Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk mogę się z tobą założyć o 10$ że będzie sprzedawał się lepiej od model s i x razem wziętych 

Opublikowano
45 minut temu, słonik40 napisał(a):

mogę się z tobą założyć o 10$ że będzie sprzedawał się lepiej od model s i x razem wziętych

@słonik40 Pewnie że będzie. Kult Ałdi wspomagany Perfect lease zdziała cuda i tu nie mam wątpliwości. U nas jak nie masz czterech kółek lub gwiazdy to bidok jesteś. Zero respektu. Hehehe

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

I5 m60 kombi katalog 600k można mieć za 46 tys brutto wpłaty plus 1700netto miesięcznie w najmie na 2 lata. Podobnie jest z a6 etron. to jest gwóźdź do trumny i wykopanie z rynku wszelkich s,x. Gadanie o bidokach i czterech kółkach to odpuść sobie, wszyscy tu jesteśmy dorośli i nie za wiele fanów 20 letnich aut.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 godzin temu, Rufio napisał(a):

Na 200km średnia z uwzglednieniem ładowania wychodzi.

1h25 jazda

22min ładowanie

Podsumowując średnia prędkość podroży ok 110km/h

Czas jazdy na długim dystansie:

Elektryk 800km=7h

Spalinowy 800km =5h

 

Co wnosi Twoj komentarz do tematu? Takie teksty to pisaliśmy jak Adam rozpoczął ten wątek 4 lata temu. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Nie musze nic nikomu wmawiac, od 2 lat TMY jest najczesciej kupowanym samochodem NA SWIECIE, bez wzgledu na naped czy na cene czy na klase samochodu. Ja o tym mowilem juz 5 lat temu ze tak bedzie to tutaj ograniczeni ludzie z wielkimi klapkami na oczach pisali tylko glupie komentarze bo u nich w Pierdziszewie Dolnym sprzedaja sie nadal 15 letnie A6 w TDI.

Twoimi koronnymi argumentami za Teslą od 5 lat były:

- hiper technolgia Tesli w porównaniu do innych - dziś technologicznie Tesla odstaje praktycznie pod każdym względem poza efektywnością zużycia energii, która jest maks z 10% lepsza od czołówki konkurencji. Wymień mi w jakich aspektach technologicznych Tesla jest najlepsza dzisiaj na rynku?

- sieć SUC, ktorej dzisiaj główną i niepodważalną zaletą jest gęstość oraz liczba stanowisk, ale która z maksymlanym ładowaniem 250kW mocno ustępuje ionity czy innym producentom oferującym 320-350kW i więcej deklasują SUC, szczególnie że jak grzyby po deszczu pojawiają się auta 800v z mocami ładowania 270-320kW dla których taki SUC to wąskie gardło.

- potem mityczne trzymanie wartości Tesli, które było jedną wielką bajką bo widzimy dzisiaj co się dzieje z cenami elektryków - tego nie da się bronić

- a teraz sprzedaż 2 na krzyż flagowych modeli Tesli, z czego większość w Chinach, które sztucznie przestawiły się na elektromobilność na czym chwilowo Tesla zyskuje, ale widać jak drastycznie spada udział rynkowy sprzedaży elektryków przez konkurencje z Chin, Korei czy Niemiec

Jedynymi aspektami w których Tesla się rozwija przez ostatnie parę lat, to doganianie konkurencji w kwestii wyciszenia, komfortu jazdy, ambientów, pseudomatrixowych reflektorów czy przywróceniem drążka do kierunkowskazów 😄

 

6 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Niska cena idzie za TECHNOLOGIA, jak masz najnowoczesniejsze fabryki i rozwiazania technologiczne (tak, produkcja to tez technologia!) to mozesz ciac ceny i nadal zarabiac. Tesle nie buduja sie w Wietnamie za miske ryzu, skladaja ja Niemcy za niemieckie pensje czy Amerykanie za amerykanskie pensje.

Z tą technologią produkcji to nie wypowiadam się, bo się nie znam i ja oceniam tylko produkt finalny. Nie zdziwiłbym się jakby ta "technologia fabryk" wynikała wyłącznie z tego, że wszystkie są świeżo zbudowane w ostatnich latach przez Teslę vs fabryki w większości 20-30 albo i 40 letnie producentów legacy które były tylko modernizowane mniej lub bardziej intensywnie. To tak samo jak dziś mówimy że Polska ma jeden nowocześniejszych systemów płatności czy ogólnie bankowość i ubezpieczenia od strony IT, a w USA nadal jeszcze można czekiem zapłacić.

 

6 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Niech BMW czy inny VW konkuruja jakoscia i cena, ja nie widze zadnego problemu.

Akceptuje, nie mam z tym zadnego problemu, roznorodnosc to podstawa.

Tylko my nie rozmawiamy o roznorodnosci a o technologii i ogolnie ktore auto/marka jest "lepsza".

I na dzis, bez dwoch zdan ta marka jest niestety Tesla, BMW poki co jest marka ktora odcina kupony od znaczka (a ta formula sie juz wyczerpuje co widac po redukcji kosztow i jakosci)  i kojarzy sie slabo (zacofana technologicznie) juz nawet w Chinach (!!!) co jest zenujace jak sie nad tym pochylic tak szczerze mowiac.

