Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 minuty temu, słonik40 napisał(a):

Ja nikogo nie obrażam, śmieje z wypierania faktów przez fanbojow tesli, którzy notorycznie plują na inne marki bezpodstawnie.

e to luz, ja nie pluje, więc mnie to nie dotyczy 🙂

jednego możesz być Słonik pewny, ja nie koloryzuje, jak mi się coś w Tesli nie spodoba to na pewno napiszę o tym

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@BMFun oprócz aut trzema mieć jeszcze odpowiednią infrastrukturę. Ja jestem w szoku jak rozwinęło się IONITY przez rok w Niemczech. Co 50-100km są ładowarki answmyxh stanowisk mocno przybywa 

IMG_3368.jpeg

IMG_3367.jpeg

IMG_3364.jpeg

IMG_3365.jpeg

IMG_3363.jpeg

IMG_3362.jpeg

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
10 minut temu, Kriss33 napisał(a):

To pewnie szczegół ale Tesla LR kosztuje 225 tys.

Stary model 🙂 nowy kosztuje 264. Starego bym nie kupił na dziś, bo ma zbyt duże braki które w nowym załatano (wyciszenie, zawieszenie itp).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oczywiście. Ten nowy wg mnie będzie kosztował dokładnie tylko samo co stary, jak tylko wyjdą pozostałe wersje. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 minuty temu, słonik40 napisał(a):

 

@BMFun oprócz aut trzema mieć jeszcze odpowiednią infrastrukturę. Ja jestem w szoku jak rozwinęło się IONITY przez rok w Niemczech. Co 50-100km są ładowarki answmyxh stanowisk mocno przybywa

 

Robiąc nawet symulację na autostradach w Polsce, można takim Taycanem sprawnie nad morze dojechać. Z Warszawy do 3city są 3 ładowarki IONITY równo oddalone od siebie i chyba tylko 1 jest „w krzakach” czyli na mop gdzie jest WC i TIRy i nic więcej. A oprócz tego na kartę BMW/Poraxhe/Mercedes masz szybką (320kW) Polenergie jak dobrze kojarzę (niestety „w krzakach”) oraz kilka Greenwayow/Orlenow rezerwowo z mocami 140-200kW. Daleko do zachodu ale i tak lepiej. Na 7ce z Warszawy jest IONITY w Nidzicy + okolice Elbląga Schell recharge z kartą BMW, w stronę Poznania, Krakowa też sensownie rozmieszczona. Także tutaj jest bardzo duży postęp od kiedy ponad 3 lata temu wybrałem się w pierwszą trasę „gniotem który jest powodem do wstydu” jakim jest ix3 🙂 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 minuty temu, BMFun napisał(a):

Robiąc nawet symulację na autostradach w Polsce, można takim Taycanem sprawnie nad morze dojechać. Z Warszawy do 3city są 3 ładowarki IONITY równo oddalone od siebie i chyba tylko 1 jest „w krzakach” czyli na mop gdzie jest WC i TIRy i nic więcej. A oprócz tego na kartę BMW/Poraxhe/Mercedes masz szybką (320kW) Polenergie jak dobrze kojarzę (niestety „w krzakach”) oraz kilka Greenwayow/Orlenow rezerwowo z mocami 140-200kW. Daleko do zachodu ale i tak lepiej. Na 7ce z Warszawy jest IONITY w Nidzicy + okolice Elbląga Schell recharge z kartą BMW, w stronę Poznania, Krakowa też sensownie rozmieszczona. Także tutaj jest bardzo duży postęp od kiedy ponad 3 lata temu wybrałem się w pierwszą trasę „gniotem który jest powodem do wstydu” jakim jest ix3 🙂 

BMFun stawiasz na elektryka, który się szybko naładuje, czyli poniżej 20 min.  To jest dla Ciebie wystarczające, żeby jeździć komfortowo elektrykiem? Czy masz jakie wytyczne co ile km ma być taki postój?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jadąc A1, a2 wawa-Gdańsk na wszystkich ładowarkach IONITY miałem okazję się kilka razy ładować. Pierwsza jest przy Burger kingu i stacji przy samej a2, druga (Kaszewy bodajże) jest z kilometr od autostrady ale jest tam stacja benzynowa (chyba shell) a trzecia jest przy samej autostradzie też przy stacji benzynowej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 minuty temu, słonik40 napisał(a):

Jadąc A1, a2 wawa-Gdańsk na wszystkich ładowarkach IONITY miałem okazję się kilka razy ładować. Pierwsza jest przy Burger kingu i stacji przy samej a2, druga (Kaszewy bodajże) jest z kilometr od autostrady ale jest tam stacja benzynowa (chyba shell) a trzecia jest przy samej autostradzie też przy stacji benzynowej.

