Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Intersuje mnie zmiana silnika z 2,5 na 2,8 poprostu mój orginalny 2,5 M52 chyba szlak trafił (opis problemu w innym poście). Zaczynam rozwarzać zmiane silnika na nowy. Znaleźć silnik w dobrym stanie w dodatku M52 to troche problemowe. Jakbym przypadkiem trafił 2,8 to chciałbym zrobic zmiane na takowy. Oprócz problemów, ze zrobieniem Swap-a jest korzyśc 23 KM wiecej i lepszy moment, niz teraz.

 

Interesuje mnie róznica pod wzgledem eletryki i elektroniki. Na jakie niespodzianki musze sie przygotować.

Od strony mechanicznej znam wszytkie konieczne zmiany jakie musze dokonac. Interesuje mnie podłączenie chłodzenia i elektryki.

 

Najbardziej interesuje mnie czy wiazka silnika jest ta sama i jak sprawa wyglada z immobilaiserem gdyż bede musiał wymienic komputer wraz z silnikiem, poniewaz ma napewno inne mapy wgrane. Słyszałem ze wtedy immobilaiser blokuje. Jak rozwiazac ten problem.

Opublikowano

gabarytowo jest taki sam ale np przepływka średnica jest inna. chłodzenie bez problemu tak samo ale mozesz wsadzić tamten kolektor z 2,5 i przepływka pasuje elektryka pasuje niewiem jak rury ale zmieniasz kolektory i też pasuje czyli wszystko pasuje oprucz komputra ale na razie może latać na 2,5 i tak sie nikt nie jorgnie ,że to nie to

ale ja bym remontował stary części nie sa drogie

BMW sie nie psuje
Opublikowano

Dragon240 zrób tak jak Marek760 radzi wsadz 2,8 zmień kompa , zostaw kolektor i przepływke od 2,5 bedzie śmigać lepiej, kumpel własnie czeka na taki kolektor do swojej 2,8.

 

P.S widze że nieźle szalejesz, przed 2,5 było 1,8 o ile dobrze pamietam :cool2:

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano

Dzieki Marek760i

 

 

Chce kupic calutki z osprzetem tak, ze nie martwi mnie przepływka kolektory ani inne drobiazgi. Tylko martwi mnie podłaczenie go do instalacji chłodzącej i lektronicznej (wiązki) po silniku 2,5 M52.

 

Jak nie zmienie komputera to rozumie, że immobilaiser nie bedzie robił problemów???, ale ja chciałbym wszystko orginalnie czyli z komputerem od 2,8 jak zrobic zeby nie było probleów. Z tego co wiem zmiana komputera uaktywania immobilaiser.

 

 

Czyli mam rozumiec, że trudnosci w podłaczeniu i odpaleniu silnika 2,8 w miescu 2,5 (obydwa M52) nie ma. Jezeli oczywiscie wsadze tam kompletny 2,8 ze wszystkim.

Opublikowano

Kujon:

 

Nie do konca jest tak jak mówisz z tym szaleniem :). Było od poczatku 323i czyli 2,5 M52 170KM, ale rozbiłem tego samego dnia po zakupie. Kupiłem wiec 1,8is M42 140KM i zrobiłem swapa na 2,5 ale okazuje sie ze ten silnik to kupa jest :(, w sensie że bierze mi olej i nie wiem dlaczego 1L na 1000km tak po za tym jest super.

 

Odnosnie przepływki i kolektora tobie chyba chodzi zebym zostawił od silnika M50 2,5 litra on jest tam wiekszy i chyba masz na mysli zeby go odetkac tym spospobem bardziej, ale ja mam ten sam model silnika co 2,8 czyli M52 tez z wązkim kolektorem. Mój ma 170KM to co tam ma lepiej chodzic z moimi podzespołami ??.

Opublikowano
wiazka el taka sama skrzynia na korpus pasuje na 100 proc a jak ci bierze olej zmień pierścienie ja teraz robiłem chłopowi remont w 2,8 bo go zakatował wymieniałem pirścienie panewki wiadomo uszczelki wyszło 1500 zł z robotą
BMW sie nie psuje
Opublikowano

no to super jak skrzynia pasuje czyli zostaje mi tylko sam silnik z osprzetem i sterownik ewentulnie.

 

Wiesz ja nie dam rady tego zrobic za 1500 zł z robocizną.

 

pierscienie 600 zł

uszczelniacze 130 zl

uszczelka pod głowice 150 zł

simeringi na wałki 100 zł

uszczelka pod pokrywe 50 zł

uszczelka pod miske 70 zł

nie wiem ile panewki ale to juz jrest prawie 1500 a gdzie robocizna ?

 

wiec ty tez stawiasz ze to pierscienie a nie jednak uszczelniacze zaworowe ?