 

Tu masz Neue Klasse ktora nawet jeszcze nie zadebiutowala - to jest kopiuj/wklej tego co pokazala Tesla prawie dekade temu, to juz nawet nie jest smieszne.

BMW-Neue-Klasse-wnetrze.jpg

Masz tak fanatyczne spojrzenie na Teslę, że otwierając lodówkę to pewnie słoik majonezu kojarzy Ci się z Teslą 😜 Cała masa dziwactw Tesli nie zyskała naśladownictwa, ekran na środku jest od 25 lat w BMW i z każdą generacją jest coraz większy. Ja nadal kompletnie nie rozumiem po co 15" ekran w samochodzie (nawet w tej wizualizacji ekran jest mniejszy niż w Tesli), ale ja zawsze konserwatywny byłem jeśli chodzi o design i wszystko musi mi się opatrzeć.

Tesla od samego początku kopiuje jak szalona wszystko - na początku głównie na bazie Mercedesa, a teraz i od innych producentów. Zarówno w kwestii technologii (pompa ciepła, reflektory pseduomatrixowe, zawieszenie adaptacyjne), jak i designu (ambienty, paski świetlne połączone i wiele innych).

Co Ty na tej wizualizacji widzisz skopiowanego? Fotele inne, konsola środkowa inna, tablet inny (mniejszy, inny kształt, inaczej osadzony, a sam wyświetlacz centralny jest od 25 lat), kolorystyka zupełnie inna. Trzeba być naprawdę mocno zafiksowanym na Teslę żeby wyciągać takie wnioski).

 

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
19 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Co wnosi Twoj komentarz do tematu? Takie teksty to pisaliśmy jak Adam rozpoczął ten wątek 4 lata temu. 

Jak mnie stać to cenię sobie czas. Nawet że przejachanie 100 tys km będzie mne kosztować 65 tys złotych w paliwie.

Będzie to powiedzmy o 50 tys drożej niż elektrykiem.

Ale czas życia i jego wykorzystania jest ograniczony. Wydając więcej pieniędzy mamy więcej czasu dla siebie.

Czy wszyscy nie dążymy zostać renetierami i mieć czas dla siebie i rodziny niż spędzać go w pracy?

Dlatego kolejne godziny wolnej jazdy czy stania na ładowarkach to strata, nie do odrobienia.

Krócej na nartach, krócej na imprezie ze znajmiomi.

Przecież po co bierzemy panią do sprzątania czy ogrodnika? Co to ty tylko 1h czy 3 h w tygodniu więcej na tą czynność. Co robimy? Płacimy żeby mieć wiec czasu dla siebie.

Czy jakby było cię stać leciałbyć na urlop chartere tracąć 4h godziny dodatkowo na lotnisku, czy leciałbyć prywatnym jetem?

  • Lubię to 1
Opublikowano
36 minut temu, Rufio napisał(a):

Jak mnie stać to cenię sobie czas. Nawet że przejachanie 100 tys km będzie mne kosztować 65 tys złotych w paliwie.

Będzie to powiedzmy o 50 tys drożej niż elektrykiem.

Ale czas życia i jego wykorzystania jest ograniczony. Wydając więcej pieniędzy mamy więcej czasu dla siebie.

Czy wszyscy nie dążymy zostać renetierami i mieć czas dla siebie i rodziny niż spędzać go w pracy?

Dlatego kolejne godziny wolnej jazdy czy stania na ładowarkach to strata, nie do odrobienia.

Krócej na nartach, krócej na imprezie ze znajmiomi.

Przecież po co bierzemy panią do sprzątania czy ogrodnika? Co to ty tylko 1h czy 3 h w tygodniu więcej na tą czynność. Co robimy? Płacimy żeby mieć wiec czasu dla siebie.

Czy jakby było cię stać leciałbyć na urlop chartere tracąć 4h godziny dodatkowo na lotnisku, czy leciałbyć prywatnym jetem?

No to ile czasu moja żona oszczędziła jeżdżąc elektrykiem. Zero ładowania na mieście. Wszystko z paneli. 60 tys km przebiegu. Ładowanie tylko w nocy gdy śpi. Nie wyobraża sobie już jeżdżenia na stację tankować, stać w kolejkach i wysłuchiwać setny raz tekstu o hot dogach. 

Ile czasu oszczędziłem w rok przejeżdżając 38tys km z czego 15% na Superchargerach. 
Powiem Ci. Bardzo dużo kasy i czasu. 

Dla mnie trasy kiedy ładuje się na ładowarkach związane są tylko z przyjemnością ponieważ jadę na urlop lub wakacje gdzie się kompletnie nie spieszę i nie gonię rodziny z szybkim sikaniem jak co niektórzy. Mam na to wszystko wywalone i nie przeliczam tego czasu na pieniądze. Planować ze stoperem tego też nie muszę. 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
42 minuty temu, Rufio napisał(a):

Jak mnie stać to cenię sobie czas. Nawet że przejachanie 100 tys km będzie mne kosztować 65 tys złotych w paliwie.