Masz rację, trzecia też przy stacji, więc żadna z nich nie jest w krzakach. Na dziś jeżdżąc tą trasą elektryk typu Taycan dla mnie nie jest problemem, bo 500km nad morze to 1 stop na 20min prawie w połowie drogi lub 2 stopy na 8min po 150km (akurat kupić kawę jeśli nie ma kolejki) i 1 stop na 12min 200km dalej. Akurat na toaletę w razie potrzeby. Zwiększając prędkość nawet +20km/h czas lądowania rośnie może onkologa minut. 

Opublikowano
9 minut temu, BMFun napisał(a):

Robiąc nawet symulację na autostradach w Polsce, można takim Taycanem sprawnie nad morze dojechać. Z Warszawy do 3city są 3 ładowarki IONITY równo oddalone od siebie i chyba tylko 1 jest „w krzakach” czyli na mop gdzie jest WC i TIRy i nic więcej. A oprócz tego na kartę BMW/Poraxhe/Mercedes masz szybką (320kW) Polenergie jak dobrze kojarzę (niestety „w krzakach”) oraz kilka Greenwayow/Orlenow rezerwowo z mocami 140-200kW. Daleko do zachodu ale i tak lepiej. Na 7ce z Warszawy jest IONITY w Nidzicy + okolice Elbląga Schell recharge z kartą BMW, w stronę Poznania, Krakowa też sensownie rozmieszczona. Także tutaj jest bardzo duży postęp od kiedy ponad 3 lata temu wybrałem się w pierwszą trasę „gniotem który jest powodem do wstydu” jakim jest ix3 🙂 

Zastanów się dobrze, jak pojedziesz nad morze w sezonie letnim to do tych wszystkich Ionity będzie kolejka kilometrowa :-). 

Elektryki są super ale przez infrastrukturę w sezonie będzie coraz gorzej. To jest jedyny argument zniechęcający do elektryka.

Ja jak jechałem na narty to w hubach SC podjeżdżałem gdzie na 12 czy 16 ładowarek tylko 2 lub 3 były wolne. Nie wyobrażam sobie tego w najbliższych sezonach. Plusem SC jest to, że nawet na 16 ładowarek rotacja będzie dośc szybka i pewnie w kilka minut można się podłączyć ale to nie w PL.

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Jac3kBMWspojrzyj na screeny, na IONITY też już masz Huby po 16-18 stanowisk alasz racje.  Ev jest problem ze każdy absolutnie każdy będzie musiał się naładować a to może stworzyć olbrzymie kolejki za parę lat kiedy ruch w ciągu godziny to jest z kilkadziesiąt tysięcy aut. To może być mega problem za 2-3 lata jeśli ev lawinowo przybędzie 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Randall napisał(a):

A Ty jesteś jakimś prorokiem czy jak? 

W głupim Rzeszowie ZK Motors kończy budować nowy duży salon w którym jedno piętro będzie właśnie czymś w stylu business lounge dla klientów vip.

Powtarzam za prezesem BMW tylko 😜

Trend jest ustalony, pytanie tylko o dynamike trendu, dlatego napisalem 5 lat.

Jezeli myslisz, ze model 1500 ASO jest do utrzymania w sytuacji gdy konkurencja sprzedaje auta bez dealerow --> imho jestes naiwny.

BMW zrobi to co musi zeby przetrwac.

https://www.bmwblog.com/2024/05/19/bmw-confirms-direct-sales-europe-2026/

https://www.bmwblog.com/2022/12/08/bmw-direct-sales-agency-model-fixed-price-europe-2026/

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/bmw-plans-direct-sales-its-cars-cfo-tells-newspaper-2022-11-03/

 

PS. Business lounge to bedziesz mial pewnie na plakatach.

W rzeczywistosci za 3 lata to tam bedzie wystawa BYD, Nio czy innego MG, ot ZK Motors bedzie sobie musialo rekompensowac utrate wplywow z BMW.

