Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wczoraj wymieniłem świece w bmw f10 528i usa 245km. Oryginalne świece to:

-BMW SILZKBR8C8S

zamontowałem:

-Bosch ZR5TPP330

podobno pasują do tego silnika chociaż maja inny nr. Stare byly oryginalne tak jak i cewki z 10/2012. Auto po wmianie świec chodziło równo i jakby ciszej. Po przejechaniu ok. 20km wyskoczył błąd napedu informacja żeby jechać powoli żółta kontrolka silnika telpanie silnikiem brak mocy i głośna praca. Według mnie samochód chodził na 3 cylindry. Złożyliśmy stare świece ale nic nie pomogło. Możliwe ze cewka padła? Mam kabel k+dcan i nie mogę sprawdzić pod komputerem ocb. Jak wymienię cewki muszę skasować błąd komputerem czy samochód sam sprawdzi i zacznie działać normalnoe?

Opublikowano
Sama wymiana wystarczy. Nie musisz robic zadnego resetu. Swiece boscha to badziew, mialem to samo. Po wymianie silnik nierówno pracowal, zalozylem dedykowane NGK i jest miod malina.
Opublikowano
W moim 535i N55 fabrycznie były Bosch z dopiskiem BMW i ze 2 lata temu jedynie tylko Bosche były bodajże dostepne i takie założyłem. Od tamtego czasu bez żadnych problemów. Cewki fabrycznie też są Bosch...
Opublikowano
Dzisiaj wymieniłem cewki i świecę nowe z serwisu, ale nic się nie zmieniło:/ jutro przyjedzie mechanik z urządzeniem diagnostycznym mam nadzieję, że coś się wyjaśni
Opublikowano

Komputer pokazał:

140010 Nieregularny zapłon kilka cylindrów: wykryto

140110 Nieregularny zapłon cylinder 1: wykryto

140001 Nieregularny zapłon kilka cylindrów: wtrysk zostaje wyłączony

140101 Nieregularny zapłon cylinder 1: wtrysk zostaję wyłączony


Wymienić tylko wtrysk 1?

Opublikowano

Czyli sie okazalo ze te nowe swiece Bosch nie takie zle ;) po co od razu wszystkie cewki nowe? Wystarczylo tez miejscami podmienić i obserwować komputerem błędy. Najpierw zamień 2 wtryski miejscami a nie od razu pchać się w koszty, bo jak do tej pory tak to niestety wygląda.

Wybacz bezpośredniosc ale w moim rejonie co najmniej 80% ludzi to typu "ile pan wezmiesz" i byle wszystko byle jak i tylko jak najtaniej...

Opublikowano
Na takich autach się nie oszczędza wieczorem wrzucę zdjecia wtrysków(z 2016 Bosch) byly cale czarne nowe będą dzisiaj zamontowane. Już wszystko nowe i z serwisu wtrski świece cewki koszt spory bo w euro:/
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Auto 2 tygodnie u mechanika po wymianie wtrysków auto dalej było w trybie awaryjnym telepało budą mechanik zrobil reset (odpiał akumulator na noc) i teraz nie odpala tylko kręci i masa błędów. Mechanik twierdzi że komputer do wymiany

CF2DE2 Sygnał (temperatura napędu silnika, 0x3F9) nieprawidłowy, nadajnik DME/DDE gsb231 Elektroniczne sterowanie skrzyni biegów

CF2DE2 Nieprawidłowy sygnał (dane układu napędowego 2, 0x3F9), nadawca DME/DDE gkeg3hy Elektroniczne sterowanie skrzyni biegów

CF2DE2 Sygnał (dane układ napędowy, 0x3F9) nieprawidłowy, nadajnik DME / DDE gkeb23tu Elektroniczne sterowanie skrzyni biegów

1C3110 Czujnik ciśnienia i temperatury oleju, elektrycznie: Wadliwe działanie mevd1724 Cyfrowy układ elektroniki silnika




109001 Czujnik temperatury płynu chłodzącego, elektryczny: Zwarcie z plusem mevd1724 Cyfrowy układ elektroniki silnika

CD9010 LIN, komunikat; elektryczna pompa płynu chłodzącego: brak mevd1724 Cyfrowy układ elektroniki silnika

109001 Czujnik temperatury płynu chłodzącego, elektryczny: Zwarcie z plusem mevd1724 Cyfrowy układ elektroniki silnika

1C3110 Czujnik ciśnienia i temperatury oleju, elektrycznie: Wadliwe działanie mevd1724 Cyfrowy układ elektroniki silnika

CD9010 LIN, komunikat; elektryczna pompa płynu chłodzącego: brak mevd1724 Cyfrowy układ elektroniki silnika


801C20 ZGM: Centralna pamięć błędów pełna - brak błędu sterownika zgw_01 Centralny moduł Gateway

801C20 ZGM: Rejestracja danych pomiarów dezaktywowana. zgw_sp18 Centralny moduł Gateway


N20 P0343 164020 Czujnik wałka rozrządu strony dolotowej, elektrycznie: Zwarcie z plusem MEVD1724 Cyfrowy układ elektroniki silnika

