic zeby sie w nim lepiej wlasciciel czul. Dla mnie to jest cos co odroznia i odroznialo od pierwszego dnia Tesle od calej reszty producentow. 

@BMFun - czesto pytales co tam w tym OTA zmieniaja, generalnie jakbym poszukal to bym Ci mogl wkleic grube dziesiatki takich detali ktore sa w Tesli a nie ma ich w np BMW i4 M50 w GUI - i sporo z nich nie bylo jak kupowalem pierwsza Tesle, pojawily sie po czasie, po hintach uzytkownikow w internecie etc.

I najlepsze jest to, ze to sa takie wygodne detale, ze kierowca po prostu ich nie zauwaza nawet jak korzysta z auta bo uwaza to za cos "normalnego", otrzezwienie przychodzi jak sie trzeba przesiasc do innej marki gdzie tego najczesciej nie ma.

I tak jak zawsze powtarzam - podczas krotkiej, godzinnej jazdy testowej autem - 90% tych szczegolow czlowiek nie zdazy zaobserwowac i stad czesto jest pozniej "o co takie halo z ta Tesla".

 

 

image.thumb.png.d3769c3cd26366ab3f3eb883d8436650.png

 

Dzięki @adamjttk. Lubię taki merytoryczny content. Świetnie z niego widać jak fundamentalne są to zmiany. Na 8 zmian, 4 to poprawki błędów których w BMW nie ma. A w praktyce biorąc pod uwagę, że większość użytkowników używa Car Play, to z punktu widzenia użytkownika te wszystkie pozostałe usprawnienia też albo już są, albo będą zmienione wraz z jakimś updatem telefonu i aplikacji telefonu typu google maps, czy youtube music którego osobiście nie używam.

 

Na tym przykładzie widzę, że ten OTA dla mnie totalnie bezużyteczny by był. Przez prawie 4 lata używania obecnego BMW miałem może ze 4-5 OTA w których zazwyczaj jakieś drobiazgi były i pamiętam tylko 1 istotną - poprawione zostało prowadzenie po pasie w autonomicznej jeździe - samochód bardziej płynnie po tym trzyma pas ruchu, bo wcześniej zdarzało się przy zmianie pasa ruchu czy w mocniejszych zakręcie musiał kontrować. Podobnie widzę plus przy silniejszych podmuchach wiatru.

Faktem natomiast jest to, że BMW szybciej zarzuca rozwój iDrive starszych i np na jeździe testowej widziałem sporą różnicę na plus autopilota do mojego X5, więc to że Tesla dłużej utrzymuje wsparcie jest niewątpliwie plusem, ale nie jakimś game changerem.

Czy jesteś w stanie wymienić @adamjttk TOP 5 usprawnień które przyszły w OTA? Nie licz tylko poprawek błędów, bo to się użytkownikowi po prostu należy 🙂 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
21 godzin temu, BMFun napisał(a):

Dzięki @adamjttk. Lubię taki merytoryczny content. Świetnie z niego widać jak fundamentalne są to zmiany. 

vs

21 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Wiekszosc tego to oczywiscie drobnostki/glupoty ale uwielbiam (od pierwszego dnia!) w tej marce to, ze gdzies tam daleko za oceanem, jest sztab ludzi, ktorzy kminia calymi dniami co by tu jeszcze mozna bylo w aucie usprawnic zeby sie w nim lepiej wlasciciel czul. Dla mnie to jest cos co odroznia i odroznialo od pierwszego dnia Tesle od calej reszty producentow. 

Nie rozumiem Ciebie.

Caly czas oczekujesz ode mnie, ze Ci wykaze, ze przez OTA Tesla dolozyla 200km zasiegu albo pneumatyczne zawieszenie.

A ja Ci uparcie tlumacze - oni poprawiaja kosmetyke (to co moga) ale ta kosmetyka jest w codziennym uzytkowaniu po prostu istotna, szczegoly w zyciu sa wazne (przynajmniej dla mnie).

