Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Teraz, słonik40 napisał(a):

@Jac3kBMWjest z tobą gorzej niż myślałem 😀 masz alerty na zmiany stockow?

@słonik40 To jest jeszcze pochodna tego jak kupowałem swoja Ske. 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, słonik40 napisał(a):

Niespełna rocznego plaida można dostać za okolicy 50 tysięcy dolarów 

@słonik40 Zawsze można mieć marzenia. Pokaż takie ogłoszenia w EU. Ceny S i X idą mocno w górę. Jak dla mnie ok. Gorzej dla tych co chcą kupić. W Californii bez ulg TMS LR kosztuje 90tys USD. 

Edytowane przez Jac3kBMW

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Jac3kBMW zgadzam się z tobą. Zawsze możesz marzyć o drożejących teslach. Tymczasem rzeczywistość wygląda tak że praktycznie nowe auto wisi na OtoMoto już drugi rokIMG_3288.thumb.png.dbf00dbd61cefaee976a7ac45aff27e3.png

 

zarqz wejdzie lifting a to jeszcze bardziej pociągnie ceny w dół.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 minuty temu, słonik40 napisał(a):

@Jac3kBMW zgadzam się z tobą. Zawsze możesz marzyć o drożejących teslach. Tymczasem rzeczywistość wygląda tak że praktycznie nowe auto wisi na OtoMoto już drugi rok

@słonik40 - widze ze Ci grubo gul skacze. Wtopiles grubo z EQE bo kupiles na samej gorce i te zale przenosisz na innych uzytkownikow 😉 (tak to przynajmniej wyglada)

 

36 minut temu, maciej_cie napisał(a):

Dla mnie akurat darmowy SC byłby bez znaczenia, bo do najbliższego mam jakieś 250 km.

Ale sa tez ludzie, ktorzy trzepia kilometry po autostradach jak szaleni i w takich Niemczech czy Francji gdzie siec SC jest olbrzymia to takie darmowe ladowanie ma juz troche sensu.

Zakladajac, ze przejezdzisz te 200k km autem, zuzycie po autostradach to 25kWh/100km to oszczednosci na ladowaniu moga wyniesc ~100k PLN czyli 20% wartosci samochodu.

 

Nie wiem czy te darmowe kilometry beda przechodzic na kolejnego wlasciciela z autem ale jezeli tak to taki kilkuletni model S z darmowym ladowaniem bedzie nie lada gratka na rynku wtornym.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czemu miałby mi skakać? Zapłaciłem za Eqe sporo taniej jak teraz model s kosztuje. To nawet w sumie powinienem się cieszyć ale Twardo stąpam po ziemi i widzę jakie jest zainteresowanie używanymi drogimi ev w Polsce, żadne a to że jeden jedyny używany bez przebiegu model s tańszy o 50-100k od cennika nie może znaleźć właściciela tylko to potwierdza. Dla porównania jak sprzedawałem serie 5 to było kilkadziesiąt ogłoszeń podobnych aut a auto sprzedało się szybko.

Opublikowano
10 minut temu, adamjttk napisał(a):

widze ze Ci grubo gul skacze. Wtopiles grubo z EQE bo kupiles na samej gorce i te zale przenosisz na innych uzytkownikow 😉 (tak to przynajmniej wyglada)

Dokładnie tak to wygląda. W między czasie takie jak moja już kilka się sprzedało w okolicy 360tys. 

Co do darmowego SC dla mnie nie miałoby to znaczenia ale dla niektórych to może być game changer.

@słonik40 Ta podwyżka napewno pozwoli mi sprzedać swoją kilka złotych więcej 😉 Do tego dochodzi jeszcze prawie zerowa podaż modeli z roku plus 2023 z HW4 i nowymi kamerkami i matrixami. 

Mnóstwo osób będzie się przesiadało z TM3 na większy i dla nich używana TMS to będzie złoty środek. Jestem spokojny o sprzedaż swojego jak już podejmę taką decyzję. 