Będzie to powiedzmy o 50 tys drożej niż elektrykiem.

Ale czas życia i jego wykorzystania jest ograniczony. Wydając więcej pieniędzy mamy więcej czasu dla siebie.

Czy wszyscy nie dążymy zostać renetierami i mieć czas dla siebie i rodziny niż spędzać go w pracy?

Dlatego kolejne godziny wolnej jazdy czy stania na ładowarkach to strata, nie do odrobienia.

Krócej na nartach, krócej na imprezie ze znajmiomi.

Przecież po co bierzemy panią do sprzątania czy ogrodnika? Co to ty tylko 1h czy 3 h w tygodniu więcej na tą czynność. Co robimy? Płacimy żeby mieć wiec czasu dla siebie.

Czy jakby było cię stać leciałbyć na urlop chartere tracąć 4h godziny dodatkowo na lotnisku, czy leciałbyć prywatnym jetem?

Wszyscy tutaj wiemy doskonale, że jak jedziesz autem to masz lepsza średnia iż jak co jakiś czas stajesz i ładujesz baterie. Tylko, że dla Ciebie ten czas postoju jest stracony, a dla innych nie.

Poza tym ja nigdy nie ładowałem auta dluzej niż 30 min, a zwykle robię to max 20. Kolejna rzecz to od lat nie jeżdżę więcej na raz niż 500 km.

Jak będzie mi się gdzieś spieszyć to zawsze mogę pojechać M2, albo dieslem. Także to nie jest takie zerojedynkowe. Każdy ma inne potrzeby.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

Co wnosi Twoj komentarz do tematu? Takie teksty to pisaliśmy jak Adam rozpoczął ten wątek 4 lata temu. 

styczen 2020

Jezu, juz ponad 5 lat minelo 😮

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, BMFun napisał(a):

hiper technolgia Tesli w porównaniu do innych - dziś technologicznie Tesla odstaje praktycznie pod każdym względem poza efektywnością zużycia energii, która jest maks z 10% lepsza od czołówki konkurencji. Wymień mi w jakich aspektach technologicznych Tesla jest najlepsza dzisiaj na rynku?

Tak, dlatego Tesla od 10 lat przoduje w statystykach sprzedazy BEV. Bo odstaje praktycznie pod kazdym wzgledem od konkurencji 😄

A w i7 M70, limuzynie za ~milion zlotych, klapka od ladowania nadal manualna, tak jest BMW, tak trzymac 🤣

 

  • Haha 1

.

Opublikowano

Podłączanie auta kablem żeby się naładowało? Jakie to niewygodne! Auto się powinno ładować indukcyjnie z ładowarki umieszczonej w podłodze garażu! Nie wiem czemu tesla jeszcze czegoś takiego nie wprowadziła!

  • Lubię to 1

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 minutę temu, adamjttk napisał(a):

Tak, dlatego Tesla od 10 lat przoduje w statystykach sprzedazy BEV. Bo odstaje praktycznie pod kazdym wzgledem od konkurencji 😄

A w i7 M70, limuzynie za ~milion zlotych, klapka od ladowania nadal manualna, tak jest BMW, tak trzymac 🤣

 

Poza Chinami, wszędzie ma spadki. Wymijająco piszesz - co ma sprzedaż do technologii? Tesla ma sprzedaż bo jest pionierem i nadal wielu ludziom się kojarzy z elektrykami + jest jednym z najtańszych aut uwzględniając wyposażenie. Z takiej logiki brzmi że Toyota jest lepsza od Tesli bo ma wyższą sprzedaż 🤦 Albo Skoda czy Dacia są nowoczesne, bo są w top światowej sprzedaży najtańszych modeli. 

 

Tak jak myślałem, brak Ci argumentów na pokazanie że Tesla ma najnowsza technologię w kwestii napędu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Gubisz sie BMFun ^^

Moze ta Tesla to sie dobrze sprzedaje bo jest najbardziej urodziwa na rynku po prostu a nie ze wzgledu na technologie? 😄

Tak, to chyba musi byc uroda, zarowno na zewnatrz jak i w srodku 😄

 

Piszesz mi o spadkach? Tesle sie sprzedaja od ponad dekady a Ty mi piszesz o spadkach za ostatni rok kiedy model Y jest nadal najpopularniejszym autem na swiecie bez wzgledu na segment i naped? ROTFL 😄

 

Co ma sprzedaz do technologii???

Czy Ty trollujesz teraz?

To ludzie te Tesle kupuja bo Muska kochaja?

 

Jezeli Skoda ma lepsza technologie to bedzie sprzedawac wiecej aut w danym segmencie.

Jezeli BMW ma lepsza technologie to bedzie liderem sprzedazy.

Ty chyba fundamentalnie nie rozumiesz motoryzacji.

To, ze Lucid czy Rimac zrobia auta co maja 2000KM czy BMW w i7 wsadzi na fotelach czy kierownicy skore z napletka wielblada nie znaczy ze maja lepsza technologie.

Milion kolorow ambientow to tez nie lepsza technologia.

Zrobic 20 aut po milion dolarow i sprzedac je szejkom to kazdy leszcz potrafi.

