Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Ja akurat a1 do gdańska lub a1/a2 do Warszawy jezdze regularnie. Znam te autostrady jak własną kieszeń oraz to jak ruch się na nich rozkłada. Tu nie trzeba jeździć na wakacje a wystarczy weekendowy wyjazd. Wakacje to często i tak samolot, za to w weekendy jest to samochód. 

Ile robisz km na weekendowych wyjazdach?

Więcej jak 300 w jedną stronę?

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

200-500. Sam zasięg nie jest aż takim problemem ale duży kaganiec na prędkość jest. zabiera mnóstwo przyjemności z jazdy, sprawia że podróż jest dużo bardziej nurzaca  no i przy okazji zabiera sporo  czasu. Tak samo jak przyspieszenie daje banana (apropo niższych kosztów użytkowania Bev u mnie w dwóch autach zarówno zimówki jak i letnie opony są na dobiciu) tak i podróż z wyższą prędkością daje banana. Bardzo podoba mi się jazda w Niemczech. Tam ci co wolniej jeżdżą, momentalnie ustępują miejsca tym co jadą szybciej, bardzo zadko ktoś komuś zajeżdża drogę a wypadki i korki są przeważnie wtedy kiedy jest bardzo duży ruch i prędkość ograniczona do 120. Zresztą Niemcy fajnie mają to rozwiązane że mają elektroniczne znaki nijak ruch robi się gesty to obniżają prędkość a jak się robi pusto to można się pobawić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W tym tygodniu zmieniałem koła na letnie, bieżnik przód 8,5 mm, tył 7,5 mm. Przejeżdżone 1,5 sezonu. Normalne zużycie jak w spaliniaku. Żadnych dziwnych teorii o większym zużyciu póki co nie potwierdzam. Przy okazji zmierżę zimowe, ale na oko małe zużycie. 

Tylko nie piszcie mi o stylu jazdy i innych teoriach w stylu, że teslarze to wierzą w bajki, bo to nudne jest.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ale co kolejne nowe prawa fizyki chcesz wynaleźć i wszystkich tutaj uświadamiać? Skoro nawet tyłu nie zdarles to znaczy że jeździsz delikatnie. Ludzie potrafią nowe kapcie na torze w godzinę zedrzec no ale tesla ma pewnie „specjalistyczne” które się nie zużywają pomimo korzystania z osiągów lol. Wszystko się składa do kuły. Stąd niższe zużycie i większe zasięgi.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, słonik40 napisał(a):

Ale co kolejne nowe prawa fizyki chcesz wynaleźć i wszystkich tutaj uświadamiać? Skoro nawet tyłu nie zdarles to znaczy że jeździsz delikatnie. Ludzie potrafią nowe kapcie na torze w godzinę zedrzec no ale tesla ma pewnie „specjalistyczne” które się nie zużywają pomimo korzystania z osiągów lol. Wszystko się składa do kuły. Stąd niższe zużycie i większe zasięgi.

Będę jak to Kriss nazwał "nudny" i powiem że niektórzy Teślarze to pewnie wierzą, że to magia Elona sprawia że opony się nie zdzierają. A może i dzięki wykorzystaniu genialnego AI w ramach OTA wgrany jest soft, który powoduje rekuperacje bieżnika opon 🙂 Taki piątkowy żart 😉 

A na poważnie - ja nie widuję dynamicznie i agresywnie jeżdżących Tesli, co raczej sugeruje że jest wśród nich sporo byłych fanatyków TDI, którzy jeżdżą o kropelce i patrzą na zużycie energii. Oczywiście nie mówię o użytkownikach Tesli na tym forum, bo raczej oni jeżdżą bardzo dynamicznie po rondach i są zawsze pierwsi na światłach, no bo inaczej po co by im było 3s do 100 i niska waga rodem ze sportowych aut.

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 minutę temu, słonik40 napisał(a):

Ale co kolejne nowe prawa fizyki chcesz wynaleźć i wszystkich tutaj uświadamiać? Skoro nawet tyłu nie zdarles to znaczy że jeździsz delikatnie. Ludzie potrafią nowe kapcie na torze w godzinę zedrzec no ale tesla ma pewnie „specjalistyczne” które się nie zużywają pomimo korzystania z osiągów lol.