 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

Opublikowano
2 minuty temu, słonik40 napisał(a):

Zapłaciłem za Eqe sporo taniej jak teraz model s kosztuje.

@słonik40 Nie porównuj cen EQE do TMS. Jak tu pisałeś TMS jest dla fanatyków Tesli i zapłacą za nią każdą cenę 😉

  • Haha 1

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tego nienawidzę czy się sprzedało czy ogłoszenie straciło ważność a przez nikłe zaintetesowanje właściciel nie przedłużył. Jeśli sprzedawały by się używane za 360 to i bez przebiegu za 390 też by poszła.

 

p.s. Nie no raczej nie każda bo 390 nie chcą zapłacić 

 

@adamjttktak spojrzałem na Eqe na OtoMoto i raczej nie ma powodu żeby mi gol skakał co nie zmienia faktu że uważam że ceny są jedynie „wirtualne” a między ofertą na portfelu a klientem wyskakującym z gotówki jest przepaść  poniżej oferta na najtańsze Eqe amg suv za które zapłaciłem 460 łącznie z odsetkami leasingowymi.

IMG_3289.thumb.png.768dcb136c24626e125e5edd537941c8.png

Edytowane przez słonik40
Opublikowano
37 minut temu, słonik40 napisał(a):

Tego nienawidzę czy się sprzedało czy ogłoszenie straciło ważność a przez nikłe zaintetesowanje właściciel nie przedłużył. Jeśli sprzedawały by się używane za 360 to i bez przebiegu za 390 też by poszła.

 

p.s. Nie no raczej nie każda bo 390 nie chcą zapłacić 

 

@adamjttktak spojrzałem na Eqe na OtoMoto i raczej nie ma powodu żeby mi gol skakał co nie zmienia faktu że uważam że ceny są jedynie „wirtualne” a między ofertą na portfelu a klientem wyskakującym z gotówki jest przepaść  poniżej oferta na najtańsze Eqe amg suv za które zapłaciłem 460 łącznie z odsetkami leasingowymi.

IMG_3289.thumb.png.768dcb136c24626e125e5edd537941c8.png

@słonik40 Dlatego zawsze piszę, że praktycznie na X5 które miałem jako alternatywe do TMS straciłbym tyle samo albo nawet więcej. Pewnie ten samochód z ogłoszenia byłby do wzięcia za 360tys a takich jest pełno na Otomoto. Do tego dochodzi fakt, że koszty utrzymania mam zerowe włącznie z paliwem.

W każdej chwili sprzedaje TMS i zamieniam bez żadnego problemu czy straty na X5 czy inne Q8. 

image.thumb.png.626d4591352581dc3351bdfab2992631.png

Krajowe bezwypadkowe SQ8 które po rabatach chodziły po 550tys. Koszty utrzymania i koszt paliwa bez porównania.

image.thumb.png.0c638a847851d0df450b20d28c9168cb.png

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i to wszystko w teorii fajnie wygląda ale pytanie czy realnie znajdzie się klient? Ja bym mimo wszystko miał duże wątpliwości.

Opublikowano
17 godzin temu, maciej_cie napisał(a):

Dla mnie akurat darmowy SC byłby bez znaczenia, bo do najbliższego mam jakieś 250 km.

Moglbys sobie za darmo do niego jezdzic co pare dni 😉

  • Lubię to 1
  • Haha 1

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jak kamien w wode:

Zrzut-ekranu-2025-02-08-171338.jpg

 

I teraz uwaga - Porsche ma przy obecnej wycenie 11 miliardow euro kapitalizacji

Zysk netto w zeszlym roku wyniosl 4 miliardy euro (w 2022 wyniosl 5 miliardow, w 2023r wyniosl rowniez 5 miliardow) czyli PE wynosi na chwile obecna mniej niz 3 (!)

