Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moi Drodzy,

Mam problem, klimatyzacja pokazuje błąd E7144F - Informacja nieprawidłowa (status zaworu sprężarki klimatyzacji odbiornik IHKA, nadajnik FEM) nieciagly. Zostało sprawdzone wszystko. Problem, że nie startuje sprężarka klimatyzacji, podpięta na krótką startuje. Problem z komunikacją pomiędzy sterownikiem klimatyzacji, a sprężarka. Reszta funcji działa bez problemu. Znalazłem na rosyjskim forum, że problem pojawił się po przekodowaniu na Europę, dodam, że moje auto jest również z USA. Czy ktoś ma pomysł co może być przyczyną?

Opublikowano
Niestety nie rozwiązałem i już nie mam pojęcia co zrobić. Może jest ktoś z Podlasia, kto mógłby cofnąć wszystkie kodowania do oryginału, bo podobno błąd mógł się pojawić po kodowaniu z USA na EU.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Problem rozwiązany, przy kodowaniu na Europę został podmieniony sterownik od panelu klimy, który 'nie widział' przycisku włączającego. Wgranie nowego sterownika rozwiązało proovlem
  • 2 lata później...
Opublikowano
Mam ten sam problem. Rozumiem, że podczas przekodowania z USA na EU wymieniłeś panel klimatyzacji i po pojawieniu się błędu E7144F została przeprowadzona adaptacja panelu klimatyzacji ? Ja panelu nie wymieniałem, tylko zmiana języka na pl a mam dwa błędy 801228 i E 7144F. Proszę o kontakt.
Opublikowano
Nie mam pojęcia w jaki sposób. Zapytałem czy jest w stanie zmienić menu na polski w mini cooper i zmienił. Było to późną jesienią i klimatyzacja była używana tylko do odparowania szyb( AC max). Teraz uważam, że to tylko zwiększone obroty dmuchawy osuszały szyby a nie klimatyzacja. Kilka dni temu została zrobiona obsługa klimatyzacji, było 470 gr napełniono 480 gr a klimatyzacja nie dziala. Jak siedzę w aucie i włączam klimatyzację to mam wrażenie, że działa. Silnik zmienia pracę, niestety sprężarka nie załącza się.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najprościej by było przestawic klucz kodowy znow na oryginalny amerykanski i przekodowac BDC (to taki FEM polaczony z REM) wg VIN, aby się przekonac czy problem powstal w czasie konwersji na EU. Nie powinno sie kodowac BDC automatycznie, bo modul ten odpowiada za zbyt wiele funkcji i potem moga byc kwiatki rozne. Moze ktos Ci tylne swiatla przestawial czy cos i kodowal BDC.


Jezyk Ci nie zniknie przez to, bo BDC odpowiada za inne rzeczy. Jest calkiem mozliwe, ze ktos przekodowal ten modul z automatu zamiast recznie. Jezeli problem zniknie, to wtedy nalezaloby wykonac konwersje recznie, a nie wg klucza kodowego z EU, bo tak sie to robi najprosciej. Jezeli ktos to zrobil wg klucza EU, to wtedy caly BDC jest teraz przestawiony i moze byc problem ze wspolpraca z IHKA.


Zacznij od tego bo to najprostsze rozwiazanie. Kodowanie robia ludzie, ktorzy czesto nie maja zbyt duzego doswiadczenia w tym i potem sa rozne kwiatki. Moze masz problem zupelnie inny niezwiazany z kodowaniem, ale wg mnie powinienes zaczac od tego.

Opublikowano
Bardzo dziękuję za cenne informacje. Po zmianie menu na Pl system start stop działał z automatu, po zmianie po każdym uruchomieniu musiałem wyłączać go ręcznie( zostało przywrócone do stanu poprzedniego). Dodatkowo był zmieniony włącznik świateł i przeprowadzona adaptacja tylnych przeciwmgłowych. Ponadto były zmienione tylne żarówki kierunkowskazów na LED i dziwnie działały. Też była ingerencji w ustawieniach komputera. Raz jeszcze dziękuję za pomoc, w poniedziałek jadę może coś wymyśli. Pozdrawiam.
  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.