 

Strasznie deprecjonujesz Tesle jezdzac aktualnie takim elektrycznym GNIOTEM jak iX3, naprawde bys sie wstydzil.

 

Technologie to BMW mialo w autach spalinowych, ich rzedowe szostki byly legendarne, ich prowadzenie bylo legendarne, rozklad masy, fun z jazdy, ich wyglad byl legendarny.

W autach elektrycznych to kupa smiechu jedynie bo tak jak Ci powtarzam, na dzis to Chinczycy juz sie z BMW smieja bo Xiaoim robi LEPSZE elektryki.

 

Tu jest BMW na dzis nie liczac swoich ulepow spalinowo-elektrycznych (ktore mam "przyjemnosc" uzytkowac, mowie z pierwszej reki)

BMW-Neue-Klasse-samochody.jpg

 

PS. Nie kpij z Toyoty bo ta firma jest TECHNOLOGICZNIE rowniez lata swietlne przed BMW obecnie, na ich niezawodnosc czy napedy hybrydowe zapracowali sobie przez ostatnie 30 lat ciezka praca.

Ta firma jest tak technologicznie do przodu ze BMW garsciami brali z ich technologii hybrydowych a teraz probuja wodorowych.

Samo BMW na dzis to polowe swojego R&D przeznacza na restylizacje zderzakow, podswietlanie bobrow i inne wazne rzeczy.

Na dzis koniec internetu..

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Jac3kBMW 37 procent według Twoich statystyk ładowałeś się poza domem. To że tylko część z tego na suc to pokazuje tylko jaka wspaniała jest to sieć że większość ładowań poza domem spędziłeś albo na jakimś greenway, IONITY albo biegając przestawiać auto po hotelach żeby albo się podłączyć albo zwolnić miejsce ponnaladowaniu. Pry dużo mniejszym zasięgu jak w mojej g30’i 37 procentach ładować poza domem ty więcej razy szukałeś wtyczki na mieście jak ja odwiedziłem stacje 😀

Opublikowano
14 minut temu, słonik40 napisał(a):

@Jac3kBMW 37 procent według Twoich statystyk ładowałeś się poza domem. To że tylko część z tego na suc to pokazuje tylko jaka wspaniała jest to sieć że większość ładowań poza domem spędziłeś albo na jakimś greenway, IONITY albo biegając przestawiać auto po hotelach żeby albo się podłączyć albo zwolnić miejsce ponnaladowaniu. Pry dużo mniejszym zasięgu jak w mojej g30’i 37 procentach ładować poza domem ty więcej razy szukałeś wtyczki na mieście jak ja odwiedziłem stacje 😀

@słonik40 Ty jednak masz coś z głową i wiesz lepiej gdzie się ładowałem. To 13% to ładowanie w hotelach w parkingach podziemnych gdzie jeździłem do klienta i spałem w hotelu z ładowarką. Na Ionity ładowałem się dosłownie raz i dwa razy na greenway. 

image.thumb.png.42bec22f5434e3a8dcd73475e6c834fa.png

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Gubisz sie BMFun ^^

Moze ta Tesla to sie dobrze sprzedaje bo jest najbardziej urodziwa na rynku po prostu a nie ze wzgledu na technologie? 😄

Tak, to chyba musi byc uroda, zarowno na zewnatrz jak i w srodku 😄

To ludzie te Tesle kupuja bo Muska kochaja?

 

Ty kolego się pogubiłeś, bo na konkretne pytania piszesz takie bzdury albo personalne wycieczki do tego czym jeżdżę jakby to mnie w jakiś sposób określało 😄 (mentalność metek).

 

Pytam o jakich technologiach nowych mówisz skoro od już 6 lat od premiery Tesli jedyne istotne zmiany to dodanie pompy ciepła, montowanie poprawianych ciągle przez Chińczyków baterii, a cała reszta to zmiany kształtów zderzaków, dobieranie opon i felg, nowe gry i doganianie konkurencji w kwestii wyciszenia, liczby ambientów w środku

 

2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Ty chyba fundamentalnie nie rozumiesz motoryzacji.

 

Arogancja do kwadratu. Jakiś słabszy dzień masz, albo brak argumentów.

 

2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Piszesz mi o spadkach? Tesle sie sprzedaja od ponad dekady a Ty mi piszesz o spadkach za ostatni rok kiedy model Y jest nadal najpopularniejszym autem na swiecie bez wzgledu na segment i naped? ROTFL 😄

 

Co ma sprzedaz do technologii???

Czy Ty trollujesz teraz?

Jezeli Skoda ma lepsza technologie to bedzie sprzedawac wiecej aut w danym segmencie.

Jezeli BMW ma lepsza technologie to bedzie liderem sprzedazy.

 

To, ze Lucid czy Rimac zrobia auta co maja 2000KM czy BMW w i7 wsadzi na fotelach czy kierownicy skore z napletka wielblada nie znaczy ze maja lepsza technologie.

Milion kolorow ambientow to tez nie lepsza technologia.