To samo juz robi Plichta w Polsce przeciez:

https://www.trojmiasto.pl/moto/Plichta-z-kolejnachinska-marka-aut-w-ofercie-n193987.html

2 godziny temu, Randall napisał(a):

 jak ktoś jest idiotą i ciśnie na zimno to zajedzie każdy silnik.

Nieprawda.

Nie zajedzie elektrycznego, ot przewaga technologii.

Mozesz BUTOWAC silnik elektryczny w zimie od pierwszej sekundy i miec gleboko w dupie, 8 lat gwarancji na naped.

Slyszal ktos kiedys o zajechanym silniku elektrycznym z powodu butowania na zimnym?

Godzinę temu, BMFun napisał(a):

materiały typu twarde plastiki na desce + obleśny pianoblack który był cały wypalcowany domykały kiepski feeling wnętrza. Nie rozumiem tego, bo dotychczasowe wnętrza a6, q7, q8 itp bardzo mi się podobały i zastanawiam co tutaj poszło nie tak

50 miliardow kar za dieselgate samo sie nie splaci

31 minut temu, BMFun napisał(a):

Na dziś jeżdżąc tą trasą elektryk typu Taycan dla mnie nie jest problemem, bo 500km nad morze to 1 stop na 20min

Nieakceptowalny kompromis.

20 min zycia stracone gdy hybrydowa Panamera moznaby dojechac od strzalu i to jeszcze 180-200km/h 🤣

 

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano
1 minutę temu, słonik40 napisał(a):

@Jac3kBMWspojrzyj na screeny, na IONITY też już masz Huby po 16-18 stanowisk alasz racje.  Ev jest problem ze każdy absolutnie każdy będzie musiał się naładować a to może stworzyć olbrzymie kolejki za parę lat kiedy ruch w ciągu godziny to jest z kilkadziesiąt tysięcy aut. To może być mega problem za 2-3 lata jeśli ev lawinowo przybędzie 

Tak, wiem. Już kilka lat temu jak pamiętam podczas wypadów motocyklowych kiedy parkowałem na tyłach stacji to już Ionity miało huby około 10 ładowarek ale to nie w PL.

Ja tu widzę wielki problem. Może jako adept technologii EV zostawię sobie jedną Teslę tak żeby była w koło komina a na trasy i lokalnie kupię hybrydę plugin. Plusem plugina jest to że jazdy w okolicy 50km można sobie na prądzie obskoczyć a w trasie nie trzeba sobie głowy obciążać i planować. 

Tylko porównując X5 30d i 50e to różnica ceny 70tyś jest z dupy i wolałbym diesla lub 50tys między 40i. 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

Opublikowano
3 minuty temu, adamjttk napisał(a):

Powtarzam za prezesem BMW tylko 😜

Trend jest ustalony, pytanie tylko o dynamike trendu, dlatego napisalem 5 lat.

Jezeli myslisz, ze model 1500 ASO jest do utrzymania w sytuacji gdy konkurencja sprzedaje auta bez dealerow --> imho jestes naiwny.

BMW zrobi to co musi zeby przetrwac.

https://www.bmwblog.com/2024/05/19/bmw-confirms-direct-sales-europe-2026/

https://www.bmwblog.com/2022/12/08/bmw-direct-sales-agency-model-fixed-price-europe-2026/

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/bmw-plans-direct-sales-its-cars-cfo-tells-newspaper-2022-11-03/

 

PS. Business lounge to bedziesz mial pewnie na plakatach.

W rzeczywistosci za 3 lata to tam bedzie wystawa BYD, Nio czy innego MG, ot ZK Motors bedzie sobie musialo rekompensowac utrate wplywow z BMW.

To samo juz robi Plichta w Polsce przeciez:

https://www.trojmiasto.pl/moto/Plichta-z-kolejnachinska-marka-aut-w-ofercie-n193987.html

Tak jest, pogadaj ze sprzedawcą BMW to potwierdzi dokładnie to samo. BMW zmienia całkowicie model sprzedaży od 2026 chyba że się wycofają rakiem.

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, adamjttk napisał(a):

Powtarzam za prezesem BMW tylko 😜

Trend jest ustalony, pytanie tylko o dynamike trendu, dlatego napisalem 5 lat.

Jezeli myslisz, ze model 1500 ASO jest do utrzymania w sytuacji gdy konkurencja sprzedaje auta bez dealerow --> imho jestes naiwny.

