Skocz do zawartości

Nierowna praca silnika i odlaczanie sie cylindrow !!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich zainteresowanych,

 

 

od jakichs dwoch tygodni mam problem ze swoja siodemka - silnik 4,4 Litra M62 - rok 97.

 

Bardzo nierowno pracuje mi silnik - zarowno w zimnym jak i w cieplym stanie. Sa lekkie strzaly z wydechu - i tak jakby wyskakiwal z obrotow.

 

Po chwili ostrej jazdy - odlacza sie jeden rzad cylindrow. Wlacza sie z powrotem - dopiero po wylaczeniu i ponownym starcie silnika.

 

Najlepsze jest to ze na gazie (Prins VSI) silnik pracuje normalnie - (albo tylko mi sie tak wydaje).

 

Co to moze byc ???

SEBEK_E38


http://jungle.ovh.org/bmw_downx.gif

Opublikowano

Witam!

U mnie podobnie było jak mi padły katy. Były stopione i pokruszone co uniemożliwiało swobodny odpływ spalin. Po wycięciu katów jak ręką odjął.

 

Pozdro.

Opublikowano

Witam,

 

 

sondy Lambda - wsadzilem juz nowe - nic nie dalo - teraz wymienie - membrane - i sprawdze wszystkie cewki - jezeli to nic nie da -

bede sprawdzal wtryski benzyny - czy nie sa zabrudzone - przez prace silnika na gazie.

SEBEK_E38


http://jungle.ovh.org/bmw_downx.gif

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja spotkałem się z takim przypadkiem dwukrotnie. Pirewszy raz to: zły montaż instalacji gazowej [słaba wydajność wielozaworu w butli] przy kick-down odłączały się cylindry. Drugi przypadek podobnie jak pisał Radi540E39 gdy padły mi katy [oberwały się wkłady]

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

Witam ponownie -

 

wielkie dzieki - za - opinie.

 

Co do instalacji gazowej - to chodzi ona od poczatku bez zarzutow - tak jak i teraz nadal. Nejdziwniejsze jest to ze - opisany przeze mnie problem wystepuje tylko - przy pracy na benzynie. Dlatego eliminuje to od razu - problem z katami - auto pracowalo by wtedy takze nierowno na gazie.

SEBEK_E38


http://jungle.ovh.org/bmw_downx.gif

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Najprościej podjechać na kompa i wszystko się rozjaśni. Jakto się dzieje tylko na benie to ja bym sprawdził filtr paliwa oraz pompę [jeśli jeżdżone było na niskim stanie paliwa - poniżej 15l to mogła się przegrzać] wlej też dobrego paliwa i pogoń trochę na benie.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

@marcosz

 

myslisz ze - walnieta pompa paliwa - moze dawac takie efekty ?

Dosyc czesto jezdzilem - z niskim stanem paliwa w baku.

 

W sobote zalalem 30 litrow benzyny + srodek czyszczacy wtryski -

chcialem go przegonic na wysokich obrotach - i wlasnie wtedy odlaczylo mi znow jeden rzad cylindrow.

 

Sprawdze dzis jeszcze raz cewki - jezeli to nic nie da - to sprawdze pompe.

SEBEK_E38


http://jungle.ovh.org/bmw_downx.gif

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Skoro na gazie jest ok. w całym zakresie obrotów - to przyczyny szukam w ukł. zasilania paliwa. Zacząć należy od baku, filtra i pompy, samo paliwo również, w tak wielkim baku 10 litrów jest "wytrzepane jak koń po westernie!" :mrgreen: Dalej należy zająć się wtryskami.

Przydałby się też porządny reset kompa, może zmieniałeś akumulator, bądź auto b.długo stało i komp wczytał mapę podczas jazdy na LPG.

UIHZ9556.JPG

  • Członkowie klubu
Opublikowano
@marcosz

 

myslisz ze - walnieta pompa paliwa - moze dawac takie efekty ?

Dosyc czesto jezdzilem - z niskim stanem paliwa w baku.

