Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


nie znalazłem odpowiedzi ani podobnego tematu na żadnym forum..


mam taki problem ze swoim autem. Gdy temperaturą poniżej 5st. gdy odpalam auto, samoistnie lub po dodaniu lekko gazu (np. podczas wyjazdu z garażu) zaczyna coś lekko wyć (jakby turbo) , czasami jest to w sposób ciągły nawet na biegu jałowym gdy jest mroźno. Ruszam - wyje na niskich obrotach do 1700obrotów (bardziej słyszalne jak silnik schodzi z obrotów), ale gdy słychać pod maską dźwięk jakby otwierającego zaworu/jakieś klapy (czy czegoś?), dźwięk całkowicie ustaje i słychać jedynie normalna pracę silnika/turbiny. Na wyższych biegach już tego nie słychać albo dzwięk już ustaje. Czasami dźwięk w ogóle się nie pojawia. Dlatego wykluczam uszkodzenie mechaniczne , biore pod uwagę , że coś się przycina (czasami wydawało mi się, że otwieranie tego czegoś ma związek z temperaturą płynu jak ciut podskoczy- dlatego brałem pod uwagę egr , ale działa raczej ok chyba, że elektornika szwankuje- nie miałem tego od momenty zakupu auta, a mam je od półtora roku)

Jest jeszcze jedna przypadłość, że gdy silnik się zagrzeje jest dzwięk lekkiego wycia (ale to kojarzy mi się było odkąd mam auto) przy zmianie biegu, gdy odpuszczam gaz (na 1,2 i 3 biegu).


Zrobione/sprawdzone:

-rozrzad kompletny

-łacznik elastyczny wydechu za dpf

- sprawdzone sprzęgło/dwumas

-turbo organoleptycznie plus brak błędów, utraty mocy itd

-brak błędów

-klapki w kolektorze wymienione na nowe OEM, dolot wyczyszczony

-EGR chodzi płynnie, nie zacinał się, profilaktycznie nasmarowany

- elektrozawór zaworu obejściowego chłodnicy spalin EGR

-dolot szczelny (wymienione profilaktycznie uszczelki na nowe OEM) po za tym jakby co było nieszczelne to objaw byłby zawsze.

-filtr powietrza na bieżąco wymieniany -Knecht


Nie wiem jak sprawdzić(jak do końca ma działać):

- przepustnica

- cały układ egr z chłodniczka i z zaworem obejściowym..


Auto przy tym wszystkim jeździ idealnie, jest moc w całym zakresie obrotów, nie pobieraj płynów ustrojowych, ale dźwięk lub niewłaściwe działanie czegoś mnie denerwuje..


Może miał ktoś podobny problem? Pewnie powinienem zamieścić ten temat jeszcze przynajmniej w dziale z f30 i f10 tam pewnie jest więcej posiadaczy silnika n47n, ale nie chce zaśmiecać forum..

BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Opublikowano
Rozumiem że nikt nie przerabiał nic podobnego. A orientuje się ktoś czy takie dźwięki może wydawać pompa wody? I dźwięk by się czasami pojawiał czasami nie? przypomnę , że dzwięk pojawia się gdy mróż i auto rano odpalone na biegu jałowym, raczej w niższych zakresie obrotów gdy się nieco zagrzeje najczęściej ustawał, ale czasami po rozgrzaniu dalej występuję (czasami jest tak że nie wyje od rana gdy auto się troche zagrzeje na biegu jałowym , później gdzieś go na trochę zgaszę , wsiadam odpalam i nagle wyje) , ostatnio zdarza się to nawet po rozgrzaniu na biegu jałowym ciche wycie w tle pracy silnika przy przegazówce bardziej słyszalne. Pod maską ciężko jest stwierdzić co wyje, siędząc w aucie wydaje sie jakby bardziej słyszalne po stronie kierowcy niż pasażera. Pasek zmieniony , rolki sprawdzone - najsłabszym ogniwem jest chyba pompa wody, ale w ciemno kupować części po kilkaset złotych to też bezsensu.
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Opublikowano

Może spróbuj obmacać węże i obudowy gdzie płynie olej lub inny płyn podczas pracy gdy wyje

Tylko uważaj gdzie pchasz paluchy !

Gdy źródłem dźwięku jest kawitacja w płynie powinieneś wyczuć drgania wysokiej częstotliwości .


Ja miałem drgania na obudowie filtra oleju gdy olej przeciskał się przez źle założony wkład filtra i wyło jak potępieniec ...

Opublikowano
U mnie raczej nie ma to wpływu przepływ oleju, ewidentnie słychać powietrze.. Sa postępy gdyż stetoskopem przykładajac wszędzie najbardziej ten dźwięk słychać na wylocie z chłodnicy egr, w kawałku metalowej rurki wchodzącej w plastikowe kolanko od dolotu. Trzeba będzie rozebrać wszystko i zobaczyć czy coś się przytkało albo wyłamało i zaburza swobodny przepływ spalin. Ewentualnie może egr nie domyka i robi się gwizdek. Dziwne , że przy tak dużej liczbie silników n47 nikt nie miał podobnego dźwięku, choć ostatnio na drodze słyszałem w jednej f10 taki sam dźwięk, ale najwidoczniej skoro nie daje innych objawów/skutków to może co po niektórzy ignorują.
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam mam taki sam objaw w 320d F30 N47 184KM. Auto posiadam ponad rok i mam identyczny objaw jak u Ciebie. Narazie nic z tym nie robie bo nie mam pojecia co to może byc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.