Jak trudno uwierzyć w pewne rzeczy. Zapewniam Cię, że mój styl jazdy jest taki jak w BMW. Dodam, że mam najlepsze opony do EV tj Michelin Pilot Sport EV. Tesla waży 1913 kg.

A wiesz, że w Tesli z napędem na tył nie da się zerwać przyczepności? 

 

  • Haha 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 minuty temu, BMFun napisał(a):

Będę jak to Kriss nazwał "nudny" i powiem że niektórzy Teślarze to pewnie wierzą, że to magia Elona sprawia że opony się nie zdzierają. A może i dzięki wykorzystaniu genialnego AI w ramach OTA wgrany jest soft, który powoduje rekuperacje bieżnika opon 🙂 Taki piątkowy żart 😉 

A na poważnie - ja nie widuję dynamicznie i agresywnie jeżdżących Tesli, co raczej sugeruje że jest wśród nich sporo byłych fanatyków TDI, którzy jeżdżą o kropelce i patrzą na zużycie energii. Oczywiście nie mówię o użytkownikach Tesli na tym forum, bo raczej oni jeżdżą bardzo dynamicznie po rondach i są zawsze pierwsi na światłach, no bo inaczej po co by im było 3s do 100 i niska waga rodem ze sportowych aut.

ja zawsze jestem pierwszy 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Też mam pilot sport 4s ev. Bardzo miękka opona. Jedna już wymieniona bo jak gwóźdź się wbił to nie dało się naprawić. Ta opona ma się kleić do asfaltu a nie być królem niskiego zużycia a 2 tony to jest bardzo duża masa a nie waga piórkowa. Lekkie to są hot hatchet ważące po 1.5 tony ale teslarze jak widzę mają własne miary. U mnie też przyczepność raczej nie jest zrywana a jednak się zużywa. Zresztą co tu gadać, osiągi w twoim model y nie są powalające delikatnie mówiąc, gorsze niż w mojej byłem 530xi a model y jest cięższy o niemal pół tony. Pierwszy to może jesteś ale jak obok Corsa stoi albo Corolla 

Edytowane przez słonik40
  • Haha 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
22 minuty temu, słonik40 napisał(a):

Też mam pilot sport 4s ev. Bardzo miękka opona. Jedna już wymieniona bo jak gwóźdź się wbił to nie dało się naprawić. Ta opona ma się kleić do asfaltu a nie być królem niskiego zużycia a 2 tony to jest bardzo duża masa a nie waga piórkowa. Lekkie to są hot hatchet ważące po 1.5 tony ale teslarze jak widzę mają własne miary. U mnie też przyczepność raczej nie jest zrywana a jednak się zużywa. Zresztą co tu gadać, osiągi w twoim model y nie są powalające delikatnie mówiąc, gorsze niż w mojej byłem 530xi a model y jest cięższy o niemal pół tony. Pierwszy to może jesteś ale jak obok Corsa stoi albo Corolla 

W moim 2.3tonowy iX3 też przyczepność nie jest zrywana. Musi bardzo mocno popadać żeby czasami zerwał. Waga robi swoje, moc chyba zbliżona do tego co u Kriss.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Fizyki nie oszukasz. Jeśli:

- auto waży wiecej

- mocniej przyspieszasz

-mocniej hanujesz

- wchodzisz w zakręty z wyższymi predkowciami

- jeździsz z wyższymi szybkosciami

 tym opony zetrzesz szybciej.  Występują wtedy większe opory, większe tarcie które bierze na klatę opona. Jak poczytać fora właścicieli aut typu performance to niektórym zdarza kupować się kilka kompletów w sezonie a jeżdżą jeszcze lżejszymi autami niż krissa tesla. 
 

p.s. ix1 żony waży 1940 a opony zdarte ale ona ma ciężką nogę . Po 15-20 tysięcy zrobione na komplecie.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
39 minut temu, słonik40 napisał(a):

