Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 minuty temu, słonik40 napisał(a):

@BMFun przy takich ofertach to nawet warto odłożyć marzenia, realizować je w innej gałęzi a auto po prostu wypożyczyć jak AGD i pobujać się w fajnym komforcie za stosunkowo małe pieniądze.

Chodzi mi po głowie żeby z jednym tak zrobić. Nie martwisz się o sprzedaż tylko oddajesz kluczyki. Tylko trzeba wybierać auto promocyjnym leasingiem a te wbrew pozorom są na rynku. Producent sprzeda a potem się martwi co zrobić z autem z wysoką wartości rezydualną. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Podobno Audi etron gt też można w bardzo dobrych pieniądzach dostać. Nie widziałem żadnych ofert osobiście, jedynie gdzieś mi mignęło na forum, to też może być ciekawa propozycja jako drugie auto.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, BMFun napisał(a):

Czyli obalamy mit o latach świetlnych przewagi Tesli i że jak konkurencja dogania Teslę, to ta odskakuje o lata świetlne?

Tesla postawila na nowoczesne, dopasowane fabryki, ma ich kilka (3-4?), nie jak inni producenci po kilkadziesiat.

Sa tego plusy i minusy - plusami jest niewatpliwie to, ze ma duzo wyzsze marze i moze ciac do kosci koszty i nadal przynosic zyski gdzie inni producenci zagryzaja zeby i rekompensuja sobie zyski spalinami (poki co)

Minusem jest na pewno to ze kazdy wiekszy lifting to wstrzymanie duzej czesci produkcji na dostosowanie linii co trwa miesiacami i to widac w sprzedazy i wynikach.

 

Moje zdanie jest takie ---> patrz na przewage technologiczna przez pryzmat wolumenu sprzedazy.

Co z tego, ze Rimac oferuje technologicznie "lepszego" elektryka jezeli koszt wytworzenia/sprzedazy to nie 100k$ a 1M$?

Ile sie do dzis sprzedalo aut z 800V? Czy Ioniq 5 z 800V to na dzis taki game-changer, ze przycmiewa sprzedaza TMY?

Tesla nie operuje w ekonomicznej prozni i technologia musi isc w parze ze sprzedaza wolumenowa.

 

Nie obalamy mitu (wg mnie) --> to ze sa juz elektryki z 800V, ze sa elektryki z 4 kolami skretnymi, z headupem, z 800km WLTP w segmencie C etc nie znaczy ze Tesla jest zapozniona technologicznie.

Sa dziesiatki producentow i kazdy cos do technologii dorzuca, na koniec kazdemu producentowi musi sie to jednak oplacac sprzedawac masowo i ludzie to musza kupowac inaczej to jest sztuka dla sztuki a po kilku latach bankructwo badz zmiana kursu firmy.

Godzinę temu, BMFun napisał(a):

A czy Tesla daje finansowanie w stylu comfort lease? W BMW widziałem oferty na i5, gdzie przy bardzo wysokim rabacie wartość rezydualna po 2 latach była w okolicy 80% i to pomimo atrakcyjnej ceny ofertowej po obniżkach. Idealna opcja finansowania dla klienta. Chciałoby się powiedzieć - dzięki Tesli 🙂 

Nie wiem, co kraj to obyczaj, w NO leasingi to promil sprzedazy, rynek wtorny jest bardzo cywilizowany, nie sprzedaje sie ulepow, nie kreci licznikow wiec wszyscy kupuja bez obaw prywatnie, nie ma problemu pozniej z odsprzedaza auta czy prywatnie czy do dealera.

Co do ofert ala i5 -> zgadzam sie ze slonikiem tu, jak jest okazja to trzeba korzystac, zawsze powtarzalem ze na wojnie producentow wygranymi sa konsumenci. Ja gdybym mial jakas wystrzalowa oferte na i5 to tez bym to auto kupil i nim jezdzil przez jakis czas mimo ze dla mnie to auto to 2x wiekszy pazdzierz od i4, ccc, na koniec dnia to nadal BMW i jakie by nie bylo jest na pewno lepsze od jakiejs Skody czy innego Renault.

 

 

 

 

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

Jak dla mnie ~10% utraty wartosci rok do roku to uczciwy deal.

Stracisz te 30% od ceny nowego po 3 latach to chyba uczciwa propozycja - miales gwarancje wiec sie spisz spokojnie, nie trzeba bylo wydawac ani grosza na naprawy, byly nowki opony, nie trzeba bylo wymieniac praktycznie zadnych rzeczy eksploatacyjnych (hamulce etc) poza moze jakims olejem czy filtrami. W elektrykach pierwsze 3 lata to wrecz praktycznie bezobslugowe moze poza wycieraczkami.

Roznica nowe/uzywane jest teraz jeszcze mniejsza bo na nowe producenci czesto daja mega promocyjne finansowanie (czasami wrecz 0%) gdzie przy kilkuletnich autach uzywanych kupowanych na kredyt oprocentowanie potrafi wynosic 6-7% czy wiecej.