Teraz wyobrazcie sobie jak bardzo musi byc zle w firmie skoro rynek tak wycenia wartosc dzisiejsza (i przyszla!) takiej legendy motoryzacyjnej jaka jest Porsche

Oczom niedowierzam po prostu jak wartosc firmy moze byc na dzis rowna 3 letnim zyskom (dla smiechu - Tesla ma na chwile obecna PE jakies 180 :D)

 

Zerknalem z ciekawosci - w zeszlym roku sprzedalo sie w Norwegii 79 Taycanow (przez caly rok!)

Macanow juz za to ~800 sztuk

Ciekawy jestem co bedzie dalej - wprowadza jakis tanszy model? Podniosa ceny bardziej? Taycan za 1,5M PLN? 😄

 

 

Volkswagen:

 

Zrzut-ekranu-2025-02-08-171338.jpg

 

Kapitalizacja 50 miliardow euro, zysk netto za ostatni rok 12 miliardow, PE 4

Ponad 9% dywidendy 😄

 

To wyglada na kapitulacje europejskiej motoryzacji.

Albo EU ogarnie temat (nie wiem, spalinowe auta na kolejne 50 lat?) albo bedziemy jezdzic amerykanskimi i chinskimi autami wszyscy za dekade

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ale wiesz że dane pokazują jedynie absurd wyceny tesli i zamroczenie spekulantów? Sam sobie odpowiedz jak można kupować akcje tesli w aktualnej cenie gdzie zysk nie chce wzrosnąć nic a nic. Zadaj sobie trud i zobacz kapitalizację byd. Firma która zanotowała wzrost sprzedaży rok do roku 43 procent, jest już dziś 4 największa marka na świecie a nawet nie weszła jeszcze na wiele rynków. Nawet juz sam nusk w auto industry nie wierzy i zaczyna sprzedawać historie optimusów . Porsche bym się nie przejmował. Od wielu lat ich głównymi motorami sprzedaży to macan, cayenne i 911. Zaraz się pojawi elektryczne cayenne i ludzie pewnie dalej będą kupowali suvy. Sedany są niemodne ludzie nie bardzo chcą je kupować i widać to w każdej marce

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Ale wiesz że dane pokazują jedynie absurd wyceny tesli i zamroczenie spekulantów?

PE 180 dla firmy motoryzacyjnej jest oczywiscie absurdem zgadzam sie.

Rynek/inwestorzy wyceniaja hopium technologiczne, jezeli Tesla jakims cudem dowiezie FSD i bedziesz mial pelna autonomie by Tesla, te ich robotaxi czy autonomiczne ciezarowki z ich technologia na calym swiecie to ich kapitalizacja moze i urosnac kolejne 5x i to hopium napedza akcje tej firmy. To, ze wlasciciel jest prawa reka prezydenta najpotezniejszego kraju na swiecie tez mysle nie przeszkadza. Oligarchia w najlepszym wydaniu.

Natomiast ja nie o Tesli - ja o europejskiej motoryzacji.

Jezeli firma placi prawie 10% dywidendy a jej wartosc jest rowna 3-4-letnim zarobkom to znaczy, ze jest BARDZO ZLE FUNDAMENTALNIE.

Jaka przyszlosc czeka VW czy Porsche --> jak (i gdzie) moga zwiekszac wolumen sprzedazy (rozwijac sie) czy zyski (byc bardziej rentowne)?

W Chinach? W Europie? W USA?

Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Porsche bym się nie przejmował. Od wielu lat ich głównymi motorami sprzedaży to macan, cayenne i 911. Zaraz się pojawi elektryczne cayenne i ludzie pewnie dalej będą kupowali suvy. Sedany są niemodne ludzie nie bardzo chcą je kupować i widać to w każdej marce

No ja sie jednak martwie bo zle to wyglada.

