Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Mam takie pytanie czym odkrecic drazek kierowniczy w e91 ? Pewnie dla innych aut sytuacja jest podobna.

Sprawa sie troche komplikuje poniewaz koncowka drażka tak sie zapiełka ze juz zbierznoscie nie idzie ustawic, i musze wymienic komplet.

Nie chcialbym uprawiac ciecia kątówka pod autem.

Zamowilem komplet na prawa i lewa strone i wychodzi na to ze jakby chciec sie przylozyc kluczem plaskim to trzeba by miec rozmiar 37-38 :O - a to juz taka wielka kobyła ze nie wiem czy bede umiał nia lawirowac jak auto postawie na kobyłkach.

W dodatku jak dzisiaj bylem w Liroyu to nie mieli max 36 i byl za maly wiec defacto ciezko mi nawet okreslić jaki rozmiar klucza potrzebuje.


TIS mowi o jakims specjalnym narzędziu:

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e91-320d-tou/repair-manuals/32-steering-wheel-alignment/32-21-steering-column-stalk-track-rod-steering-damper/GWUjenL

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e91-320d-tou/repair-manuals/32-steering-wheel-alignment/32-21-steering-column-stalk-track-rod-steering-damper/57x0Nzk


wie ktos gdzie to kupic ?

A wy czym odkrecacie drazki z maglownicy ?


POzdr

Tomek

Opublikowano

Dzięki wielkie.

Czy mam się spodziewać jakiegoś zapieczenia czy to gładko zchodzi ?

Pozdr

Tomek

Opublikowano
A czym zabezpieczyć gwint gdzie wkręca się końcówkę drążka aby się nie zapiekły? Bo średni biznes zmieniać drążki z końcówkami co 50tys km.
Opublikowano (edytowane)

Kupiłem taki smar 83232208093, jest on opisany w tis do wymiany drążków. Smaruje się nim gwint drążka i wkręca w maglownice.

https://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id=UY11-EUR---E91N-BMW-320d&mg=32&sg=13&diagId=32_1510&q=83232208093

Jak wykręciłem stary oryginalny drążek to właśnie takim smarem był soczyście obsmarowany. I tego też smaru użyłem na gwincie do połączenia z końcówką drążka.


Jak się nie ma kanału to się trochę człowiek namęczy że zdjęciem osłony silnika, reszta idzie ok. I faktycznie dość mocno był przykręcony sam drążek do maglownicy, ale 3minuty stękania pod autem i udało się odkręcić .

Jutro robię drugą stronę.

Pozdrawiam i dziękuję za wskazówki.

Edytowane przez toostrow
Opublikowano
Osłony silnika nie trzeba zdejmować do wymiany drążków. Robiłem to u siebie miesiąc temu.
Opublikowano
Osłony silnika nie trzeba zdejmować do wymiany drążków. Robiłem to u siebie miesiąc temu.

Do wymiany końcówek nie trzeba, ale jak całość wymieniam to bez zdjęcia osłony kluczem nie podejdę i przede wszystkim nie ściągniesz zacisku z gumy ochronnej itd...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wymieniałem całość na raz, gumy nie zdejmowałem tylko jak harmonijkę przesunąłem i odkręciłem przy maglu Francuzem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.