Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkimi.

Posiadam od roku bmw f11.

Od razu po zakupie wymieniłem olej w skrzyni, rozrząd i kilka innych rzeczy. Od tego momentu nie podoba mi się zmiana biegów.

Skrzynia czasami pracuje idealnie ale większość czasu zmienia biegi w dziwny sposób. Jako kierowca mam wrażenie jakby auto delikatnie zwalniało przy każdej zmianie. Jest to po prostu odczuwalne. Za to jako pasażer nic takiego się nie czuje.

2 razy kasowalem adaptacje i robiłem ja zgodnie z informacją od mechanika ale efektów brak. (rozpędzanie się do ostatniego biegu, potem puszczenie gazu i pozwolenie skrzyni redukować do 4 biegu zatrzymanie na 15 sek z wcisnietym hamulcem i tak 5 razy.

Dodatków zdarzają się drgania przy chyba 4 albo 5tym biegu tak jakby skrzynia za wcześnie wrzuciła bieg.

Przebieg 260 tys.

Ktoś coś?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Sam sobie odpowiem.

Został wymieniony egr wraz z dwoma poduszkami silnika (wsio z ASO). I problem praktycznie całkowicie zniknął. Biegi zmieniają sie bardzo przyjemnie. Zrobię jeszcze adaptację i wtedy myślę, że powinno być idealnie.

Opublikowano
Sam sobie odpowiem.

Został wymieniony egr wraz z dwoma poduszkami silnika (wsio z ASO). I problem praktycznie całkowicie zniknął. Biegi zmieniają sie bardzo przyjemnie. Zrobię jeszcze adaptację i wtedy myślę, że powinno być idealnie.

 

Też czasem takie mam wrażenie, przeciąga biegi, podczas zjazdu z górki czuć takie szarpnięcie do przodu jak zrzuca/podnosi bieg. Czytałem, że sporo osób ma takie odczucia w zf.


egr na akcji serwisowej?


Jest jeszcze inna opcja, często podczas wizyty w aso aktualizują oprogramowanie, może wgrali Ci świeższego softa do skrzyni ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szarpanie przy zmianie biegow to czesto wywalona tuleja tylnej belki

🙃🙃

Opublikowano
Szarpanie przy zmianie biegow to czesto wywalona tuleja tylnej belki

 

Mozesz powiedziec , lub rysunek wrzucic o ktora tuleje dokladnie chodzi ? z gory dziekuje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szarpanie przy zmianie biegow to czesto wywalona tuleja tylnej belki

 

Mozesz powiedziec , lub rysunek wrzucic o ktora tuleje dokladnie chodzi ? z gory dziekuje

 

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-520d-lim/repair-manuals/33-rear-axle-rear-wheel-drive-guide/33-00-rear-axle-rear-wheel-drive-guide/1Lkdb7YE

Najczęściej pada tuleja nr.5 ,dużo rzadziej nr.2


A tu masz wymianę tych tulei

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-520d-lim/repair-manuals/33-rear-axle-rear-wheel-drive-guide/33-00-rear-axle-rear-wheel-drive-guide/4p299Fb

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-520d-lim/repair-manuals/33-rear-axle-rear-wheel-drive-guide/33-00-rear-axle-rear-wheel-drive-guide/4eIqtSz


A tutaj masz filmik z wymiany tulei



Koszt trzech tulei w ASO to ok. 300,-

Robociznę wycenili mi w ASO na kwotę 2066,-.... :lol:

Mój mechanik zrobił mi to za 400,-



Ogólnie ujmując temat gum to po przekroczeniu 200 000 km wypadałoby wymienić poduszki silnika, poduszkę ABS, no i te tuleje. Warto też by było spojrzeć na elastyczne łączenia wału napędowego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.