Jezeli to wg Ciebie takie nieistotne rzeczy to odwroce pileczke - wytlumacz mi dlaczego BMW przez OTA nie moze mi dodac np

- wymuszonego trybu rekuperacji "B" - zebym nie musial za kazdym razem po uruchomieniu silnika wciskac 2 razy wajche biegow i sie nie wkurwial ze jak zapomne to zrobic to auto zachowuje sie jak spalinowe i sie toczy? ---> przeciez to kosmetyka

- comfort entry --> dlaczego musze sie wciskac pomiedzy fotel i kierownice za kazdym razem jak wsiadam jezeli zaplacilem za elektryczne fotele, dlaczego musze haczyc biodrami/spodniami/guzikiem o delikatna kierownice i sie bac ze ja sfatyguje --> przeciez przez OTA mogliby to ogarnac 2 linijkami kodu?

- dlaczego nie dodadza trybu sport zeby domyslnie byl wybrany jezeli nie uzywam kluczyka a telefonu do wejscia do auta --> przeciez to kosmetyka, zasze startuje w eco/comfort a sportu nie zapamietuje

- dlaczego nie moga dodac komend glosowych po polsku - po 20 latach nie ogarneli takiej prostej rzeczy?

- dlaczego nie mozna sobie wybrac koloru auta w GUI - jutro bede mial ochote zalozyc jakis kolor folii na auto a kolor w GUI pozostanie czarny

- czemu nie moga dolozyc Tidala czy Youtube Music?

- czemu nie moga dolozyc jakis gier w GUI dla dzieciakow?

- dog mode, camp mode --> przeciez to kosmetyka, kilka linijek kodu, nie umieja?

 

Mnie w i4 M50 nawet taka glupia rzecz denerwuje jak za szybko gasnacy/znikajacy headup - przeciez w GUI powinna byc opcja zeby np lista piosenek wyswietlala sie przez 1-10s a ja rolka przelece przez kilka piosenek na headupie, na chwile oderwe wzrok na ulice i bam - lista piosenek znika i znowu od nowa musze szukac

Czemu nie potrafia np ogarnac tak prostej rzeczy zeby sie nie wylaczala lista piosenek na wyswietlaczu tylko po 3 sekundach przelacza sie ta piosenka ktora gra akurat na caly ekran -- wkurwia niemilosiernie te zmienianie ekranow jak tylko dotkniesz pokretla --> chce miec liste piosenek caly czas na ekranie glownym --> no nie, sorry, w BMW sie nie da.

Detale kolego to to, gdzie BMW lezy i kwiczy, sorry za chaotyczny psot nie mam czasu zbytnio edytowac

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk napisz tutaj uczciwie czy dodanie dog mode albo sortowania więcej jak 100 utworów zmieniło Twoje życie na lepsze? U mnie pomimo że używam iPhone już od kilku ładnych generacji i każdy z nich otrzymał setki aktualizacji nie widzę większej różnicy poza tym że działa coraz gorzej bo bateria trzyma coraz krócej. Dokładnie to samo robiłem na telefonie 10 lat temu jak i dzisiaj.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Nie bo nie mam psa. Ale jednoczesnie rozumiem ze miliony innych ludzi maja psy a kilka linijek kodu nie boli, nieprawdaz?

Kolejna sprawa - doge mode to jedna z opcji zwiazanych z temperatura wewnatrz auta, inna opcja jest wlaczenie np opcji ze temperatura w kabinie nie ma prawa przekroczyc np 30C

Wtedy np tego typu rzeczy by sie nie przytrafily:

https://tvn24.pl/swiat/usa-11-miesieczne-dziecko-zmarlo-z-przegrzania-w-samochodzie-rodzice-byli-na-mszy-st7154370

https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,187572,29667661,dziecko-zmarlo-bo-matka-zostawila-je-w-nagrzanym-aucie-prokuratura.html

I powtorze - takich detali w Tesli sa dziesiatki, jedne wazniejsze, inne mniej wazne, zalezy dla kogo --> dla mnie natomiast wazne jest ze Tesla wciaz kombinuje i usprawnia. W BMW to co kupisz to tym bedziesz jezdzil kolejne 15 lat, ich opowiesci o jakichkolwiek usprawnieniach to opowiesci z krypty, OTA to kpina.

