Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Chciał bym wyciszyć wydech w swojej 523i.

Odkąd ją kupiłem nie miała kata najpierw była zwykła pusta puszka dzwięk był okropny.

Potem wsadziłem jakiś tłumik przelotowy z łuskami w środku jest niby troszkę ciszej ale nadal w niektórych partiach rpm szczególnie po puszczeniu gazu ten tłumik wpada w rezonans brzmi to średnio :cry:

Macie jakiś pomysł jak wyciszyć w niej układ wydechowy tak aby jak najbardziej zbliżyć się do serii?

Wiem że najłatwiej było by wrzucić nowy katalizator nie przekonują mnie zamienniki a cena oryginału do tak starego auta to porażka.

Może tłumik środkowy z innego auta lub jakiś tłumik montowany w bmw?

Chciał bym się jak najbardziej zbliżyć do kultury jaka jest w drugim bmw 520i tam uk wydechowy jest w 100% seryjny i silnik zaczyna być słyszalny powyżej 3500rpm jako szum powyżej 4500 lekki pomruk ( w opisywanej 523i taki pomruk występuje już przy 2000rpm)

Czy być może jest to kwestia tego że w 520i jest silnik m52tu (2 katalizatory praktycznie tuż za kolektorami wydechowymi) ?

Opublikowano
Ale jakość zamiennika też zależy od tego ile chcesz wydać na taki katalizator(zamiennik) i wcale nie musi być to nowy OEm. Chyba,że trafisz na aukcjach używkę w dobrej kasie, ale ile wytrzyma :?: Innego rozwiązania niestety brak
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Kiedyś czytałem o tym ze e39 wychodzily bez kata.

Jeśli to prawda to nie możliwe żeby wersję bez kąta były sporo glosniejsze musieli to rozwiązać jakimś tlumikiem zamiast kata.

A środkowy tłumik nawet jakiś uniwersalny ale nie przelotowy nie wyciszyl by wydechu?

Opublikowano

Bankowo M52 wychodziło bez sond lambda więc myślałem że może i wersję bez kata były.

W takim razie zmieniamy podejście.

Jaki kat polecacie ma być jak najbliżej serii używki raczej pomijamy.

Cena też oczywiście im taniej tym lepiej bo rozmawiamy o e39 :)

Opublikowano

Nie odpowiem Ci dokładnie na to pytanie natomiast jest oficjalny soft od bmw w którym nie ma sond.

Również na bmw store widziałem zaślepki w miejsca sond lambda.

Sprawdziłem na bmw store i m52 wychodziły bez kata w miejscu katalizatora był "tłumik wstępny".

Opublikowano

Nie wiem czy dobrze się wypowiem ale jeśli będziesz chciał zamontować tłumik wstępny może on pogorszyć osiągi twojej maszyny. Szukałem kiedyś takiego rozwiązania u siebie a mam taki sam silnik, na początku pytałem na forach i natknąłem się na przypadki takie że ludzie zmieniali wydech z e39 m52b25tu czyli katy w kolektorach i tłumik wstępny do m52b25 i nie dało to zbyt dobrego rezultatu. To znaczy dźwięk się zmienił na plus nie było borewicza, ale za to również nie było przyspieszenia i dynamiki w dolnym zakresie obrotów.

Wydaje mi się ze jeśli miałoby to coś dać to trzeba również pomyśleć o dolotach z nowszej wersji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.