Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów,


Od jakiegoś czasu jestem na forum częstym gościem i dziękuję za szereg informacji o które jestem dzięki temu bogatszy... ale przechodząc do sedna.

Od niedawna posiadam F30 2014 320iXdrive sprowadzone z USA. Przed zakupem zrobiłem najlepszy jaki przyszedł mi do głowy wywiad, łącznie z pełnym raportem z bimmer check, wizytą w serwisie specjalizującym się w BMW i pomimo, że auto było delikatnie uderzone (widziałem zdjęcia) zdecydowałem się na nie. Mój egzemplarz ma przejechane niecałe 95K km a do 92K km mam potwierdzone serwisy w ASO, serwisy olejowe co 15K km, generalnie wszystko robione na czas i faktycznie wygląda na bardzo zadbany co potwierdził mechanik.

Ponieważ zamierzam pojeździć nim ok. 4 lata, co przy moich przebiegach oznacza ok 70K km, chciałbym zrobić wszystko co pozwoli mi jak najdłużej cieszyć się bezproblemową jazdą. ASO dla mojego egzemplarza nie przewiduje akcji serwisowych, mechanik powiedział, że w moim silniku ( w związku z tym, że podobno w wersjach z USA od 2014 roku montowano jakiś lepszy osprzęt silnika ) rozrząd jest poprawiony, umiejscowiony z przodu silnika i na ten moment nic nie wskazuje/sugeruje, żeby działo się z nim coś niepokojącego chciałbym doradzić się czy jest sens robić to profilaktycznie. Koszt jest znaczny a z drugiej strony perspektywa awarii w trasie i uszkodzenia silnika (co podobno się zdarzało) nie nastraja optymizmem. Ja na mechanice nie znam się kompletnie i obawiam się, że mogę nie zwrócić uwagi na niepokojące dźwięki spod maski, bo nawet nie wiem jak miały by one się objawiać. Z góry dziękuję za odpowiedzi wszystkich życzliwych i przepraszam za ewentualnie popełnione "faux pas" względem etykiety forumowej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Praktycznie nie znam tego silnika ale zacznij od wymiany pompy olejowej, bo jest częstą przyczyną zatarcia tego silnika.

Olej w skrzyni automatycznej + miska z zintegrowanym filtrem.

To na początek.

Nie wiem ile wytrzymuje ten rozrząd ale też bym o nim pomyślał, może nie od razu ale za kilkadziesiąt tyś km to na pewno.

Po tym wszystkim gdy będzie brakowało ci mocy - chip tuning :mrgreen:

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź, a ile rozrząd jest drogi to pompa jest już bardzo droga :) przesyłam też filmik z pracy silnika (kiedy jest rozgrzany) może jakieś wprawne ucho coś wychwyci

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.