Skocz do zawartości

Co jest grane w koncu z tymi drganiami??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

"pozdrawiam wszystkich !

koledzy zakupiłem ostatnio alufelgi 17-stki z oponami za przystepna cene

wczesniej jezdziłem na stalowkach 15-stkach i było wszystko Cool

po załozeniu tych alufelgi wystapił problem

po przekroczeniu predkosci 80km/h auto szcegolnie przod i kierownica wpada w wibracje!! :cry:

trzesie niemiłosiernie powyzej tej predkosci jest znacznie lepiej tak samo ponizej...CO TO MOZE BYC????

dziekuje z gory za rade!

(zaznaczam ze koła były wywazane,felgi ponoc tez proste,opony uzywki 6,5 mm)"

tak napisalem we wczesniejszym poscie-koledzy byłem dzisiaj na powtórnym wywazaniu i okazało sie ze zle koła były wywazone...poprawiło sie juz tak nie trzepie kierownica ale są te wibracje przy predkości 80 do 100 km/h

koła sa na 100% proste i nie potrzebuje pierscieni..

chyba zostało wymianienie zawieszki...pomózcie co to moze jeszcze byc? :doh:

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif


Babcia z duszą nastolatki:)

Opublikowano

Najlepiej zrobisz jak zalozysz na chwilke stare kola i zobaczysz co sie bedzie dzialo.

Ja stawiam niestety ale na felgi (lub zalozone na nich opony) gdyz tak jak piszesz stalo sie to po ich wymianie.

 

Jednak w niektorych przypadkach (dobra opona, dobra felga) wystarczy obrocic opone na feldze o 180 stopni. Nie wiem za bardzo dlaczego ale czesto to pomaga

Opublikowano
Sorki ale jaka to roznica czy opona jest kierunkowa czy nie??

 

Oczywiscie chodzilo mi o obrot opony wokol wlasnej osi a nie przekladanie jej odwrotnie na felge.

 

 

... dla samej opony i przyczepności na suchym to żadna , ale dla wypieranej wody i jej przyczepności na mokrym jest duża ...

* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano

... no chyba bo to taka godzina :mrgreen: , napisałeś :

 

" Jednak w niektorych przypadkach (dobra opona, dobra felga) wystarczy obrocic opone na feldze o 180 stopni. Nie wiem za bardzo dlaczego ale czesto to pomaga "

 

ja się ani nie czepiam ani złośliwie , tylko przeczytałem i myślę jak ty to widzisz ? , jakto zrobić ? , kilka krotnie korzystałem z Twoich rad i pomagały ale lubię znać szczegóły więc podjąłem dyskusję , jak Cię to nerwuję to sory ....

* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano
Chodziło o to, żeby zaznaczyć położenie opony krechą na niej i na feldze, a następnie założyć tą oponę tak, żeby krecha którą zaznaczyliśmy na oponie była po drugiej stronie felgi względem kreski na feldze. Chodzi o to, że czasem opona się źle układa i wtedy występują drgania.
Opublikowano

niekoniecznie,sprawdz otwór środkowy w feldze,jeżeli zbyt lużno zachodzi na rant na piaście koło nie ma dobrego centrowania i w przedziale od 80-120 jest bicie,później już nie czujesz,miałem identycznie z 15'

 

musi ciasno nachodzić środek felgi na rant piasty w innym przypadku musisz kupić pierścienie centrujące....albo założyć stare stalówki.

 

również opony mogą być wyząbkowane (jak nie wiesz gdzie patrzeć to nawet nie zauważysz przy kupnie,często urzywane bywają wyząbkowane bo nawet niektórzy oponiarze nie wiedza) ,efektem tego są drgania bo opona nie jest równa na płaszczyźnie.

Opublikowano

panowie dziekuje za wszystkie rady!!!

otóz byłem ponownie wywazyc kola i zauwazylem ze z przodu mam mały luz na piaście przy załozeniu koła !!no to suwmiarke w reke i zrobilem pomiar piasty i wyniósł 72,5 a rozmiar otworu na alufeldze 74..podjechałem po pierscienie centrujace i zaraz je na miejscu załozyłem...no i to było to :cool2:

brakowało mi tych pierscieni centrujących :twisted2:

dziekuje wszystkim za pomoc!!!! :clap: auto juz płynie spokojnie :mrgreen:

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif


Babcia z duszą nastolatki:)

  • Członkowie klubu
Opublikowano

dużo zapłaciłeś ?

 

czy ktoś wie gdzie mógłbym to kupić w okolicach Warszawy ?

 

i jeszcze jedno pytanie - czy miałeś taki objaw , że jak przejechałeś kilka kilometrów - bicie zmniejszało się i największe było zaraz po nocy

 

 

Pozdro

MarioBigRed

Opublikowano

pierscienie to śa takie nakładki na otwór felgi wciskasz je i zakladasz na piaste razem z felga(proste)..ja kupiłem plastikowe pierscienie w sklepie z alufelgami ..sztuka 5zł!! koszt niedrogi :twisted2: a jaka przyjemnosc z jazdy

a co do tego czy mi sie nasilało po nocy to nie absolutnie nie...

pozdrawiam :8)

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif


Babcia z duszą nastolatki:)

Opublikowano

marecki

ja miałem też bicie przy hamowaniu i już chciałem tarcze zmieniać i elementy układu kierowniczego ,aż pojechałem na Kuźnicy Kołłątajowskiej do warsztaty i co? Zdjęli mi kółka wyważyli raz jeszcze dokładnie i jak ręką odjął, zamiast kilku stówek za tarcze , klocki i robotę wybuliłem 10 zeta za wyważenie. Sprawdź to.

Chyba chciałbym sprzedać swoją i zamienić na nowszy model...może 7-kę?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.