 

Zrzut-ekranu-2025-05-15-180743.jpg

 

PS. Ten robot Tesli to juz lepiej tanczy niz ja, ciekawe jak swiat bedzie wygladal za 10 lat..

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

W wielu krajach zostawienie dziecka w aucie bez opieki jest surowo karalne więc tryb psa czy konia to potrzebne jak psu buda.

wracajac do optimusa to znowu grzeją temat na kolejne kółeczko aby ogolić ludzi z kasy. Jak zwykle, zero konkretów, tylko bełkot muska że każdemu jest potrzebny tańczący robot.

 

swoja droga gdyby Optimus był taki wspaniały to w tesli leżały by już pewnie na stole zwolnienia grupowe a ludzi w fabrykach zastąpiły by roboty jednak na dziś dzień nic takiego nie ma miejsca co sugeruje że to będzie tylko i wyłącznie gadżet. Tak samo szumnie zapowiadane robotaxi to 10-20 aut z kierowcami w środku 😀

Edytowane przez słonik40
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Pooglądaj sobie ostatni odcinek Klawitera o robotach, bardzo ciekawy.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
15 godzin temu, słonik40 napisał(a):

W wielu krajach zostawienie dziecka w aucie bez opieki jest surowo karalne więc tryb psa czy konia to potrzebne jak psu buda.

sloniku, powiedzenie "nalezy sie jak psu buda" znaczy, ze ktos ewidentnie na cos zasluzyl. Uzywasz tego wyrazenia w totalnie zlym kontekscie.

15 godzin temu, słonik40 napisał(a):

swoja droga gdyby Optimus był taki wspaniały to w tesli leżały by już pewnie na stole zwolnienia grupowe a ludzi w fabrykach zastąpiły by roboty jednak na dziś dzień nic takiego nie ma miejsca co sugeruje że to będzie tylko i wyłącznie gadżet. Tak samo szumnie zapowiadane robotaxi to 10-20 aut z kierowcami w środku 😀

Wszystko jest gadzetem na poczatku, niektore gadzety jednak wchodza do mainstreamu pozniej i ludzie sie dziwia jak mozna bylo wczesniej bez tych gadzetow zyc.

Moze tak bedzie z Optimusami, moze tak bedzie z FSD, pozyjemy zobaczymy.

Natomiast nie zmienia to faktu, ze sposob w jaki ten robot sie porusza jest imho niewiarygodny, 25 lat temu jak gralem w Tomb Raidera to Lara Croft sie gorzej poruszala na ekranie 😉

Mnie bardzo cieszy, ze niektore firmy ida w tym kierunku, tzn w nieznane, to jest zupelne przeciwienstwo BMW, ktore od dekad jest tlustym kotem i zadowala sie restylizacja zderzakow i przetloczen na masce conajwyzej.

W tym czasie inne firmy wymyslaja otaczajaca nas rzeczywistosc na nowo, dla mnie to cudowne bo od zawsze bylem gadzeciarzem.

  • Lubię to 1

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja też jestem gadżeciarzem, mam w domu pełne szafy różnych konsol, okularów 3d, automatycznych odkurzaczy, smartwatchy i pierdyliarda innych bajerow które kupione raz, pobawione chwilę i zapomiane raz na zawsze bez potrzeby jakiegokolwiek powrotu. Między pracami nad nowym gadżetem a tym że się przyjmie na dłużej to jest przepaść. Obejrzyj sobie video klawiatura o którym wspominał kolega wyżej. Te chińskie roboty tańczą dokładnie tak samo jak optimusy, przydatność tego na dziś żadna. Autonomiczne taksówki waymoo też nie rozrastają się w dużej skali, jaki jest ich prawdziwy sens ekonomiczny albo i bezsens wie tylko waymoo. Mobil chyba sie z tego całkowicie wycofało. Los tych gadżetów z dużym prawdopodobieństwem podzieli los cybetrucka. 

