Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,


Ostatnio coraz częściej po odpaleniu samochodu rano lub po postoju, po chwili spadają obroty, silnik kuleje i gaśnie. Jak dodam gazu - jest ok, Czasem wystarczy też zwyczajnie odpalić drugi raz. Zdarza się zazwyczaj rano, ale i ostatnio zgasła po godzinnym postoju. Podczas jazdy nie ma żadnych objawów, silnik pali od strzała. Wpiąłem się czytnikiem obd i żadnych błędów nie widać. Zerknę jeszcze dziś po pracy jaką temperaturę płynu pokaże. Gdzie szukać przyczyny?


- Nowiutkie świece i cewki

- Wymieniłem uszczelniacze zaworowe (max 100 km temu)

- Nowy silniczek valvetronica (ma może z 1500 km)


Poniżej filmik - udało mi się uchwycić jak zaczynał gasnąć.


  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie jest tak od momentu wymiany uszczelniaczy zaworowych? Sprawdziłbym szczelności dolotu i zajrzałbym do przepustnicy. Podepnij się komputerem z programem do bmw.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Nie, wcześniej też się tak zdarzało, ale teraz dużo cześciej. Niestety nie mam INPY - podjechałem kolegi, który ma interfejs diagnostyczny ale Delphi - wyszły błędy 2A6C i 2A61, co sugeruje adaptację Valvetronica. Ale adaptacja działa normalnie - zrobiliśmy programowo i słychać, że śmiga. Coś mnie tknęło i wróciłem do domu na benzynie - mam wrażenie, że podczas butowania na benzynie delikatnie czuć zawahania, jakby pompa nie dawała rady. Na LPG tego nie odczułem.


Może pompa pada?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

2A6C Cyfrowy sterownik silnika: Valvetronic, funkcja programowania ogranicznika

2A61 Cyfrowy sterownik silnika: Valvetronic, adaptacja 1

Może delfi nie ogarnia tej funkcji, trudno powiedzieć, jak przechodzi prawidłowo to silniczek kończy swój żywot.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzień dobry,


Nie chcę zakładać nowego tematu, a ponieważ mam bardzo podobny problem, dlatego chciałbym zapytać co może być jego przyczyną.

Mam model 116i z silnikiem N43 (niestety). Rano, kiedy temperatura w nocy spada poniżej 8 - 10 C po uruchomieniu, w pierwszej chwili - około 5 sekund - silnik pracuje normalnie.

Po chwili zaczyna się "potykać" tak jakby pracował na 3 cylindrach, słychać rytmiczne stuki. Silnik pracuje bardzo nierówno. Próba jazdy kończy się gaśnięciem silnika. Czuć zapach paliwa.

Gdy tylko trochę się nagrzeje - po około 1 minucie - wszystko wraca do normy. Auto normalnie jeździ, normalnie przyspiesza, wszystko działa poprawnie.

Czasem gdy jest chłodno, po 7 - 8 godzinach postoju występują podobne objawy. :?:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Klasyczne objawy wtryskiwaczy. Podłącz komputer i sprawdź gdzie wypada zapłon.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
To i ja dam mały update. Mojej jedynce magicznie przeszło. Odpala normalnie, jeździ również. Valvetronica zaadaptowałem ISTĄ, żadnych błędów z nim nie ma ani z niczym innym. Jakby wróciło i uda mi się rozwiązać to dam znać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.