Też mam pilot sport 4s ev. Bardzo miękka opona. Jedna już wymieniona bo jak gwóźdź się wbił to nie dało się naprawić. Ta opona ma się kleić do asfaltu a nie być królem niskiego zużycia a 2 tony to jest bardzo duża masa a nie waga piórkowa. Lekkie to są hot hatchet ważące po 1.5 tony ale teslarze jak widzę mają własne miary. U mnie też przyczepność raczej nie jest zrywana a jednak się zużywa. Zresztą co tu gadać, osiągi w twoim model y nie są powalające delikatnie mówiąc, gorsze niż w mojej byłem 530xi a model y jest cięższy o niemal pół tony. Pierwszy to może jesteś ale jak obok Corsa stoi albo Corolla 

Prostowanie Twoich wypowiedzi nie ma żadnego sensu, więc nie będę tego robił.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No masz rację. 2 tony twojego auta to jest zupełnie inna masa niż 2 tony ix1 a pilot sport u Ciebie to są inne pilot sporty niż u mnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, słonik40 napisał(a):

No masz rację. 2 tony twojego auta to jest zupełnie inna masa niż 2 tony ix1 a pilot sport u Ciebie to są inne pilot sporty niż u mnie.

Twoje myslenie to jest jakis high level. Nawet nie wiesz jaki mam przebieg na tych oponach, ale skoro Ty masz zuzyte a ja nie to jestem teslarzem, któremu sie wydaje. Podaje wagę a Ty pisze, ze uwazam, ze mam lekkie auto.

 

aaa i jeszcze to porówananie z corsą 

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

No masz rację nie znam twojego przebiegu ale skoro dyskutujesz to zakładam że jest wystarczająco duży żeby wyrobić sobie własne zdanie. U mnie wygląda na to że komplet opon wystarczy na 20-30 tysięcy km. O corsie pije dlatego bo jednak 0-100 w rwd jest stosunkowo wolne, na poziomie 2 litrowej benzyny w 530xi która tu kolega Adam swego czasu regularnie obśmiewał.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czas 0-100 to tylko wskazówka przy porownywaniu aut elektrycznyh i spalinowych, tak jak testy Grzyba na 1000 km. Kazdy kto jezdził elektrykiem wie jak wygląda czas reakcji w BEV a jak w ICE itd

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No ale niezaprzeczalny jest fakt że im jest on lepszy i im więcej będziesz z tego korzystał tym zadrzesz opony szybciej. Jeszcze nie miałem w życiu aut żeby po nieco ponad dwóch- trzech latach były zaraz 4 komplety opon do wymiany.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, BMFun napisał(a):

Będę jak to Kriss nazwał "nudny" i powiem że niektórzy Teślarze to pewnie wierzą, że to magia Elona sprawia że opony się nie zdzierają. A może i dzięki wykorzystaniu genialnego AI w ramach OTA wgrany jest soft, który powoduje rekuperacje bieżnika opon 🙂 Taki piątkowy żart 😉 

A na poważnie - ja nie widuję dynamicznie i agresywnie jeżdżących Tesli, co raczej sugeruje że jest wśród nich sporo byłych fanatyków TDI, którzy jeżdżą o kropelce i patrzą na zużycie energii. Oczywiście nie mówię o użytkownikach Tesli na tym forum, bo raczej oni jeżdżą bardzo dynamicznie po rondach i są zawsze pierwsi na światłach, no bo inaczej po co by im było 3s do 100 i niska waga rodem ze sportowych aut.

@BMFun Niezle Ci juz zrylo beret chlopie od siedzenia w tym watku 👍

  • Haha 1

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

@BMFun Niezle Ci juz zrylo beret chlopie od siedzenia w tym watku 👍

To od czytania o “przewagach” Tesli i ułomności wszystkiego co ma inny znaczek, a szczególnie ///M lub jego wielokrotność 😄

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten film zaprzecza wszystkiemu co tu się ostatnio jest napisane.

Wyjazd 2 dniowy, 520 km w jedną stronę. Dzień pierwszy jedno  ladowanie przy okazji jedzenia. 

Nocleg ładowanie w hotelu. 

