Skocz do zawartości

Test przelewowy wtrysków.....tzw leak off test.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie ....

Więc sprawa wygląda tak jak wszyscy wiemy system common rail nie jest doskonaĺy przy tej całej świetnej wydajności i ekonomiczność łatwo ulega uszkodzeniom,zabrudzeniu a w szczególności wtryski auto ma już najechane 260k więc mówię nie będę czekać aż pewnego ranka zacznie szarpać i wpadnie limp mode a że test przelewowy nie jest jakiś strasznie inwazyjny kilka rurek i lecimy dodam że nie ma jakiś niepokojących objawów auto zapala od strzala wolne obroty są rowne przyspiesza spalanie przy średniej prędkości (info z komputera auta 50km/h) to 6.7 więc wszystko wygląda ok...Ale test pokazuje że wtrysk nr4 ma zdecydowanie większą ilość wracajacego paliwa nie mierzylem dokładnie ale będzie około 20% niż wtryski 3 i 2 i około 30% niż wtrysk pierwszy . I teraz moje pytania.

1. Czy jest coś takiego jak masymalna ilość wracajacego paliwa w określonym czasie np. ( przy 850rpm 50ml w czasie 1 min mówię przykładowo) a wszystko ponad to kwalifikuje wtrysk do regeneracji bądź wymiany.

2 Czy ta sytuacja ma negatywny wpływ na silnik skoro nie ma innych objawów czy lepiej rozejrzeć się za nowym wtryskiwaczem.

Auto to BMW f10 520d wtryski bosch 781070202

Z góry dziękuję za odpowiedzi ...

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Widzę że nikt nie spotkał się z podobnym problemem...wiec mały update z mojej strony.

Postanowiłem wymienić podejrzany wtrysk kupiłem używany przetestowany za okolo 300pln. Po wymianie i przypisaniu nowego wtrysku do sterownika resecie adaptacj etc. Wykonałem ponownie test przelewowy wtryskow (leak off test) i teraz ilość powracajacego paliwa jest równa na wszystkich wtryskach ......jesli jest ktoś z wiedzą jaki to ma wpływ na wtryski to chętnie poczytam. Zrobiłem około 50km auto reaguje lepiej na pedał gazu jest żwawsze ciągnie ładnie od samego dołu. Przypomnę że mimo że ze starym wtryskiem ewidentnie było coś nie tak nie dawał on żadnych widocznych objawów tak jak opisałem to w pierwszym poscie. Ktoś zapyta skoro nic sie nie działo to po co wymieniac .....wiec odpowiadam "Bo nie dawało mi to spać po nocach " ;) Pozdrawiam w nowym roku ...

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Hej jestem tu od niedawna. Fajnie że opisałeś tak dokładnie swoja akcje z wtryskami :cool2: Też chcę to zrobić bo moje mają już 400tys km więc pewnie przydałby się taka diagnoza i ewentualnie regeneracja. Tylko regeneracja nie jest tak łatwa w pizoelektrycznych wtryskiwaczach.Dowiadywałem się w konkretnym warsztacie co regenerują wtryski że takie też są poddawane regeneracji ale do niektórych nie mają części. U mnie spalanie jest super ale odpala dość twardo ale to może być też wina rozciągniętego łańcucha rozrządu i juz minimalnie przestawionych fazach rozrządu. W każdym bądź razie chce to ogarnąć żeby autko jeszcze posłużyło bo od czterech lat nigdy mnie nie zawiodło i podoba się jak przy zakupie :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.