Opublikowano
21 godzin temu, adamjttk napisał(a):

PS. Ten robot Tesli to juz lepiej tanczy niz ja, ciekawe jak swiat bedzie wygladal za 10 lat..

Tesla to nie tylko samochody co od zawsze powtarzam. Pewnie dlatego akcje od kilku dni rosną. 

Ja wczoraj przedmuchałem DPFa. Fajnie zamulali tymi spaliniakami, uciekali aż miło. 😜

image.thumb.jpeg.e290c92d3d493fd7011d36d6d49ffd00.jpeg

  • Haha 1

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ceny akcji rosną bo trump anulował cła. Najpierw rosły jak cła były nakładane bo fanboye twierdzili że tesla jest jedyna firma której cła nie zaszkodzą a teraz znowu rosną bo wszystkie firmy na zniesieniu cel zyskają. Ot taka to inteligencja „inwestorów”

 

swoją droga, model s w Europie świetnie trzyma wartość IMG_4045.thumb.png.0e9a6f9a0aec5a29f2cac7100765878f.png

Edytowane przez słonik40
  • Lubię to 1
Opublikowano
55 minut temu, słonik40 napisał(a):

Ceny akcji rosną bo trump anulował cła. Najpierw rosły jak cła były nakładane bo fanboye twierdzili że tesla jest jedyna firma której cła nie zaszkodzą a teraz znowu rosną bo wszystkie firmy na zniesieniu cel zyskają. Ot taka to inteligencja „inwestorów”

 

swoją droga, model s w Europie świetnie trzyma wartość IMG_4045.thumb.png.0e9a6f9a0aec5a29f2cac7100765878f.png

@słonik40 Znowu, fajne masz źródło informacji. Hejterzy czerpią wiedzę od hejterów i tak koło się zamyka. Sprawdzenie tego zajęło mi 30sekund. Nowa kosztuje w Szwecji 1 379 990, używane od 830 000 SEK do 1 079 900 SEK. Z tym że w ostatnim czasie cena nowej zwiększyła się o 25tys EUR. Jak nie jesteś pewien czegoś to Chat GPT Ci pomoże z weryfikacją informacji a nie zasiewasz internet bullshitem.

 

  • Haha 1

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Akurat autor posta jest właścicielem tesli, wieloletnim fanem elektromobilnosci a w przeszłości i tesli. Są ludzie na forum którzy są aktywni wiele lat więc się ich kojarzy i można powiedzieć że są wiarygodni. Od randoma bym nie wklejał a cała dyskusja oryginalnie dotyczy cen taycana. Przez spadek cen tego modelu sporo właścicieli tesli i nie tylko przesiada się na kilkuletnie taycany. Można powiedzieć że zrobił się to gorący temat w postaci kupna kilkuletniego taycana za około 300k. Ty ani nie znasz szwedzkiego ani tam nie mieszkasz ani nie wiesz gdzie szukać, więc sobie możesz sprawdzić… chłop na codzień mieszka w szwecji a podpisuje się prawdziwym imieniem i nazwiskiem.

przyad z mobile. 1.5 roczny model s, 40 tysięcy przebiegu, 288 tysięcy złotych, z czego na bank jeszcze się urwie.IMG_4046.thumb.png.aeeb032584ff226a56df5e3fda38b5d6.png

Edytowane przez słonik40
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, Jac3kBMW napisał(a):

Tesla to nie tylko samochody co od zawsze powtarzam. Pewnie dlatego akcje od kilku dni rosną. 