Dzień drugi ładowanie 8 min na mopie przy okazji toalety i przejechane 520 km.

2 ładowania na trasie 1000 km.

Taki styl jazdy dla tych co jeżdżą przepisowo czyli dla większości ludzi. 

 

 

 

  • Haha 3
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Nie no jaka jazda przepisowa???

Takie jezdzenie to karanie siebie,  pasażerów i brak cenienia swojego czasu.

Obejrzałem kawałek.

Autostrada A1 i tempomat na 109 kmh? Bo wiatr wieje??

Ja autostradzie ustawiam na 165kmh, 

Na eS ce 145kmh.

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
19 minut temu, Rufio napisał(a):

Nie no jaka jazda przepisowa???

Takie jezdzenie to karanie siebie,  pasażerów i brak cenienia swojego czasu.

Obejrzałem kawałek.

Autostrada A1 i tempomat na 109 kmh? Bo wiatr wieje??

Ja autostradzie ustawiam na 165kmh, 

Na eS ce 145kmh.

 

 

100% zgody. To karanie siebie i załogi. Na autostradzie przy super warunkach max 130 czy o zgrozo jazda bez klimatyzacji z ogrzewaniem foteli! To jest powielanie mitów o jeździe elektryków a nie ich obalanie.

Czlowiek bez ogrzewania włączonego, w idealnych warunkach 18 st C, przy jeździe sporo poniżej przepisów dojeżdża do celu. Styl jazdy, to wypisz wymaluj fan TDI co się przesiadł na elektryka i szlifuje wynik, a potem wmawia innym że spalinowym jest praktycznie to samo. No chyba dla dziadka w kapeluszu.

Ciekawe spostrzeżenie - 20% straty przy lądowaniu. W koszcie podróży na forach oczywiście Teslarze będą liczyć jak to tania jest jazda elektrykiem bez tych strat.

Edit: I żeby nie było, nie jestem przeciw elektrykom, a wręcz przeciwnie. Chodzi mi po głowie kolejny elektryk, ale nie lubię takiego naciągania faktów i opowiadania hype-mitów jakich jest pełno w necie.

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 3
  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@Kriss33 czy ty masz problem z liczeniem do 3? Ja tam widzę 3 ładowania. Dwa w trasie jedno hotelu. O „bezproblemowych” ładowaniach w hotelu to mógłbym książkę napisać. Tu masz przykład pierwszy z brzegu. Elektryczne lambo ładowało się tam kilka dni a „teslarze” ze łzami w oczach odbijali się od jedynej ładowarki na wyspie zlokalizowanej na hotelowym parkingu. Poza tym jazda żenua. Kupił by octavie za 150k a 50 k przeznaczył na benzynę i jeździł by wiele bardziej komfortowo, szybciej i wygodniejIMG_1921.thumb.jpeg.0dda5fcc26bc1e6f01ffe1aae1d26edf.jpeg

 

@BMFun kolejne auto to taycan cross tourismo?

Edytowane przez słonik40
Opublikowano

Hahah odpaliłem na chwilę ten filmik z podróży Teslą.

Pomijam to co już zostało napisane o jechaniu 109km/h na tempomacie i temu podobnych absurdach, ale spodobał mi się cytat kierowcy w 3:20

Cytat

Ja dzisiaj nie martnuję czasu na jazdę, tylko wykorzystaję czas jazdy na wykonywanie różnych telefonów

Hahahah no nie moge, niektorym to splunąć w ryj a powiedzą że pada, niesamowite.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja w niemieckim premium rozmowy od wielu lat przez telefon prowadzę przy 160-180 a ta trasę co gościu robił dwa dni spokojnie bym obskoczył w 8 godzin w jeden dzień z jedzeniem i kawą po drodze. Poza tym stek bzdur i kłamstw. Zużycie z trasy 15kw/h czyli powinien obskoczyć trasę na dwóch ładowaniach do 100 procent. Tymczasem ładował się na maksa w hotelu i po pół godziny jak opierniczał burgery. Typowa kwadratowa matematyka teslarze która całkowicie się nie klei

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.