Skocz do zawartości

Problem z TDS-em,HELP,przerażająco słaby=zmulony,przyczyny??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam problem od jakiegoś czasu:

Otóż,mój 2,5 TDS robi mi psikusa:

Objawy: silnik NIE ma mocy od biegu jałowego do mniej więcej 2000 obr, potem jest mocny jakby kopa dostawał(turbo)

Dzieje sie tak nie zawsze, np. po nocy wsiadam jest wszystko OK.

Ale jak przejadę np. 10-12 km,auto postoi np.chwilę pod sklepem, wsiadam i pojawia się wspomniany problem, czasem pojawia sie podczas jazdy,tzn jest ok,aż pomału zaczyna słabnąć,do tego stopnia,że na pierwszym biegu nie da się prawie ruszyć.

Dodam, że zapala idealnie na ciepło i zimno-praktycznie dwa przekręcenia rozrusznika i już pali.

Acha podczas wspomnianego objawu też zapala "na dotyk" ale ma takie zdławienie czyli: zapala, ma jakieś 500 obr. i dopiero po chwili 2-3sek tak jakby się zastanowił wchodzi na 700/800obr.

 

Jak jest to wspomniane zdławienie to nawet stojąc na parkingu i dodając gazu to można praktycznie cherbatę wypić zanim silnik wkręci się od 700obr do 2000, potem jest ok,acha i podczas jazdy też powyżej tego krytycznego zakresu czyli tak od 2200 silnik wydaje się, że przyspiesza normalnie.

 

Pozdrawiem Proszę i jakieś wskazówki!!

Może to kwestia regulacji, a nie kosmiczna wymiana pompy??

 

Pomóżcie bo jest tragedia,oczywiście jadę do mechanika,ale zanim dam im zarobić,może podsunie ktoś myśl co to może być.

PawełM
Opublikowano

A jeszcze jedno info do objawów:

Otóż, czasem pomogło przy tym "muleniu" takie przeciągnięcie np. na I-II biegu do prawie 5 tys. i wtedy tak jakby się "odetkał" korek i wszystko wracało do normy, ale ileż tak można "się ratować".

 

Pozdrawiam

PawełM
Opublikowano
niestety wyglada to podobnie jak u mnie,masz walnietą pompę,można pokombinować z głowiczką,ale musiałbyś sam to zrobić bo to niezła zabawa!
Opublikowano

Witam

 

Dzięki za podpowiedzi.

Problem zażegnany, była to kwestia regulacji na komputerze. Pan stwierdził, że na tych parametrach auto nie powinno jeździć. To mi trochę ulżyło ;). Natomiast po regulacji auto odżyło w dolnym zakresie. Narazie zrobiłem 50 km od regulacji i wszystko OK, oby tak dalej!!! Cała naprawa to 80zł filtr paliwa + 80zł regulacja, przy czym zmiana filtra nie była w sumie konieczna,ale przed zimą nie zaszkodzi.

 

Pozdrawiam

PawełM
Opublikowano

Przy okazji Pan-Magik ustawił mi wolne obroty, które wynosiły 730-750,a powinny 780-800, to takie info,bo wiele razy widziałem zapytanie o wolne obroty- na forum ;)

I najażniejsze Pan Magik był z Wojkowic-specjalizacja BMW.

pozdro

PawełM
Opublikowano

Witam

Wojkowice są za Czeladzią pod Katowicami, oczywiście jakby się ktoś wybierał to chętnie poprowadzę, ja obecnie mieszkam w Sosnowcu.

 

Ale niestety, problem z moim TDS-em wrócił. Nie dzieje sie nic złego na krótkich odcinkach 10-15km, jednak dziś jechałem z S-ca do Cz-wy jakieś 70km i już w połowie drogi miał swoje humory,a w samej Częstochowie znów był problem w dolnym zakresie obrotów.

Martwię się jak cholera bo przeraża mnie naprawa za kilka tysięcy pompy, w aucie które jest warte 10-11. Proszę może ktoś miał podobne objawy i wie jak temu zaradzić.

 

Pozdrawiam

Pawel

PawełM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.