 

W sobote zalalem 30 litrow benzyny + srodek czyszczacy wtryski -

chcialem go przegonic na wysokich obrotach - i wlasnie wtedy odlaczylo mi znow jeden rzad cylindrow.

 

Sprawdze dzis jeszcze raz cewki - jezeli to nic nie da - to sprawdze pompe.

 

Przy uszkodzonych cewkach defekt też byłby widoczny na LPG.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

@marcosz

 

co masz na mysli mowiac o porzadnym resecie - czy nie wystarczy reset przy pomocy polaczenia plusa i minusa akumulatora ???

 

Wedlug twojej teorii - jest to mozliwe ze - mieszanka gazu nie byla dobrze wyregulowana - i komputer samochodowy - probwal ja dostroic - i takie ustawienie - tez w nim pozostalo - dlatego przy pracy na benzynie - dalej probuje cos ustawic. Takie bylo tez moje podejrzenie - lecz - wykonalem dwa czy trzy razy reset z plusem i minusem - pozniej autko chodzilo - tylko na benzynie - dwa dni - i dalej to samo. Lecz moze taki reset nie wystarczy ???

 

Bylem w BMW i szef warsztatu - powiedzial mi - ze nie ma czegos takiego jak specjalny reset - komputera wtrysku. Lecz moze sie mylil - poniewaz na innym forum - ktos twierdzi ze jest.

 

Co do ukladu paliwa - w ktorym miejscu dostane sie do pompy i filtra ???

SEBEK_E38


http://jungle.ovh.org/bmw_downx.gif

Opublikowano

witam

 

sprawdz wiazki które odcinaja wtryski paliwa

miałem przypadek ze były z tym problemy i autko fatalnie jezdziło

 

pozdrawiam

POSPOLITUS MANIAKUS BEEMWUUS
Opublikowano

Moze troche konkretniej - co bylo z tymi wiazkami nie tak ? Odlutowaly sie ?

Przy jakiej instalacji miales te problemy - i jak sie one objawialy ??

SEBEK_E38


http://jungle.ovh.org/bmw_downx.gif

Opublikowano

Co do odłączania cylindrów to wydaje mi się, że odbywa się to poprzez odłączenie wtrysków. A w momencie gdy silnik pracuje na gazie to odłączenie wtrysków chyba nic nie zmieni i stąd może nie być tego efektu.

 

Niech mnie ktoś poprawi, jeżeli się mylę.

Opublikowano

Odlaczanie wtryskow - jest raczej - skutkiem - tej poczatkowo nierownej pracy - na benzynie.

 

Po starcie na benzynie - Auto pracuje - na wszystkich garach - dopiero pozniej przechodzi w tryb awaryjny - a jak juz przejdzie w ten tryb na benzynie - to - i po przelaczeniu na gaz - w tym trybie pracuje.

 

Natomiast - jak tylko na benzynie auto wystartuje - i zaraz przelacze na gaz -

nie zdazylo sie jeszcze nigdy aby - auto przeszlo w tryb awaryjny na gazie.

 

Troche to wszystko skomplikowane i powoli zaczyna mnie irytowac - sam nie wiem co zrobic - aby dalej cieszyc sie moim "malym" V8 :-)

SEBEK_E38


http://jungle.ovh.org/bmw_downx.gif

  • Członkowie klubu
Opublikowano
@marcosz

 

co masz na mysli mowiac o porzadnym resecie - czy nie wystarczy reset przy pomocy polaczenia plusa i minusa akumulatora ???

 

Wedlug twojej teorii - jest to mozliwe ze - mieszanka gazu nie byla dobrze wyregulowana - i komputer samochodowy - probwal ja dostroic - i takie ustawienie - tez w nim pozostalo - dlatego przy pracy na benzynie - dalej probuje cos ustawic. Takie bylo tez moje podejrzenie - lecz - wykonalem dwa czy trzy razy reset z plusem i minusem - pozniej autko chodzilo - tylko na benzynie - dwa dni - i dalej to samo. Lecz moze taki reset nie wystarczy ???