BMW zrobi to co musi zeby przetrwac.

https://www.bmwblog.com/2024/05/19/bmw-confirms-direct-sales-europe-2026/

https://www.bmwblog.com/2022/12/08/bmw-direct-sales-agency-model-fixed-price-europe-2026/

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/bmw-plans-direct-sales-its-cars-cfo-tells-newspaper-2022-11-03/

Adam, Ty nie rozumiesz że to jest w interesie prezesa BMW i prezesów innych firm żeby mieć nawet 100% sprzedaży online. W praktyce musisz polegać na punktach sprzedaży. Nawet Tesla musi mieć stacje ASO. I tylko patrzeć kiedy się franczyzą będzie robić, chyba że już jest. Na dziś jest wielu pośredników sprzedających i obsługujących wiele marek, w tym Teslę. 
 

Moim zdaniem w BMW jest do ugrania 5-10% max, a główny zabieg jest PRowy i żeby Teslę podgryzać. 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

Ja tu widzę wielki problem. Może jako adept technologii EV zostawię sobie jedną Teslę tak żeby była w koło komina a na trasy i lokalnie kupię hybrydę plugin. Plusem plugina jest to że jazdy w okolicy 50km można sobie na prądzie obskoczyć a w trasie nie trzeba sobie głowy obciążać i planować. 

No coś Ty, chcesz sprzedać Teslę i kupić nie-tesle i do tego z silnikiem nadającym się na śmietnik historii? Szok!

Edytowane przez BMFun
Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, BMFun napisał(a):

No coś Ty, chcesz sprzedać Teslę i kupić nie-tesle i do tego z silnikiem nadającym się na śmietnik historii? Szok!

Ja nigdy nie pisałem, że tylko Tesla. Slonik mi tu wmawia ze jestem fanbojem 😉 Ślubu z Tesla nie brałem i wartości sentymentalnych dla mnie nie mają.

Tesla to też tylko przygoda z najciekawszym samochodem elektrycznym jak dla mnie jaki jest. Nawet teraz nie ma za bardzo konkurencji. Napewno TM3 zostanie w garażu.

We wrześniu kończy mi się leasing i zobaczę co będzie dalej. Zgodnie z moją strategią pewnie sprzedam TMS, akcje, zrobię bilans kosztów użytkowania TMS przez 2 lata i kupię sobie coś innego 🙂 Czas pokaże. 

Akurat będzie zbliżał się koniec roku, napewno będę szukał Taycana po FL od 4s w górę lub Macana po znacznych upustach bo nie mam zamiaru brać znacznej utraty wartośći. Niech dealer weźmie ją na siebie. 

Edytowane przez Jac3kBMW

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

Ja nigdy nie pisałem, że tylko Tesla. Slonik mi tu wmawia ze jestem fanbojem 😉 Ślubu z Tesla nie brałem i wartości sentymentalnych dla mnie nie mają.

Tesla to też tylko przygoda z najciekawszym samochodem elektrycznym jak dla mnie jaki jest. Nawet teraz nie ma za bardzo konkurencji. Napewno TM3 zostanie w garażu.

We wrześniu kończy mi się leasing i zobaczę co będzie dalej. Zgodnie z moją strategią pewnie sprzedam TMS, akcje, zrobię bilans kosztów użytkowania TMS przez 2 lata i kupię sobie coś innego 🙂 Czas pokaże. 

Akurat będzie zbliżał się koniec roku, napewno będę szukał Taycana po FL od 4s w górę lub Macana po znacznych upustach bo nie mam zamiaru brać znacznej utraty wartośći. Niech dealer weźmie ją na siebie. 

 Świetnie pokazujesz dlaczego udział rynkowy Tesli w ev spada i sprzedaż też. Model S wygląda tak samo od 12 lat, Model 3 od 8 lat wygląda tak samo - głównie kształty zderzaków i drobne usprawnienia, a wszystko wskazuje że po lifcie jeszcze kolejne min kilka lat będzie wyglądać tak samo.

Te samochody się nudzą i nie ma ich na co zmieniać w gamie Tesli. Pokazał to Adam, u Ciebie wygląda tak samo. Myślę że @Kriss33 pójdzie tą samą drogą za 1,5-2 lata. 

Edytowane przez BMFun
Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, BMFun napisał(a):

 Świetnie pokazujesz dlaczego udział rynkowy Tesli w ev spada i sprzedaż też. Model S wygląda tak samo od 12 lat, Model 3 od 8 lat wygląda tak samo - głównie kształty zderzaków i drobne usprawnienia, a wszystko wskazuje że po lifcie jeszcze kolejne min kilka lat będzie wyglądać tak samo.