Albo z firma jest bardzo zle albo jest BARDZO niedowartosciowana na gieldzie.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zbyt mocno wierzysz giełdzie a one mają się do prawdziwej wartości firmy jak siodło do świni. Tak na chłopski rozum, gdyby ktokolwiek miał możliwość kupna firmy, która zwróci się po 3 latach to już stała by kolejka jak po salceson za komuny. Problem jest jednak taki że nikt ci tego w tej cenie nie sprzeda. W firmie liczy sie najbardziej zysk netto. To ze obiecasz komuś jak Rumun na bazarze gruszki na wierzbie nie znaczy ze zysk się zwielokrotni. Musk lawiruje między obietnicami. Nad autonomiczna jazda pracuje wiele firm i nawet jeśli tesla osiągnie sukces nie znaczy że inni nie będą mieli własnej. To tak jak ze sprzedażą bev. Miały być własne nowoczesne baterie, sprzedaż 20-30 milionów rocznie a jest nierosnącą sprzedaż na coraz niższej marży w ilości niespełna 2 milionów egzemplarzy i baterie od byd.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Zbyt mocno wierzysz giełdzie a one mają się do prawdziwej wartości firmy jak siodło do świni. Tak na chłopski rozum, gdyby ktokolwiek miał możliwość kupna firmy, która zwróci się po 3 latach to już stała by kolejka jak po salceson za komuny.

Ja nie wiem slonik czy potrafisz czytac co sie do Ciebie pisze czarno na bialym.

Porsche - ostatnie 3 lata firma miala zysk netto (2022, 2023, 2024) - 5B, 5B i 4B euro

Kapitalizacja na dzis 11B euro

Malo tego, jeszcze 4% dywidendy wyplacaja 🙂

https://www.investing.com/equities/dr-ing-hc-f-porsche-prf

Wiec skoro nie ma tej kolejki a akcje leca jak kamien w wode to znaczy, ze zyski w przyszlosci beda lawinowo spadac.

Jezeli uwazasz inaczej to kupuj, kupuj i jeszcze raz kupuj,najlepiej na lewarze, i opalaj sie pod palmami do konca zycia 🙂

 

edit - dobra, juz widze co sie nie dodaje - investing klamie tzn podaje jakies z dup* dane.

Kapitalizacja firmy to ~54B a nie 11B a PE wynosi 12 a nie 3

https://finance.yahoo.com/quote/P911.DE/

Co do 7% spadku na gieldzie:

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/luxury-carmaker-porsches-grim-2025-outlook-sends-shares-down-2025-02-07/

 

Glowy w Porsche juz leca:

"The company said last week it was in talks to end the contracts of its chief financial officer and sales chief early, after both came under heavy criticism for the company's poor performance and weak share price."

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja wszystko doskonale rozumiem ale to najwyraźniej ty masz problemy ze zrozumieniem na czym polegają akcje.  Pakiety większościowe trzymają tłuste koty które kontrolują całą spółkę. One nie wypchają sobie ot tak na rynek swoich akcji a jak zechcą sprzedać i cena akcji będzie zbyt niska do wartości firmy to poszukają inwestora i sprzedadzą pakiet większościowy po ustalonej odpowiednio do wartości firmy cenie. To czym ty handlujesz to są obierki, odpad ze stołu którym bawią się firmy inwestycyjne, ulica, pryszczate nastolatki i miliony spekulantów z nadzieją na zysk. Wiele osób jak widzi że coś rośnie to kupuje nie wiedząc nawet co. Te obierki chodzą sobie po jakiś tam cenach, spółki przybierają jakieś tam wyceny im więcej ludu uda się napędzić tym bardziej absurdalnie do jakichkolwiek podstaw ekonomicznych wartość wzrośnie. Dlatego nie wkładam pieniędzy na giełdzie bo nie zamierzam handlować obierkami.

