Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, tak problem. Pacjent E60 M5 po lifcie. Podczas jazdy zaczęły się (sporadycznie, czasem w korku, na wolnych obrotach) pojawiać problemy typu wywalanie kontrolek ABS, ciśnienia w oponach, raz również błędu skrzyni SMG. Podpiąłem pod ISTA i okazuje się, że są spadki napięcia do 12,5V. Co więcej często jak wsiadam i powiedzmy posiedzę chwilę w aucie bez odpalania silnika pojawia się komunikat o nadmiernym rozładowywaniu akumulatora. Czasem jak po kilku dniach wsiadam do auta (jest to dla mnie auto typowo weekendowe) godzina jest zresetowala albo zegarek późni się ładne kilka minut. Poszukałem, poczytałem i najbardziej prawdopodobne wydają mi się dwie rzeczy:


- regulator napięcia akumulatora

- klema minusowa IBS.


Którą z tych rzeczy dać na pierwszy ogień? Może ktoś ma jeszcze pomysł na coś? Z góry dzięki za pomoć!

Opublikowano
Najprościej sprawdzić kompem, w ista jest możliwość sprawdzenia kondycji akumulatora.

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Opublikowano
Ok ale zastanawiam się na ile to mi wskaże czy wina jest po stronie klemy czy regulatora napięcia. Na zdrowy rozsądek, jeśli problemy występują kiedy silnik jest odpalony, to raczej winny powinien być regulator napięca albo i sam alternator, bo to on wytwarza wtedy prąd, którego może brakowac modułom a nie akumulator. Z drugiej strony to resetowanie zegara wyraźnie wskazywałoby na problemy z klemą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.