Te samochody się nudzą i nie ma ich na co zmieniać w gamie Tesli. Pokazał to Adam, u Ciebie wygląda tak samo. 

Jak dla mnie osiągi grają dużą rolę. Jak teraz było zimowo to włączyłem tryb na chill co zwalnia TMS do 5s/100. Praktycznie słabo to wygląda, brzmi to kuriozalnie ale przyzwyczajenie robi swoje i samochód nie jedzie. Przy zmianie na Insane aż się gęba cieszy, że to o to chodzi w tym wszystkim. Samochód elektryczny musi mieć koło 3s/100 żeby dawał frajde z jazdy. Ja mam przyzwyczajenia z motocykla.

Jestem ciekawy M5 ale swoich doświadczeń z jazdy a nie jakichś tam youtuberow. Sam muszę go doświadczyć i porównać z Taycanem. 

@słonik40 nie wie o czym pisze bo on jeździ wozem drabiniastym, który jak na elektryka jest mułem i nie jedzie. Ja w takim trybie to po siniegu i lodzie jeżdzę. Nie ma co ukrywać, 5s/100 robi każda KIA i Hyundai, o Chinczykach nawet nie wspomnę. 5s do 100 w elektryku to jak 12s w dieslu, niestety Slonik ale nie zaznales dobrego elektryka z dobrym przyspieszeniem. Przejedź się Taycanem to się przekonasz o czym piszę i przyznasz mi racje. 

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Haha 1

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
13 minut temu, BMFun napisał(a):

 Świetnie pokazujesz dlaczego udział rynkowy Tesli w ev spada i sprzedaż też. Model S wygląda tak samo od 12 lat, Model 3 od 8 lat wygląda tak samo - głównie kształty zderzaków i drobne usprawnienia, a wszystko wskazuje że po lifcie jeszcze kolejne min kilka lat będzie wyglądać tak samo.

Te samochody się nudzą i nie ma ich na co zmieniać w gamie Tesli. Pokazał to Adam, u Ciebie wygląda tak samo. Myślę że @Kriss33 pójdzie tą samą drogą za 1,5-2 lata. 

A ile lat Ty jeździsz autami? 

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
37 minut temu, adamjttk napisał(a):

za 3 lata

Tak tak Adam, myślę że nawet budowę rozpoczęli już z myślą o BYD. 

38 minut temu, adamjttk napisał(a):

Nie zajedzie elektrycznego, ot przewaga technologii.

Butuj więc w Norwegii na zimno swoje beznadziejne BMW aż się rozpadnie. Tylko nie zapomnij że opony nie są elektryczne tylko staromodne z gumy i muszą się trochę nagrzać żeby nie zawinąć się na pierwszym słupku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
49 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

Ja tu widzę wielki problem. Może jako adept technologii EV zostawię sobie jedną Teslę tak żeby była w koło komina a na trasy i lokalnie kupię hybrydę plugin. Plusem plugina jest to że jazdy w okolicy 50km można sobie na prądzie obskoczyć a w trasie nie trzeba sobie głowy obciążać i planować. 

Mam podobny plan. BEV do miasta i bliskie trasy. Do tego SUV Plugin, no i 3 auto dla przyjemności być może.

Opublikowano
1 minutę temu, karbo napisał(a):

Mam podobny plan. BEV do miasta i bliskie trasy. Do tego SUV Plugin, no i 3 auto dla przyjemności być może.

Muszę potestować fajnego plugina ponieważ jazda elektrykiem i przyspieszenie uzależnia. Już żadnym innym samochodem nie jeździ się tak samo 🙂 

  • Lubię to 1

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

Opublikowano
7 minut temu, karbo napisał(a):

Mam podobny plan. BEV do miasta i bliskie trasy. Do tego SUV Plugin, no i 3 auto dla przyjemności być może.

U mnie takie rozwiązanie sprawdza się od trzech lat.

  • Lubię to 1
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano
1 minutę temu, rkmi09 napisał(a):

U mnie takie rozwiązanie sprawdza się od trzech lat.

Jak dołącza się silnik w 45e, jak np. masz -5 stopni to możesz jechać EV czy zawsze wymusza ICE ? Mam na myśli czy możesz np w niskich temperaturach ruszyć na EV a nagle na zimnym silniku przejdzie Ci na banzyne ?

 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.