 

wrscajac do Porsche. Porsche właśnie ogłosiło wielki powrót do silników spalinowych, sypnięcie mnóstwo kasy na r&d tych silników i ostrzegło inwestorów ze zysku w tym i być może przyszłym roku aż tak dużego nie będzie. Ten kto liczył na dużą dywidendę wysprzedaje akcje co ciągnie je w dół. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
19 godzin temu, słonik40 napisał(a):

sypnięcie mnóstwo kasy na r&d tych silników

Tak, chyba z tego co pamietam ~700M euro

Pewnie mniej wiecej tyle co BYD wydaje na papier toaletowy i na jablka i banany w owocowe czwartki dla swoich pracownikow.

edit - 800M, w tym tez beda sie zawierac wydatki na reorganizacje firmy (zwalniaja decydentow jak pisalem w poprzednim poscie i odprawy sie naleza)

Aha - zeby nie bylo, w tych 800M beda tez koszty na R&D elektrykow rotfl ^^

https://www.morningstar.com/news/dow-jones/2025020612144/porsche-discloses-2025-sales-guidance-amid-product-portfolio-expansion-plans

19 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Dlatego nie wkładam pieniędzy na giełdzie bo nie zamierzam handlować obierkami.

Nawet nie bede komentowal tych madrosci 😄

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk każdy ma prawo do swojego zdania i dla mnie akcje są świetną okazją dla golasa nie mającego żadnego majątku czyli nic do stracenia grającego na lewarze do dorobienia się większej kasy. W moim przypadku natomiast 100, 200 czy 300k potencjalnego zysku różnicy w moim życiu zadnej nie zrobi a bardzo dużych sum w giełdę pakował nie będę bo na zwykłych obligacjach czy nieruchomościach na wynajem mam z nich spokojną emeryturę. Spokój i stabilizacja to jest to czego mi trzeba.

Opublikowano
W dniu 7.02.2025 o 12:46, słonik40 napisał(a):

Skoro ilość ludzi chcących dopłacić do nowego modelu s względem nowego modelu 3 jest marginalna to jaka będzie ilość chcących cokolwiek dopłacić do 2-5 letniego modelu s względem pachnącego nowością 3/y? Bliska zeru?

@słonik40 Zobacz na Otomoto. Wszystkie S-ki z rocznika 23-24 wymiotło. Nawet ta co rok wisiała 🙂 Ostatnio pisałeś że sporo Plaidow sie pojawiło. 

 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk pisałeś ile sprzedało się taycanoe w Norwegii e zeszłym roku, napiszesz może ile model s Norwegowie kupili?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

dla mnie akcje są świetną okazją dla golasa nie mającego żadnego majątku czyli nic do stracenia grającego na lewarze do dorobienia się większej kasy.

...czy nieruchomościach na wynajem mam z nich spokojną emeryturę.

Ale wiesz, ze w wiekszosci cywilizowanych krajow na swiecie w akcje sa inwestowane pieniadze wszystkich obywateli np na emeryture?

I dzieki tym inwestycjom dobrobyt tych krajow (i konkurencyjnosc jego firm) sie zwieksza?

To, ze w PL GPW lezy i kwiczy i jest gwalcona przez kazdy kolejny rzad a typowy Janusz inwestuje w "nieruchomosci na wynajem" vel betonowe zloto nie jest czyms normalnym.

 

2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

W moim przypadku natomiast 100, 200 czy 300k potencjalnego zysku różnicy w moim życiu zadnej nie zrobi

Tak, dlatego kupujesz wallboksy Tesli, gadasz o 3 groszach doplat do benzyny, kupiles GOLE iX1 (doslownie GOLE) czy szukasz ceny w Taycanie zamiast Taycana.

Nie osmieszaj sie stary.

.

Opublikowano
26 minut temu, słonik40 napisał(a):

Spokojnie, wrócą za chwilę 👍

@słonik40 Pewnie, że wrócą. To pokazuje jaka jest podaż na rynku.Nie potrzeba jakiegoś wielkiego popytu aby był ruch w biznesie. 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.