Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam nowe felgi, nowe opony, koła wyważone i sprawdzone ponownie i jak jade powyżej 120 km/h odczuwam szarpanie, drżenie kierownicy. Samochodu NIE ściąga na żadną ze stron podczas jazdy jak i podczas hamowania. Co może byc przyczyną i od czego zacząć.

Opublikowano
Koła wyważone na maszynie z testem drogowym, np. HUNTER? Jeśli nie to nie ma co się dziwić. Miałem to samo, koła wyważane 10 razy w różnych zakładach. Pojechałem raz do polecanego zakładu z maszyną HUNTER i od tego czasu jak ręką odjął.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Nie ma znaczenia czy sprzęt jest najwyższej półki. Dopiero maszyna z testem drogowym sprawdzi krzywość felgi, bicie opony i jej ewentualne wady. Przełożenie felg przód/tył nie da zbyt dużo. Miałem kiedyś bicie nowej opony (wada fabryczna) Continental PremiumContact6 2017. Pomimo wyważenia z testem drogowym i założenia opony na tył były odczuwalne minimalne wibracje na kierownicy (maszyna wykryła wadę opony) - takie zauważalne jedynie sprawnym i wrażliwym okiem. Ważne jest także ułożenie opony względem felgi - przesunięcie. Czy wulkanizator to robił? Poczytaj o zjawisku road force balance.


Generalnie w ciągu dwóch lat miałem problem z nowymi letnimi Continental - wada fabryczna, teraz odesłane gwarancyjne opony mają wadę ale mniejszą i da się jeździć. Zimowe Hankook nowe także wada fabryczna. Wymieniony nowy komplet i znowu wada ale tak samo jak poprzednio - da się jeździć. Na zwykłej maszynie nie było tego widać..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.