Opublikowano
Dragon ja bym zrobił tak jak ci Marek760 radzi, bo wiesz kupisz 2,8 i też nigy nie wiesz do końca jak będzie, a z tym kolektorem to chodziło mi właśnie od 2,5 M50 ale przecież ty masz M52 na tym nowszym "bananowym".

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano
jesli masz silnik M52B25 170KM do 1998.08 to siedzi tam taki sam kolektor ssacy jak w M52B28 193KM do 1998.08 czyli te waskie jeszcze i tak samo mozna do obu wsadzic kolektor ssacy od M50B25 a przeplywki nie wymieniamy. Jesli masz sprawny 2,8 z osprzetem to swapuj i wsadz kolektor ssacy od M50B25 niektorym nawet udalo sie uzyskac 220KM ale 20KM wiecej to bez problemu.
Opublikowano

Marek760i:

 

On mi tak wcale nie kopci strasznie jak ja to rozumie z powiedzenia twojego "po nocy chmura". Kopci raczej czały czas, a po odpaleniu jak dłuzej postoi (naprzykład po nocy) chwile mocniej. Spaliny sa białe ale nie zeby robiły zadyme.

 

Dzisiaj dzoniłem do ASO pytać o czesci to mnie załamali.

Powiedz mi Marek jakie czesci powinienem kupic (firmy). Bo w ASO podali mi takie ceny:

 

Pierscienie na jeden tłok 138,00 zł.......................138.00x6 = 828.00

Uszczelniacze zaworeowe 8,70 zł\szt.....................8.70x24 = 208.80

Panewki główne 42.00 zł\szt................................42.00x12 = 504.00

Komplet uszczelek 1020.00 zł\kpl..........................................1020.00

Uszczelka głowicy 420.00 zł.....................................................420.00

Simering na wał główny 57.00 zł...............................................57.00

------------------------------------------------------------------------------------

_______________________________________________3037.00 zł

 

 

To cena samych czesci + robocizna nie wiem ile, ale tak conajmniej 600 zł + 150 zł planowanie głowicy + szlif wału ???? zł (chyba sie go robi do nowych panewek) jakies 4000 zł

 

moge dac max 2000 zł za zrobienie jego jezeli ma byc wiecej wole kupić silnik z małym przebiegiem z conajmniej 1996 roku

Opublikowano

ja jestem na etapie przerabiania ale skontaktowalem sie z osoba ktora to robila :

potrzebny bedzie kolektor ssacy od M50B25, podstawka pod kolektor z silnika M52 i wytoczone koleczko aby zaslepic otwor w kolektorze od M50, bylo troche juz na forum o tym ale nikt nie naposal doklanej instrukcji adaptacji takiego kolektora, jak ja skoncze to napewno napisze, mozesz zobaczyc jak to wyglada na tej stronie http://www.bmw-syndikat.de/bmw-syndikat/archiv/ansaugbruecke/

co do przyrostu mocy to ktos mierzyl na hamowni i podobno wyszlo 220KM

Opublikowano

Tak tez myslałem sprzedac a kupic 2,8 ale znalezc to tez nie jest łatwo wcale model M52 a nie chce wsadzac innego silnika.

 

Wydawało mi sie, że BMW zajechac na pierscieniach to jest sprawa niemozliwa. Pocieszam sie, że to bedą uszczelniacze i zmienie je bez sciagania głowicy. Sma juz nie wiem co mysleć, Jak sprawdzic czy to wina pierscieni ?.

Opublikowano

niewiem skąd te ceny takie wielkie mi sie remont zamknoł na 1500zl a jeżeli chodzi o kolektory mam wszystkie i do M50 i do M52 jakie chcesz

pierścienie miałem kolben schmity coś 3 stówy kosztowały panewki chyba 150 uszczelka glasera 130 i jakieś tam pierdoły silnik oczywiście wyciągałem oleje filtry i wyszło ile wyszło

BMW sie nie psuje
Opublikowano
Krasek odezwij sie jak to zrobisz ta przeróbke. Kiedy masz zamiar sie wziąsć za to ?

ok jeszcze musze kupic podstawke pod kolektor(nie chce oryginalnej ruszac) bo reszte mam i jazda , mysle ze do konca wrzesnia sie wyrobie :P widze ze masz zamiar reanimowac silnik jesli bedzie to robil marek760i to moze z nim sie dogadasz i zalozy Ci kolektor od M50

Opublikowano
a ile ten motor ma najechane. moge ci naprawić ten silnik dwie dychy wystarczy i jeszcze zostanie naprawa potrwa około 4 dni mieszkam w opolskim koło głubczyc
BMW sie nie psuje
Opublikowano
Dragon uszczelki to bym nie kupował w ASO , ponieważ można kupić bardzo dobrą juz za 350 zł

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.