 

Chłopie, to jakaś logika na poziomie przedszkolaka. Obalę Ci tą bzdurę jednym rankingiem. Oto ranking top 10 światowych najbardziej zaawansowanych technologicznie aut:

image.thumb.png.84895c8d9499c06f23bb5080bece9de2.png

Gdzie tam Porsche, BMW, Volvo, Mercedesy......

To jest uosobienie technologii:

image.thumb.png.71512052bc662598642a2e836eec9b11.pngimage.thumb.png.f1d7e6e64e3fb2fde45b4c36cc1f38d2.png

image.thumb.png.6bae30bd7a1be43382d3b35769f762d8.png

Z tego wynikałoby że najbardziej zaawansowaną skrzynią biegów jest CVT 😄

Wyjeżdżając z wynikami sprzedaży jako poparcie tezy że Tesla jest najbardziej zaawansowana technologicznie, to się już brzytwy chwytasz stary. Tesla jest tania na tle konkurencji i jest pionierem aut elektrycznych, ale dynamika wzrostu spada, ludziom się nudzi ten samochód, technologicznie jest na poziomie 2019 roku. Przypominam że argument o 10 milionach Tesli rocznie już dawno przeszedł do mitów.

Nie podałeś żadnych argumentów nt technologii, bo ich nie masz. Tesla konkurencje gonić będzie obniżaniem ceny, a nie dawaniem technologii która kosztuje. Odpustowe puszczanie bąków, gry świateł, milion kolorów ambientów - to są tanie software'owe błyskotki które oferuje w kolejnych liftingach. Tesla będzie się ścigać z Toyotą o sprzedaż, bo to jest cel. Hedaupu czy AR nie zobaczysz tam, bo to kosztuje (droższa szyba, projektor) i to nie ta klasa auta.

 

2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Strasznie deprecjonujesz Tesle jezdzac aktualnie takim elektrycznym GNIOTEM jak iX3, naprawde bys sie wstydzil.

To jest żałosny komentarz. Musisz mieć słabszy dzień. Wstydzę się że jeżdżę BME iX3 😄 rotfl do kwadratu 🙂 

 

2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

PS. Nie kpij z Toyoty bo ta firma jest TECHNOLOGICZNIE rowniez lata swietlne przed BMW obecnie, na ich niezawodnosc czy napedy hybrydowe zapracowali sobie przez ostatnie 30 lat ciezka praca.

Ta firma jest tak technologicznie do przodu ze BMW garsciami brali z ich technologii hybrydowych a teraz probuja wodorowych.

Samo BMW na dzis to polowe swojego R&D przeznacza na restylizacje zderzakow, podswietlanie bobrow i inne wazne rzeczy.

Na dzis koniec internetu..

Nie kpię z Toyoty. Nie kpię z Tesli. Mówię spokojnie że technologicznie Tesla się nie rozwija w modelu TM3/Y od 2019r. a Ty takie pełne emocjonalnych i personalnych wycieczek rzucasz zamiast rzeczowo podać twarde dane 🙂 Dlaczego tak się denerwujesz na proste pytanie o technologiczne zmiany Tesli przez ostatnie 6 lat? Powinieneś wysypać całą listą przewag, ale może wiesz że konkurencja (w tym niemiecka) jest w większości daleko do przodu i stąd te fikołki.

 

Edytowane przez BMFun
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Nie kpij z Toyoty bo ta firma jest TECHNOLOGICZNIE rowniez lata swietlne przed BMW obecnie, na ich niezawodnosc czy napedy hybrydowe zapracowali sobie przez ostatnie 30 lat ciezka praca.

Lol nie chce mi sie szukać Twoich wrażeń z użytkowania zastępczej Toyoty ale tu już widzę wyższa szkoła jazdy leci. Chwilę było rzeczowo i nagle powrót do starej dobrej retoryki teslakrul 🙄 byłbyś świetnym politykiem stary 😎

  • Haha 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, Randall napisał(a):
1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Nie kpij z Toyoty bo ta firma jest TECHNOLOGICZNIE rowniez lata swietlne przed BMW obecnie, na ich niezawodnosc czy napedy hybrydowe zapracowali sobie przez ostatnie 30 lat ciezka praca.

Lol nie chce mi sie szukać Twoich wrażeń z użytkowania zastępczej Toyoty ale tu już widzę wyższa szkoła jazdy leci. Chwilę było rzeczowo i nagle powrót do starej dobrej retoryki teslakrul 🙄 byłbyś świetnym politykiem stary 😎

Adam jest zafascynowany pewnie skrzynią CVT i żałuje że w BMW jakieś "wieśniackie" 8-biegowe ZFy montują. A skrzynia CVT, to imho wypisz wymaluj zgodne z filozofią Tesli - upraszczanie konstrukcji, tańsza eksploatacja, tańsza produkcja. Proste pytanie do chat gpt dlaczego Toyota korzysta ze skrzyni CVT:

image.thumb.png.372791d4a59aaff1dfcb3c19bc03ad0d.png

 

 

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@Jac3kBMW ja nic nie mam z głową a zauważam że królowa nauk dementuje te brednie które wypisujesz ze tylko jeden na dziesięć ładowań jest poza domem.  Uprawiasz fikolki logiczne ale fakty są takie że szukałeś wtyczki po hotelach, greenwayach albo dziadowales prąd od klienta. notabene Mi by było wstyd 😀

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W Teście Daniela Grzyba Audi A6 zużycie przy 140 km/h 29 kWh. Mi w Tesli przy 145 wyszło 23 kWh. Dokładnie taka sama temperatura.

