Skocz do zawartości

BMW 330Ci M54B30 - klekotanie na zimnym starcie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim. Na początku chciałbym się ze wszystkimi przywitać to mój pierwszy post na forum, mam nadzieję, że zostanę z wami na dłużej :)


Przechodząc do rzeczy. Moje BMW podczas porannego odpalenia wydało dziwny odgłos - 2, może 3 razy zaklekotalo, z wewnątrz brzmiało to bardzo niewinnie więc nie przejąłem się, bo nawet rozrusznik kręcił tak jak zawsze. Jednak później, odpalałem samochód mając uchylone okno i usłyszałem jak głośny jest dźwięk od zewnątrz. Stwierdziłem, że poszukam informacji w internecie. Z tego co udało mi się znaleźć, są to albo szklanki, albo VANOS lub z zagranicznego YouTube wypadnie zapłonu. Niestety objaw z mojej Buni nie pasuje mi do końca do żadnego z w.w problemów. Gdyż klekotanie trwa maks 2 sekundy i jest przy pierwszym odpaleniu samochodu po dłuższym postoju (kiedy zgasze samochód po 5 sekundach od klekoczacego rozruchu, ten drugi jest już normalny). Co więcej samochód ma moc, nie dymi, nawet na dosyć zimnym silniku (żeby nie było, nie pałowałem na zimnym :P). Prosiłbym o pomoc. Oto link do filmu nagranego przed chwilą (ok. 7°C). Z góry dzięki wszystkim za pomoc :)

https://drive.google.com/folderview?id=1UuGi_tU9vYlbMXpJFG2JMNuUfEutOWw5

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kontrolka ciśnienia oleju gaśnie wtedy od razu czy z opóźnieniem?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Gaśnie od razu (dodałem filmik z odpalania od wewnątrz, też zaklekotalo, można rzecz że w tym samym rytmie, ale na filmie nie słychać). Co więcej żadna kontrolka nie zapala się też w trakcie jazdy, nic nie przerywa, nie brakuje mocy nawet w trakcie wyprzedzania gdzie wciskam do dechy z wykorzystaniem kick-downa :)
Opublikowano
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, ale winnym całego zamieszania okazał się zawór DISA. Dźwięk dochodził stricte z kolektora ssącego. Rozrząd razem z Vanosami był regenerowany około 10kkm temu :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do zdiagnozowania DISY wystarczyło odpiąć wtyczkę ale to abecadło w tych silnikach tak jak uszczelka pokrywy, uszczelka podstawy filtra czy czujniki wałków. ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.