Dzięki że przypominasz, bo to istotne. A klasyką na tym forum jest porównywanie przez niektórych fanbojów Tesli jabłek do śliwek, gdy to pasuje do ich tezy w danej chwili. W stylu - jeśli kapitalizacja Tesli jest >1000mld $ to znak że produkuje dobre samochody, a BMW produkuje złe.

Jeśli dziś wycena Tesli to 1119mld $, czyli jakieś 1003mld EUR przy <2mln sprzedaży elektryków, to nie można tego porównywać 1 do 1 do 47mld EUR wyceny BMW sprzedającego ~2.5mln aut rocznie i zajmującego się wyłącznie Automotice. Gdyby hipotetycznie powstała firma z połączenia BMW, firmę IT SAP i powiedzmy Siemens, to jej łączna kapitalizacja byłaby na poziomie ~500mld EUR, to pewnie fanboje Tesli by tu pisali że BMW jest słabe, bo główne obroty robi się nie na samochodach.

Emocjonowanie się wyceną akcji jako potwierdzenia że Tesla jako samochód jest lepsza od BMW, to trąci dziecięcą naiwnością. Liczy się przede wszystkim, sprzedaż, jej dynamika oraz wyniki finansowe związane ze sprzedaży aut pokazujące rzeczywistą odbieraną wartość aut przez rynek, a nie wiarę inwestorów.

  • Lubię to 1
Opublikowano
17 minut temu, słonik40 napisał(a):

Akurat autor posta jest właścicielem tesli, wieloletnim fanem elektromobilnosci a w przeszłości i tesli. Są ludzie na forum którzy są aktywni wiele lat więc się ich kojarzy i można powiedzieć że są wiarygodni. Od randoma bym nie wklejał a cała dyskusja oryginalnie dotyczy cen taycana. Przez spadek cen tego modelu sporo właścicieli tesli i nie tylko przesiada się na kilkuletnie taycany. Można powiedzieć że zrobił się to gorący temat w postaci kupna kilkuletniego taycana za około 300k. Ty ani nie znasz szwedzkiego ani tam nie mieszkasz ani nie wiesz gdzie szukać, więc sobie możesz sprawdzić… chłop na codzień mieszka w szwecji a podpisuje się prawdziwym imieniem i nazwiskiem.

przyad z mobile. 1.5 roczny model s, 40 tysięcy przebiegu, 288 tysięcy złotych, z czego na bank jeszcze się urwie.IMG_4046.thumb.png.aeeb032584ff226a56df5e3fda38b5d6.png

Świetnie, że oglądasz używane Tesle. Naprawdę warto zamienić. Kiedy jedziesz do Helmuta z lawetą? Przynajmniej będziesz miał bardziej wiarygodne opinie. Ta Tesla nowa kosztowała max 95tys EUR. To ile procent utraty na najtańszej Tesli na mobile ?

  • Haha 1

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

Opublikowano
1 minutę temu, BMFun napisał(a):

Gdyby hipotetycznie powstała firma z połączenia BMW, firmę IT SAP i powiedzmy Siemens, to jej łączna kapitalizacja byłaby na poziomie ~500mld EUR, to pewnie fanboje Tesli by tu pisali że BMW jest słabe, bo główne obroty robi się nie na samochodach.

Zgoda, dla mnie Tesla to też przygoda i czysta spekulacja, może do Września może kilka miesięcy dłużej. 

Akurat BMW a w szczególności SAP to moja ulubiona niemiecka firma 😉 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
34 minuty temu, Jac3kBMW napisał(a):

@słonik40 Znowu, fajne masz źródło informacji. Hejterzy czerpią wiedzę od hejterów i tak koło się zamyka. Sprawdzenie tego zajęło mi 30sekund. Nowa kosztuje w Szwecji 1 379 990, używane od 830 000 SEK do 1 079 900 SEK. Z tym że w ostatnim czasie cena nowej zwiększyła się o 25tys EUR. Jak nie jesteś pewien czegoś to Chat GPT Ci pomoże z weryfikacją informacji a nie zasiewasz internet bullshitem.