Ponad połowę większa bateria, zasieg połowę większy. 

Za 1 Audi można kupić prawie 3 Tesle Y.

To są fakty. I darujcie sobie durne komentarze o sekcie itd.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, Randall napisał(a):

Lol nie chce mi sie szukać Twoich wrażeń z użytkowania zastępczej Toyoty ale tu już widzę wyższa szkoła jazdy leci. Chwilę było rzeczowo i nagle powrót do starej dobrej retoryki teslakrul 🙄 byłbyś świetnym politykiem stary 😎

Widzisz Randall, nie rozrozniasz jak widac technologii od jakosci, to sa 2 rozne rzeczy. Dam Ci kilka przykladow dla zrozumienia.

1. Jakosc Netflixa jest duzo gorsza od Bluray natomiast ludzie wybieraja Netflixa (ktory notabene jest warty 400b na gieldzie) bo jest technologicznie lepszy. Jest dostepniejszy, wygodniejszy na codzien w uzytkowaniu, nie trzeba sie babrac z zakupem filmow, wyjmowaniem z pudelka, porysowanymi plytami, wozeniem ulubionych filmow na wakacje do innego miejsca etc etc i etc

2. Jakosc mp3 czy Spotify (MC 100B) jest duzo gorsza od CD natomiast ludzie uzywaja mp3/spotify. To samo co powyzej. Szereg zalet w porownaniu do CD.

3. Jakosc LCD jest gorsza pod wieloma wzgledami od plazm czy TV kineskopowych.

4. Jakosc zdjec ze smartphonu jest nieskonczenie gorsza od lustrzanki a jednak sa technologicznie nieskonczenie lepsze i obecnie 99,99% zdjec jest wykonywana telefonami. Z 10 roznych powodow.

Moglbym tak wymieniac w nieskonczonosc, mam nadzieje ze rozumiesz chociaz punkt widzenia.

TECHNOLOGIA to nie JAKOSC w doslownym tego slowa znaczeniu a zbior cech ktore tworza przewage jednego produktu (technologii) nad drugim. Nizsza cena jest rowniez oczywistym atrybutem lepszej technologii

Dlatego elektryki moga miec mniejszy zasieg, byc chwilowo drozsze od ICE czy byc gorsze w gaszeniu przy pozarze natomiast TECHNOLOGICZNIE sa o 2 dlugosci lepsze od aut spalinowych dlatego za 10 czy 20 lat auta spalinowe beda sie kojarzyc ludziom z tym czym sie kojarzy dzis telewizor kineskopowy, klisza fotograficzna, zarowka z drucikiem, walkman czy gotowanie obiadu na piecu. Z historia i smietnikiem.

 

I tak - NIE CIERPIE jezdzic Toyotami, dla mnie to jest antymotoryzacja i wole 20 letnie E90 od nowej Corolli, natomiast nie zmienia to faktu, ze technologicznie sa to rowniez genialne auta (jak Tesla) --> pala naparstek paliwa, sa pakowne, sa NIEZAWODNE, sa tanie w eksploatacji i relatywnie tanie w zakupie. I mozna je klepac milionami wiec Toyota ma swietnie ogarnieta ich produkcje. Do tego design jest uniwersalny, podoba sie Europejczykom, podoba sie Azjatom, podoba sie Ruskim czy Amerykanom. MNOSTWO ZALET.

Wersje terenowe uzywane przez terrorystow na calym swiecie, ciezko o lepsza reklame. Stare Toyoty sa skupowane do krajow afrykanskich w kazdym wieku, w kazdej ilosci, rowniez ciezko o lepsza reklame.

 

Wiec o ile osobiscie kijem bym tego auta/marki nie dotknal tak doceniam i szanuje jej produkty bo nie jestem pepkiem swiata i ludzie glosuja na nie swoim portfelem.

13 godzin temu, BMFun napisał(a):

Pytam o jakich technologiach nowych mówisz skoro od już 6 lat od premiery Tesli jedyne istotne zmiany to dodanie pompy ciepła, montowanie poprawianych ciągle przez Chińczyków baterii, a cała reszta to zmiany kształtów zderzaków, dobieranie opon i felg, nowe gry i doganianie konkurencji w kwestii wyciszenia, liczby ambientów w środku

Nie chce mi sie powtarzac po raz setny, pisalem o tym w tym watku dziesiatki razy (!!)

Odpowiem Ci krotko - jezeli w niemieckich BEV jest tak dobrze (technologicznie) to czemu jest tak zle?

Skad marudzenie legacy o banie ICE za 10 lat?

Skad marudzenie na Tesle i Chinczykow?

Niech klepia te swoje i4 czy inne EQE milionami sztuk i zalewaja rynek, ludzie glosuja portfelem, kupia przeciez kazda ilosc tych doskonalych technologicznie aut zamiast tych badziewnych Tesli bez licznikow czy czujnikow parkowania.