Cieszy ze ceny nowych aut sie urealnily (transakcyjne) bo kilka lat temu byl naprawde dramat - producenci strzygli do kosci (lacznie z Tesla, zeby nie bylo)

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok Adam Adam, dzień bez paciorka do tesli to dla Ciebie stracony dzień. Odgłosu zamykania drzwi oczywiście nie byłeś w stanie stwierdzić na jeździe próbnej czy też podczas wizyty w salonie a z zysku zamiast się śmiać że już w zeszłym roku w kilkunasto krotnie mniej wartym byd był większy, w tym zapewne jest już przepaść to nadal coś tam bełkotaasz tylko tym razem o mitycznej optymalizacji fabryk. Legacy to kwiczą ale głównie przez sztuczne opłaty od emisji z których tesla korzysta pełnymi garściami, tylko ciekawe jeszcze jak długo? Kiedyś to źródełko uschnie. 17 procentowa stratę w ciągu roku modelu s też oczywiście przemilczałeś 

Opublikowano
6 godzin temu, adiki napisał(a):

W takim wypadku i benzyny nie zatankujesz 😉

Z dystrybutora napędzanego prądem nie (chociaż i to można napędzić generatorem), ale z kanistra czy cysterny już tak.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie, no i dużo większy realny zasięg w takim dieslu mocno zwiększa możliwość dojazdu do działających stacji oraz brak potrzeby tankowania i kontynuacji podróży.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Dla bajkopisarzy o 400km zasięgu przy 140km/h i niskich srednich przy wysokich prędkościach. Najnowszy test bjorna 1000km challenge na drogach z ograniczeniem do 120km/h. pacjent to a6 etron

 

IMG_3824.thumb.png.de5ef8466688e73a3e7c1c410d8daff6.png


warto posłuchać podsumowania. Bjorn jest zachwycony bo może ładować się do 70-80 procent w dwadzieścia minut i później przejedzie 200km co przekłada się na 2 godziny jazdy (predkosci ustawiana na testach bjorna to zawsze jest zawrotne 120km/h) i tak to wygląda w realu bajkopisarze.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, ale tylko gdybyś jechał m2, tmy rwd na 1000km challenge ma czas znacznie gorszy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Teraz, słonik40 napisał(a):

Tak, ale tylko gdybyś jechał m2, tmy rwd na 1000km challenge ma czas znacznie gorszy.

fajnie masz Słonik, że tak wszystko wiesz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Opieram się na rzetelnych testach udokumentowanych i publicznie dostępnych w postaci video na tych samych trasach od notabene wieloletniego fana marki na t. No ale zawsze znajdzie się teslarz który wie lepiej i oczywiście akurat jego egzemplarz jest sporo lepszy. Zrób swój rzetelny test w podobnych warunkach, nagraj, udokumentuj, pokaż a pogadamy bo na razie to jedynie fantazjujesz i teoretyzujesz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie zależy mi czy w to wierzysz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mi na tym w co ty wierzysz też nie zależy ale nie znienia to faktu że zabierasz głos w sprawie w której najwyraźniej nie masz ani grama doświadczenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trasa z Poznania do Wrocławia, srednia prędkość 123 km/h

 

 

image.png.ad98d0fc2399ddd2c45821866189d2b5.png

Audi poszlo gorzej. Czas ładowania mam taki sam jak w tym Audi

image.png

  • Haha 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz tu asie tmy z dwoma rodzajami baterii blade od byd oraz ta inna. Tmy z bateria od byd jest wolniejsze od tego a6 na 1000km challenge o około godzinę.IMG_3826.thumb.png.550700105d970df1e0bf347dec529971.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie masz jaj, nie potrafisz przyznać racji. Dałem Ci dowód czarno na białym. Kolejny raz pokazujesz, że rozmowa z Tobą nie ma sensu. 

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ośmieszyłeś się tylko nic więcej. Skorygowałeś dane o różnice w realnym zasięgu między tym co ci tesla pokazała? Jest gdzieś tam wyświetlona temperatura w której jechałeś? Zdajesz sobie wogole sprawę że baterie lfp bardzo nie lubią zimna a przez to w zimie potrafią ładować się znacznie dłużej? Zdajesz sobie sprawę że jadąc dłuższa trasę niż te śmieszne dane co wkleiłeś auto musi podgrzać baterie a to kosztuje bardzo ale to bardzo dużo energii? Facet przejechał 1000km dziesiątkami tesli, jedzie w kraju z ograniczeniem prędkości do 120km/h, przeważnie w nocy zeby ominąć wzmożony ruch. Jedzie w kraju z idealna infrastruktura, masz wszystko bardzo dokładnie udokumentowane a ty wklejasz randomowego screena z krótkiej przejażdżki i twierdzisz że wiesz lepiej.

Opublikowano
48 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Nie masz jaj, nie potrafisz przyznać racji. Dałem Ci dowód czarno na białym. Kolejny raz pokazujesz, że rozmowa z Tobą nie ma sensu. 

Heheh, Przecież rozmawiasz z ekspertem @słonik40 od Tesli. Facet ma kompleks, że nie kupił Tesli i siedzi na wszystkich forach Tesli, wie o nich wszystko. Nie przekonuje go czarno na białym. Ba, do tego Tesla oszukała na przebiegu, w realu przejechałeś 50km mniej. Heheh

  • Dziękuję 1
  • Haha 1

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Heheszki jak u 3 latka. Akurat Audi a6 byłem zainteresowany jak wypadnie a reszta to merytoryczna odpowiedź podparta dowodami wyszukana w odpowiedzi na te bzdury które tu co niektórzy wypisuja. Nawet zakładając że screen jest prawdziwy to widać chłopaki że u was matematyka to leży i kwiczy bo nie jesteś w stanie nawet zauważyć że samochód który nawet Wedlu wskazań ma 20 procent większe zużycie i tak przejedzie wiele dalej bo…. Ma baterie o ponad 50 procent większa. Taki tam drobny szczegół. Brawo wy, matematyczni analfabeci. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.