 

Dobrze że podajesz źródło swojej wiedzy, bo porównujesz marchewkę do buraków 🙂  Zapomniałeś że porównujesz cenę "od" nowej Long Range "od" (a znacząca większość w ogłoszeniach jest z dodatkami typu kolor auta, felgi, autopiloty itp) do wszystkich z rynku wtórnego łącznie ze 100tys zł droższego Plaid! Jak zawęzisz w chat GPT do LR, to masz 700-830k SEK. Dolny przedział to pewnie ofertowe ceny odpowiedniki białych golasów, dające ofertowe (życzeniowe) 46% utraty wartości. Jak dorzucisz rabat który przy sprzedaży używki praktycznie zawsze jest, to spokojnie przekroczysz 50%.

Opublikowano
1 minutę temu, BMFun napisał(a):

Dobrze że podajesz źródło swojej wiedzy, bo porównujesz marchewkę do buraków 🙂  Zapomniałeś że porównujesz cenę "od" nowej Long Range "od" (a znacząca większość w ogłoszeniach jest z dodatkami typu kolor auta, felgi, autopiloty itp) do wszystkich z rynku wtórnego łącznie ze 100tys zł droższego Plaid! Jak zawęzisz w chat GPT do LR, to masz 700-830k SEK. Dolny przedział to pewnie ofertowe ceny odpowiedniki białych golasów, dające ofertowe (życzeniowe) 46% utraty wartości. Jak dorzucisz rabat który przy sprzedaży używki praktycznie zawsze jest, to spokojnie przekroczysz 50%.

Tak, i mogą też być powypadkowe ulepy ale to przecież nie ma znaczenia 😉 Kompletnie mnie to nie interesuje. Na dzień dzisiejszy jak sprzedam swoją za 320tys to projekt zamykam na lekkim plusie 😉

Dla mnie ten temat jest bez sensu. Jak ktoś dobrze kupił nowy to ma normalną utratę wartości jak przy Toyocie i tyle. Jak będę kupował Taycana to też oczywiście będę szukał tak żeby kupić tanio 🙂

 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

Tak, i mogą też być powypadkowe ulepy ale to przecież nie ma znaczenia 😉 Kompletnie mnie to nie interesuje. Na dzień dzisiejszy jak sprzedam swoją za 320tys to projekt zamykam na lekkim plusie 😉

Dla mnie ten temat jest bez sensu. Jak ktoś dobrze kupił nowy to ma normalną utratę wartości jak przy Toyocie i tyle. Jak będę kupował Taycana to też oczywiście będę szukał tak żeby kupić tanio 🙂

 

W Szwecji? Przecież Adam tutaj pisał że w krajach typu Norwegia (i pewnie Szwecja też) takich praktyk nie ma i rynek aut używany jest bardzo cywilizowany i nikt się nie boi kupować używek. Dobrze kojarzę @adamjttk?

Nie mierzmy wszystkiego polską miarą 😉 w Szwecji od 700k SEK, znaczy od 700 minus rabat, także 50% spokojnie można liczyć przy "golasie". Jak dokupisz cokolwiek więcej to jest tylko więcej. Mam znajomego który kupił dobrze wyposażoną Teslę 3 i ją sprzedał i utrata wartości na obu fakturach była ogromna i większa nawet od tego co w BMW można typowo zobaczyć. No ale on konfigurował "pod korek".

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nigdzie z laweta się nie wybieram, szmelcu nie kupuje a na mobile.de wszedłem tylko i wyłącznie żeby pokazać że jest sporo całkiem dobrze wyposażonych modeli s z symbolicznym przebiegiem z cena ofertowa poniżej 70k euro.  Wszystkie te auta są bezwypadkowe ale jak się nie ma argumentów to trzeba bzdury pisać….

Opublikowano
3 minuty temu, BMFun napisał(a):

Mam znajomego który kupił dobrze wyposażoną Teslę 3 i ją sprzedał i utrata wartości na obu fakturach była ogromna i większa nawet od tego co w BMW można typowo zobaczyć. No ale on konfigurował "pod korek".