Czy widzisz zeby decydenci Tesli plakali w mediach latami jak to zli ludzie nie chca kupowac ich produktow?

Cy Chiczycy sie zala w mediach jak to ich BYDy sa niekochane?

 

Firma ktora ma technologicznie lepszy produkt nie marudzi tylko robi swoje, klient zawsze zaglosuje portfelem za lepszym produktem, a firmy ktore tego nie rozumieja i sa zbyt tepe (betonowy zarzad) trafiaja na smietnik historii.

Nie bez powodu miales zmiany w zarzadzie praktycznie we WSZYSTKICH firmach legacy w ostatnich latach - ot akcjonariusze firmy (ludzie z $) sa troche inteligentniejsi od przecietnego forumowicza i widza ze jak sie nie rozwijasz i nie dostosowujesz do nowej rzeczywistosci to znikasz z rynku bardzo szybko (oczywiscie bezwladnosc robi swoje - na efekty przyjdzie nam poczekac jeszcze kilka lat)

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
35 minut temu, adamjttk napisał(a):

Widzisz Randall, nie rozrozniasz jak widac technologii od jakosci, to sa 2 rozne rzeczy. Dam Ci kilka przykladow dla zrozumienia.

1. Jakosc Netflixa jest duzo gorsza od Bluray natomiast ludzie wybieraja Netflixa (ktory notabene jest warty 400b na gieldzie) bo jest technologicznie lepszy. Jest dostepniejszy, wygodniejszy na codzien w uzytkowaniu, nie trzeba sie babrac z zakupem filmow, wyjmowaniem z pudelka, porysowanymi plytami, wozeniem ulubionych filmow na wakacje do innego miejsca etc etc i etc

2. Jakosc mp3 czy Spotify (MC 100B) jest duzo gorsza od CD natomiast ludzie uzywaja mp3/spotify. To samo co powyzej. Szereg zalet w porownaniu do CD.

3. Jakosc LCD jest gorsza pod wieloma wzgledami od plazm czy TV kineskopowych.

4. Jakosc zdjec ze smartphonu jest nieskonczenie gorsza od lustrzanki a jednak sa technologicznie nieskonczenie lepsze i obecnie 99,99% zdjec jest wykonywana telefonami. Z 10 roznych powodow.

Moglbym tak wymieniac w nieskonczonosc, mam nadzieje ze rozumiesz chociaz punkt widzenia.

TECHNOLOGIA to nie JAKOSC w doslownym tego slowa znaczeniu a zbior cech ktore tworza przewage jednego produktu (technologii) nad drugim. Nizsza cena jest rowniez oczywistym atrybutem lepszej technologii

Dlatego elektryki moga miec mniejszy zasieg, byc chwilowo drozsze od ICE czy byc gorsze w gaszeniu przy pozarze natomiast TECHNOLOGICZNIE sa o 2 dlugosci lepsze od aut spalinowych dlatego za 10 czy 20 lat auta spalinowe beda sie kojarzyc ludziom z tym czym sie kojarzy dzis telewizor kineskopowy, klisza fotograficzna, zarowka z drucikiem, walkman czy gotowanie obiadu na piecu. Z historia i smietnikiem.

 

I tak - NIE CIERPIE jezdzic Toyotami, dla mnie to jest antymotoryzacja i wole 20 letnie E90 od nowej Corolli, natomiast nie zmienia to faktu, ze technologicznie sa to rowniez genialne auta (jak Tesla) --> pala naparstek paliwa, sa pakowne, sa NIEZAWODNE, sa tanie w eksploatacji i relatywnie tanie w zakupie. I mozna je klepac milionami wiec Toyota ma swietnie ogarnieta ich produkcje. Do tego design jest uniwersalny, podoba sie Europejczykom, podoba sie Azjatom, podoba sie Ruskim czy Amerykanom. MNOSTWO ZALET.

Wersje terenowe uzywane przez terrorystow na calym swiecie, ciezko o lepsza reklame. Stare Toyoty sa skupowane do krajow afrykanskich w kazdym wieku, w kazdej ilosci, rowniez ciezko o lepsza reklame.

 

Wiec o ile osobiscie kijem bym tego auta/marki nie dotknal tak doceniam i szanuje jej produkty bo nie jestem pepkiem swiata i ludzie glosuja na nie swoim portfelem.

Nie chce mi sie powtarzac po raz setny, pisalem o tym w tym watku dziesiatki razy (!!)

Odpowiem Ci krotko - jezeli w niemieckich BEV jest tak dobrze (technologicznie) to czemu jest tak zle?

Skad marudzenie legacy o banie ICE za 10 lat?

Skad marudzenie na Tesle i Chinczykow?

Niech klepia te swoje i4 czy inne EQE milionami sztuk i zalewaja rynek, ludzie glosuja portfelem, kupia przeciez kazda ilosc tych doskonalych technologicznie aut zamiast tych badziewnych Tesli bez licznikow czy czujnikow parkowania.

Czy widzisz zeby decydenci Tesli plakali w mediach latami jak to zli ludzie nie chca kupowac ich produktow?

Cy Chiczycy sie zala w mediach jak to ich BYDy sa niekochane?