N20 P0368 164030 Czujnik wałka rozrządu strony wydechowej, elektrycznie: Zwarcie z plusem MEVD1724 Cyfrowy układ elektroniki silnika


N20 P0010 130004 Zawór elektromagnetyczny VANOS po stronie dolotowej, włączanie: Przerwanie przewodów MEVD1724 Cyfrowy układ elektroniki silnika


N20 P0013 130204 Zawór elektromagnetyczny VANOS po stronie wydechowej, włączanie: Przerwanie przewodów


N20 P0033 122004 Zawór obejściowy, włączanie: Przerwanie przewodów MEVD1724 Cyfrowy układ elektroniki silnika


1D2404 Termostat o zmiennej charakterystyce, włączanie: Przerwanie przewodów mevd1724 Cyfrowy układ elektroniki silnika


N20 P0100 102A01 Przepływomierz masowy, sygnał: Błąd elektryczny MEVD1724 Cyfrowy układ elektroniki silnika


801C20 ZGM: Centralna pamięć błędów pełna - brak błędu sterownika zgw_01 Centralny moduł Gateway

801C20 ZGM: Rejestracja danych pomiarów dezaktywowana. zgw_sp18 Centralny moduł Gateway

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
:lol: dobry reset, przykro mi ale twój mechanik jest idiotą.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:lol: twój mechanik jest idiotą.

No widzisz jak czasem emocje wyrywaja się na zewnętrzną stronę, to i ja też czytam te bzdury i płakać mi się chce od tych wszystkich debilow reklamowanych i dyplomowanych ... tragedia i tyle

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Jeżeli mówisz że auto było w "trybie awaryjnym", to po tym zabiegu odłączania aku sprawdź bezpieczniki.

Błędy które masz, oprócz komunikacyjnych, to z tego co widzę wszystkie od elementów podpiętych do wtyczki A, sterownika silnika.

Jakieś klocki były z wiązkami przy sterowniku silnika, zweryfikuj.

Edytowane przez Tomek1983asd
.
Opublikowano

Kable + komputer sprawdzone rzekomo sprężarka od klimatyzacji robiła to zwarcie. Mechanik odłaczył wtyczkę od klimy błędy udało się skasować ale check nie znikną i auto pracowało nie równo. Aktualnie inny mechanik zmienia łańcuszek rozrządu + ślizgi i wszystkie inne elementy podobno łańcuch był całkiem luźny. Przebieg 80tys km.

Podsumowując Wymieniono:

Świecę

Cewki

Wtryski (stare bosch z października 2016)

Rozrząd (w trakcie wymiany)

Sprężarka (w kolejce do naprawy)

Opublikowano

Samochód jest szwagra ja mam N53B30A niby lepszy ale czeka mnie wymiana 6 wtrysków, a dopiero nox wymieniłem:/

Ogólnie do awarii doszło przy ruszaniu ze świateł więc może skrzynia do wymiany:D

Opublikowano
Jakaś tragedia człowieku zmień mechanika. Wymieniłeś cewki i świecę to tam trzeba było szukać przyczyny bo błędy które wyskoczyły ewidentnie pokazują że coś jest nie tak na 1 cylindrze. Mądry człowiek zamienia cewki 1 i 2 cylinder i patrzy czy błąd nie przeskakuje na 2 cylinder. Moim zdaniem ewidentnie uszkodzona jedną cewka zdarza się często że nowa jest uszkodzona a jeżeli coś jest nie tak z cewka to komputer odcina dopływ paliwa na ten cylinder co Ci dokładnie napisał że wtrysk na 1 cylindrze zostaje wyłączony.
Opublikowano

I tu się mylisz bo cewki były oddane do reklamacji i po drugiej wymianie to samo świecę też były 2 razy wymieniane. Po tym padło na wtrysk i też nie trafione. Potem przewody od ECU i przed wymianą ECU mechanik odlaczał czujniki itd aż trafił na klime po wyłączeniu ktorej zostały tylko 2 błędy:

- czujnik wałka rozrządu zaworów dolotowych: sygnał wysoki

- sterowanie ciśnieniem doładowania odłączenie: zablokowane wytwarzanie ciśnienia.

W sobotę będę wiedział jak poszło z autem

Co najlepsze ECU i wtryski ma datę 10 październik 2016 czyli ktoś już wymieniał

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w e serii dziala tylko enet, z ista lub ipna

W f serii da radę inpa i ista przez usb

Opublikowano
Najpierw pisałeś że były tylko błędy wypadania zapłonów a dopiero po tym jak mechanik zaczął grzebać wyszła cała lista błędów.

 

Bo mechanik zaczął grzebać jak świece cewki i wtryki zostały wymienione... chyba logiczne po co grzebał jak wymienił co się dało i nie pomogło

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Auto aktualnie po wymianie łańcucha rozrządu + ślizgów i dalej bez poprawy wibracja silnika błąd napędu auto może jechać do 50km/h pojawiły się błędy turbiny. Mechanik chce wymieniać wałki rozrządu dolotowy i wylotowy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.