Ja też mam takiego znajomego który stracił fortunę na Taycanie ale i tak kupił drugiego poliftowego. Zobacz ile ludzie potracili na iX jak kupowali pierwsze sztuki na rynku. 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tego nikt nie kwestionuje że ludzie na drogich ev potracili fortuny bo internet aż chuczy od tego. Kwestionuje jedynie to że według Ciebie ty stracisz niewiele a jesteś w tej samej sytuacji co inni. Ja dlatego szybko pobiegłem odebrać zaliczkę na macana ev bo już widziałem na forach co się z cenami dzieje.

Edytowane przez słonik40
Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, słonik40 napisał(a):

Tego nikt nie kwestionuje że ludzie na drogich ev potracili fortuny bo internet aż chuczy od tego. Kwestionuje jedynie to że według Ciebie ty stracisz niewiele a jesteś w tej samej sytuacji co inni. Ja dlatego szybko pobiegłem odebrać zaliczkę na macana ev bo już widziałem na forach co się z cenami dzieje.

Ostatnio był u mnie serwisant Tesli bo mi siedzenie skrzypiało z tyłu. Mówił że przede mną  był u ludzi którzy dopiero kupili TMS LR 2023 czarną za 320tyś, wystawiona była za 349tys z 65tys przebiegu czyli utrata była rozsądna. Chyba, że była kupiona za 500tys a takie też są na rynku. 

Ja przygodę z Teslą traktuje jako projekt. Zwróć uwagę, że mam jeszcze trochę darmowych kilometrów, przebieg mam prawie 50tys. Jak policzysz utratę wartości i spore oszczednosci na paliwie, około 2tys miesięcznie to wychodzi całkiem ciekawie. 

Edytowane przez Jac3kBMW

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bardzo ciekawie bo pamiętam Twoje statystyki lądowań gdzie ładowałeś się na supercharger aż bodajże w 12 procentach i ogromna większość lądowań poza domem była na innych ładowarkach niż tesla. Jeśli chodzi o serwisanta to być może był ten sam którego kiedyś spotkałem (prywatnie) i który dał mi się przejechać tesla model y plaid. Tak serwisant ten twierdził że to jest model y plaid którego jeszcze nie na w sprzedaży ale z całego tego bełkotu pokazał mi troszkę danych z trybu serwisowego jego auta. Weź też pod uwagę  że auto Twoje ma dopiero 1.5 roku, zaraz będzie nowy model, nowy rok więc kolejne duże spadki przed tobą: swoją droga niezłe kwadratowa matematykę trzeba uprawiać żeby zysk że spekulacji wliczać w koszt posiadania auta. Dzisiaj jesteś na plusie, jutro możesz być na minusie bo w firmie tej jest pożar a na tytaniku bal trwa do końca. Kinie produkcyjne dla cyberattack jak i odświeżonego modelu y który powinien rozchodzić się jak świeże bułki zaczynają być pauzowane w Austin np

https://www.businessinsider.com/tesla-model-y-cybertruck-workers-stay-home-memorial-day-2025-5

 

jestem tylko ciekawy co łykną inwestorzy na temat „optimusa” i robotami pod koniec roku 😀

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, słonik40 napisał(a):

https://www.businessinsider.com/tesla-model-y-cybertruck-workers-stay-home-memorial-day-2025-5

 

jestem tylko ciekawy co łykną inwestorzy na temat „optimusa” i robotami pod koniec roku 😀

Jak to co? Puszczają tańczącego optimusa, a fanbojr ładują torby akcjami. Kurs utrzymany, inwestorzy techniczni nie widzą problemu w przebiegu kursu akcji i karawana jedzie dalej, a tylko na forum BMW fani BMW szczekają 😉 Ale oni się nie znają bo wycena giełdowa BMW jest  20x mniejsza. 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A tak trochę zmieniając temat, jutro jadę na każde testowa m5 touring 😀

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.