 

Firma ktora ma technologicznie lepszy produkt nie marudzi tylko robi swoje, klient zawsze zaglosuje portfelem za lepszym produktem, a firmy ktore tego nie rozumieja i sa zbyt tepe (betonowy zarzad) trafiaja na smietnik historii.

Nie bez powodu miales zmiany w zarzadzie praktycznie we WSZYSTKICH firmach legacy w ostatnich latach - ot akcjonariusze firmy (ludzie z $) sa troche inteligentniejsi od przecietnego forumowicza i widza ze jak sie nie rozwijasz i nie dostosowujesz do nowej rzeczywistosci to znikasz z rynku bardzo szybko (oczywiscie bezwladnosc robi swoje - na efekty przyjdzie nam poczekac jeszcze kilka lat)

 

 

Drogi Adamie, chyba sobie źle z norweskiego przetłumaczyłeś. Nie jest prawdą w języku polskim, że Toyota jest technologicznie lepsza od BMW. Bo o sile Toyoty stanowi właśnie to, że technologicznie jest mniej zaawansowana, prostsza w produkcji, obsłudze i bardziej przystępna cenowo. A prostota jest właśnie przeciwieństwem technologicznego zaawansowania. 

Spotify i Netflix to tez takie Toyoty streamingowe, bo za trochę drożej możesz sobie kupić np. Tidala czy Apple TV ze sporo większa jakością;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
48 minut temu, stuffman napisał(a):

Drogi Adamie, chyba sobie źle z norweskiego przetłumaczyłeś. Nie jest prawdą w języku polskim, że Toyota jest technologicznie lepsza od BMW. Bo o sile Toyoty stanowi właśnie to, że technologicznie jest mniej zaawansowana, prostsza w produkcji, obsłudze i bardziej przystępna cenowo. A prostota jest właśnie przeciwieństwem technologicznego zaawansowania. 

Spotify i Netflix to tez takie Toyoty streamingowe, bo za trochę drożej możesz sobie kupić np. Tidala czy Apple TV ze sporo większa jakością;)

Dokładnie tak. Adam pomieszał zaawansowanie technologiczne z użytecznoscia (z ang. usability). Użyteczność nie musi oznaczać zaawansowania technologiczniego i często właśnie przedmioty bardziej użyteczne są technologicznie dużo prostsze (nie zawsze, ale bym powiedział że najczęściej). Produkty z wysoką użytecznością jak np Toyota są gdzieś w okolicy złotego środka zaawansowania technologicznego pod względem ceny i stopnia skomplikowania. Wyższa technologia nie będzie dawała wzrost nieproporcjonalny do wzrostu użyteczności oraz ryzyka skomplikowania i awaryjności. To stąd Toyoty są mniej awaryjne a BMW, Mercedesy czy Ferrari bardziej.

To tak jak łopata nie jest zaawansowana technologicznie, ale zabierzesz ją łatwo i wszędzie i możesz mieć nawet kilka w różnych miejscach i do większości zastosowań ogrodowych jest wystarczająca. Jak się popsuje to tanio naprawisz albo kupisz nową. Z kolei mała koparka ma użyteczność mniejszą, ale są pewne zastosowania w których będzie lepsza. Koparka technologicznie będzie bardziej zaawansowana, ale też bardziej się może psuć i będzie droższa w naprawach i eksploatacji. No i komfort będzie miała wyższy.

Dodatkowo proporcja sprzedaży łopat do koparek będzie taki że łopat będzie się sprzedawać 100x więcej, a ich wyższa sprzedaż nie będzie oznaczała bynajmniej bardziej zaawansowanej technologii 😄

Mam nadzieję że taki lekko przejaskrawiony przykład rozwiewa wątpliwości o “zaawansowaniu” technologicznym.

 

image.thumb.png.b2bb32e20397fde72f94d73d5742e3ff.png

image.png

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Nie bede powtarzal ani bronil tego co napisalem, nie chce mi sie najzwyczajniej, jak ktos nie rozumie to jego sprawa, nie mam z tym problemu.

Jezeli BMW ma taka swietna technologie to nie widze problemu, wolumen sprzedazy bedzie rosl, zyki beda rosly, zadna konkurencja niestraszna, klienci zaglosuja portfelem przeciez.

 

Jeden powie ze skrzynia ZF to technologiczny top i firmy jej uzywajace pokazuja swoj prym na rynku a drugi powie, ze skrzynia biegow nie jest w ogole potrzebna w samochodzie.

Historia rozsadzi bo klient glosujacy swoimi ciezko zarobionymi pieniedzmi ma _zawsze_ racje.

 

Dorzuce do pieca moje rozumowanie (norweskie lol) --> jezeli jeden samochod za powiedzmy 200k PLN oferuje ~90% (osiagi, wyposazenie, komfort etc) tego co drugi samochod za 600k PLN, to ktory samochod ma wg Was drodzy forumowicze lepsza technologie? 😄

Rece mi czasem opadaja 🤣

 

PS. Czlowiek porownujacy lopate do koparki (jako argumentu w tej dyskusji) jest najzwyczajniej niezbyt madry (bez obrazy)

Edytowane przez adamjttk

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.