Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam pytanie. Czy w 3.0d często odbywa się wypalanie DPFa? Pytam, bo kupiłem E60 prawdopodobnie z już wytłuczonym DPFem, zrobiłem nim ze 3 tysiące kilometrów i ani razu nie było komunikatu o wypalaniu filtra. I teraz moje zagwostki to: czy został wgrany nowy soft od wersji bez DPF? Jeśli taki model w ogóle występował. Czy soft ma jakąś modyfikację?.. i po prostu ma nie robić wypalania. Jakie wiążą się z tym zabiegiem konsekwencje-większe spalanie, większa moc? itp.

To że nie ma DPFa wnioskuję po tym że w parametrach w KTSie różnica ciśnień to jakiś kosmos (coś koło 2500 czy nawet więcej mb), stojąc z tyłu z wydechu słychać że jest pusty-pierdzi jakby się w nim woda gotowała, spaliny "pachną" jak ze starego ikarusa-nie są to spaliny o zapachu dizla z DPFem. Samochód ma 320 tysięcy przebiegu-Puszka z DPF wygląda na wyciąganą a nie nową-widać odbicia śrub w innych miejscach-po prostu było grzebane.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Normalne jest to , ze nie ma komunikatu o wypalaniu bo zwyczajnie nigdy go nie ma.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ja już 40k km przejechałem i ani razu nie było info o wypalaniu. Nawet jak go kupiłem z zapchanym to żadnego info na ekranie nie było, jedynie kompem można zczytać.

Jedyne co to program z informacją o tym co w nim siedzi - ile masz sadzy i ile popoiołu (Carly mi daje takie info i możliwość uruchomienia wypalenia manualnie), a profesjonalnie to jeszcze można ISTA sprawdzić ciśnienia na wejściu i wyjściu, też uruchomić wypalanie jeśli trzeba.


A co do samego wypalnia to co u mnie było problemem, że się zapychał i nie chciał uruchomić wypalania nawet z kompa:

- błąd przepustnicy

- temperatura za niska - termostaty do wymiany


A dodatkowo:

- niedziałające webasto (o ile jest) - zimą silnik nagrzewa się o wiele wolniej na krótkich odcinkach i nie ma okazji nic przepalić.


A parametry przed czyszczeniem w warsztacie i po miałem takie (na dole masz teżinfo, że jeśli pokazuje więcej niż1000 to może być walnięty czujnik):

87cd65d506d9d39691991d33ff0831be_orig.jpg

  • Moderatorzy
Opublikowano

Po przeczyszczeniu więcej mocy, lepsza reakcja na gaz, ale trochę rzeczy przy okazji było wymienionych, między innymi przepustnica.


Ale jeśli kupiłeś z polskich rąk niewiadomego pochodzenia to możliwe, że Twój już poszedł do skupu ;) jeśli z za zachodniej granicy, to jest szansa, że siedzi nadal.

Opublikowano

Fura jest z niemiec ale chodzi jak ten tu

przeszedł przez wity handlarza więc różnie może być.

Smród z wydechu nie gryzie w oczy jak przy dpf tylko normalnie jak z jelcza. Kurcze jak sprawdzić bez wyciagania dpfa czy jest fizycznie?

Opublikowano
Podłączyłem dzisiaj kompa. Różnica ciśnień, temperatura spalin i ciśnienie przed i za DPFem na załączonym zdjęciu. Ciśnienia nie zmieniają się przy dodawaniu gazu. Temperatura spalin lekko się waha. Filtra cząsteczek u mnie brak. W sumie i dobrze bo śmigam po mieście, byle tylko mu nie odbiło i nie zaczął wypalania tego czego nie ma :D fd49e1dde6e45.jpg.html https://zapodaj.net/fd49e1dde6e45.jpg.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.