 

Bylem w BMW i szef warsztatu - powiedzial mi - ze nie ma czegos takiego jak specjalny reset - komputera wtrysku. Lecz moze sie mylil - poniewaz na innym forum - ktos twierdzi ze jest.

 

Co do ukladu paliwa - w ktorym miejscu dostane sie do pompy i filtra ???

 

Porządny reset - najlepiej poprzez podpięcie do kompa - lub taki:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=17134&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

Do pompy dostaniesz się od wew. po zdjęciu tylnej kanapy.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

To juz jest cos - dobry pomysl - :cool2:

 

Tylko jak tak sie zastanowie - kiedy ja mam ty wszystko sprawdzic ? - bede chyba zmuszony na prawde auto gdzies oddac - aby ktos zaufany - znalazl ten problem.

 

Wielkie dzieki !

SEBEK_E38


http://jungle.ovh.org/bmw_downx.gif

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Szukaj przyczyny [zanim przejdziemy do poważniejszych spraw] w ukł. paliwowym. W E38 spotkałem się też z problem odpowietrzania baku oraz tzw. dopalania opar benzyny - efekt nie był dokładnie tak jak u Ciebie ale kto wie :?: :!: Powodowało to bardzo duże podciśnienie w baku do takiego stopnia że aż wciągało obudowę baku - takie podciśnienie strasznie przeszkadza pompie. Przy powolnym odkręcaniu korka wlewu paliwa pojawiał się charakterystyczny sssssyk :idea:

 

Zajmij się też wtryskami paliwa, nasze paliwo oraz mocna eksploatacja na LPG nie służą im. Uważam, że należy je wymontować i powinien je sprawdzić dobry :mrgreen: mechanik. Mam oczywiście nadzieje iż silnik jest odpowiednio serwisowany zwłaszcza gdy chodzi o olej - napinacze, regulatory itd mogą nieźle mieszać.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

No to teraz mam juz pare punktow zaczepienia :arrow:

zaczne od ukladu paliwa: pompa, filtr, wtryski ....

 

Dam znac o efektych - jak tylko bede cos wiedzial !

 

@marcosz - jaki komputer miales na mysli - na pewno jakiegos laptopa z interfejsem - czy mozesz cos polecic ? jest tego na peczki w allegro i innych sklepach internetowych - lecz na jaki sie zdecydowac ??? nie musi to byc nic z najnizszej polki - cos konkretnego - do ok. 400 ? pln.

SEBEK_E38


http://jungle.ovh.org/bmw_downx.gif

  • Członkowie klubu
Opublikowano
No to teraz mam juz pare punktow zaczepienia :arrow:

zaczne od ukladu paliwa: pompa, filtr, wtryski ....

 

Dam znac o efektych - jak tylko bede cos wiedzial !

 

@marcosz - jaki komputer miales na mysli - na pewno jakiegos laptopa z interfejsem - czy mozesz cos polecic ? jest tego na peczki w allegro i innych sklepach internetowych - lecz na jaki sie zdecydowac ??? nie musi to byc nic z najnizszej polki - cos konkretnego - do ok. 400 ? pln.

 

Mam na mysli profesjonalny sprzęt który znajdziesz w dobrych warsztatach - dobry sprzęt w połączeniu z doświadczonym mechanikiem to w rezutacie dobra diagnoza a dalej to tylko kasa ....... i wszystko jest ok. [mam namyśli kompy klasy Gutmann i wyższe]

UIHZ9556.JPG

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Co słychać w tej sprawie? Jakieś fakty?

U mnie wlaśnie pojawił się ten problem i przy czasie zaczne szukać tego "zonka" :?: :doh:

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
gutmana mozna se wsadżić w dupe do BMW sie nie nadaje mi gutman stwierdził awarie elektrozaworu w ABS kupiłem nową pompe a tu to samo okazało sie ,że to czujnik w kole był padnięty najlepiej podłaczyć GT1 i wyjdzie co naprawde popsute a nie herezje
BMW sie nie psuje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.