Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem, wiem, diesel ale poważniej... Wiem, że jest tu sporo posiadaczy. Pytanie, jak to znosi długoterminowo chip tuning i ile można z tego silnika wycisnąć by nie zastanawiać się nad tym, kiedy zdechnie. Czy 400 KM to już proszenie się o kłopoty? Samochód ma być użytkowany praktycznie codziennie jako tzw. dupowóz.

Pytanie dodatkowe, czy warto szukać xDrive czy to zbędne bądź wręcz awaryjne? I nie chodzi mi o użyteczność auta zimą (kilkanaście lat jeżdżę 650i z tylnym napędem) tylko o trwałość itp.

Pytanie bardzo dodatkowe, ile to wciąga przy normalnej, codziennej jeździe? Tak ma być ekonomicznie przy przelotach wakacyjnych rzędu 5 tys. km.

No Limits With S2 Power

Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Nikt jeszcze nie odpowiedział :)

Kolega ma takie i czasem tym autem jeżdżę - więc powiem kilka słów:

moc: przy 440KM (z IC Wagnera) nie ma problemów od ponad roku. Silniki tyle wytrzymują, tylko trzeba zmieniać olej co 10 tys. km.

xDrive: diesel ma taaaki moment (po chipie ok. 800Nm), więc tył potrafi być nerwowy dużo bardziej niż w benzynie. Mimo xDrive - na mokrym z rond wychodzi się bokami i nawet na wyższych biegach i prędkościach tył potrafi zasygnalizować, że jest :) Tutaj polecam xDrive. Jednak z pewnością wymaga on regularnych zmian oleju i daje szansę zepsucia większą niż auto bez xDrive

ile pali: po chipie ok. 13-18l w mieście (Wrocław) i ok. 12 w trasie (dynamicznie). Jazda "na emeryta" w trasie daje jakieś szanse na 8/100

Najbardziej na plus zaskakuje trakcja auta w zakrętach - ze względu na wstępne, elektryczne napięcie stabilizatorów auto potrafi niemal nie przechylać się w zakrętach i jedzie jak przyklejone. Przy tej masie to robi wrażenie. :cool2:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Mam 640D GC, chip na 350 km + podniesiony moment obrotowy w Sportmile - 2 wymienione słupki (czyt. silniki). Pozbywam się jej bo już nie mam siły. :evil: :evil:



Chętnie kupie drugą z ostatniej produkcji ale nie będę w niej nic robił w kwestii mocy.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Przy 50tys Km dodałem IC Wagnera i mapę robiona w Łodzi - znany tuner BMW. Przez około 2 lata jeździłem na 410KM (760Nm). Mialem ciągłe problemy z xDrive. Co 5 tysięcy km zaczynało sie szarpanie (wymiany i regeneracje xdrive nie pomagały). Po wgraniu najnowszego oryginalnego softu wszystko wróciło do normy. Mam teraz tylko 313KM ale spokój z xDrivem. Jeżeli mam byc kompletnie szczery to wykorzystywałem pełną moc niezbyt często więc wolę mieć święty spokój i minimalnie wolniejsze auto.
Opublikowano

Pytanie bardzo dodatkowe, ile to wciąga przy normalnej, codziennej jeździe? Tak ma być ekonomicznie przy przelotach wakacyjnych rzędu 5 tys. km

 

Średnie spalanie około 9/100km

 

Pytanie dodatkowe, czy warto szukać xDrive czy to zbędne bądź wręcz awaryjne? I nie chodzi mi o użyteczność auta zimą (kilkanaście lat jeżdżę 650i z tylnym napędem) tylko o trwałość itp.

No to jest skomplikowne pytanie. Czy xDrive jest awaryjny? Jest. W tym aucie po 50tys km rozdzielacz jest do wymiany (16 tys PLN) lub regeneracji czyli wymiany tarcz sprzęgieł (3 tys PLN). Ja regenerowałem w zakładzie, który żyje z regeneracji tych reduktorów w beemkach... Jak już wczesniej napisałem wszelkie tuningi potęgują możliwość awarii reduktorów (w 2 lata miałem to 4 razy) Po powrocie do regularnego softu jest spokój - mam nadzieje że na 50 tys km.


Ja wcześniej miałem F10 z napędem na tył i powiem tak: mimo kłopotów z reduktorem nigdy nie wrócę do tylnego napędu. Auto jest o wiele bardziej stabilne a przez to bezpieczniejsze. Poza tym wierzę że xDrive (może z małą pomocą Adaptive Drive) uratowało mi życie kiedy pod Szczecinem skończyła mi się S3 (zakręt w prawo 90stopni) a ja sie zagapiłem jadąc ponad 200.... przy bardzo mocnym hamowaniu (w zakręcie) auto wyrzuciło na zewnątrz ale nie straciłem panowania na autem (tył nie uciekł) - przy napędzie na tył to by było absolutnie niemożliwe.

Opublikowano
Poprawka do średniego spalania. Po całej zimie kiedy robiłem tylo krótkie trasy w mieście: 11.9 l/100
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Ale o co chodzi w pytaniu czy "jako daily" ??? Przecież to nie jest supercar tylko zwykłe BMW, które jest stworzone jako daily samochód. Chyba, że jak coś pali więcej niż 12/100 nie jest już daily?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.