Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dokładnie opony trzeba brać dobre firmowe i zgodnie z parametrami producenta. Homologacja określa wymagania minimum dla danego modelu auta. Jak taka homologacja - określenie parametrów minimum była robiona 5 lat temu to teraz wszystkie nowe (dobre firmowe opony) spełniają ją z nawiązką. Oczywiście pod warunkiem doboru zgodnie z parametrami producenta; szerokość/profil/indeks szybkości i nośności. Run flat nie czyni opony lepszym pod kątem prowadzenia/parametrów drogowych, to tylko dodatkowe usztywnienie opony na wypadek przebicia. Niezalene testy często pokazują, że ten sam model opony bez RF jest lepszy pod kątem parametrów prowadzenia auta, szczególnie w zakrętach.
Opublikowano
W przypadku gwarancji lub ogumienia mieszanego raczej nie polecałbym opon bez gwiazdki. W innych przypadach sam stosuje bez gwiazdki i go flats. Ale trzeba dobierać z głowa, tylko opony premium z wysokim indeksem prędkości, dobrze dobrana nośność. BMW generalnie “lubi” sztywne opony.

 

Nie muszą być z gwiazdka - homologacją nie ma to wpływu na gwarancję na auto. Muszą spełniać kryteria określone przez producenta. Gwiazdka-homologacja to w założeniu tylko ułatwienie dla kupującego aby szybko wiedział co się teoretycznie nadaje, ale niekoniecznie bo różne gwiazdki/homologacje są do różnych modeli roczników BMW i znowu wracamy do punktu wyjścia, ze i tak opona ma spełniać dane kryteria dla danego modelu z danego rocznika.

Serwisy ASO często wprowadzają w błąd klientów bo najlepiej wszystko robić i kupować u nich bo na tym zarabiają. Auta na gwarancji nawet nie trzeba serwisować w ASO i zgodnie z prawem, przepisami producent lub importer auta nie można nam za to zabrać gwarancji. Materiały eksploatacyjne i części zamienne mają być zgodne z wymaganiami producenta, ale nie muszą być przez niego sygnowane. Unijna dyrektywa GVO, czyli przepisy znoszące monopol serwisów autoryzowanych na obsługę gwarancyjną aut, obowiązuje w aktualnej formie od 2010 roku.

Opublikowano
Ok teoretycznie nie muszą, w praktyce jest inaczej i żeby nie użerać się z BMW lepiej mieć gwiazdkę jak masz gwarancje. Do tego jak ludzi maja auta w leasingu to tez lepiej dmuchać na zimne.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Najgorsze jest to, że w aso bmw bezczelnie wmawiają klientom, iż musza w czasie gwarancji wszystko u nich robić bo jak nie to starca gwarancję.

Stąd tez sie wziął mit powielany przez wielu na tym forum, że jak opona bez homologacji tzw * a auto na gwarancji, to staracimy gwarancje na auto, co najmniej na zawieszenie.

JEAST TO NIEPRAWDĄ ! Tzw homologacja opony to spełnienie kryteriów stawianych przez producenta względem danego modelu auta. Sama gwizdka nie oznacza kompatybilności każdej opony z każdym modelem BMW. Opona ma spełniać kryteria dedykowane do danego modelu. Gwiazdka to tylko potwierdzenie BMW.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja to chyba się nie znam, albo mam po prostu szczęście. Mam u siebie Xdrive 200 tys najechane. Opony tylko jak wyjechaly z salonu były z gwiazdką BMW. Później kupowałem Nokiany, Dunlopy bez runflata. Teraz mam wielosezonowe Goodyear Vector 4Seasons G3 XL. Żadnych problemów z Xdrivem. Kapcie zawsze w rozmiarze 225/45R18 i olej w xdrivie co 30 tys wymieniany.

 

Nie musza być z homologacją tzw * ani run flat - musza być rozmiarowo zgodne z zaleceniem producenta i wszystko. Homologacja to mit dawno obalony - coś co może być i nie zaszkodzi, ale nie oznacza to najlepszych opon w swojej klasie. Homologacja to spełnienie wymogów minimum. Najnowsze testowane firmowe opony bez tzw * BMW wielokrotnie przewyższają normami wymogi minimum homologacji.

Kolega nie ma problemów, bo kupuje 4 takie same opony. Opisywane problemy z rozwaleniem xdrive są przy mieszanym ogumieniu - inny rozmiar przod, inny tył. I tu jest wiele przypadków uwalonych skrzynek, więc byłbym ostrożny z deklarowaniem obalonych mitów. Na gwarancji ASO chyba w każdym przypadku umyło ręce przy oponach bez homologacji.

Choc ja sam jeżdżę na oponach bez gwiazdki, to nikomu tak nie doradzę - przy mieszanych rozmiarach. Przy 4 takich samych nie ma znaczenia.

Mi tez ciężko uwierzyć w teorię innych opon i zajechanych skrzynek, ale nie polecę innym ryzykowania.

Choc z drugiej strony znajoma miala X3 i na gwarancji 3 razy skrzynka, zawsze ASO, ze opony, ale ona akurat miala z homologacja ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

Panie Panowie, to że ASO zawsze szuka winy po stronie klienta to fakt,

to że w Polsce jest z tym wiele patologii to fakt,

to że ASO nie zapewnia najlepszej jakości usług i napraw to fakt,

to że nie trzeba u nich naprawiać, robić, serwisować auta i zgodnie z prawem nie mogą nam odebrać gwarancji to fakt,

to że wszyscy jesteśmy przez nich zastraszeni i wmawiają nam, że trzeba u nich robić/serwisować auto, to fakt,

to że sam jeździłem do ASO bojąc się utraty gwarancji to fakt (teraz auto po gwarancji i wreszcie czuje się wolny)

Polska, Polskie Janusze, Polskie patologie, to fakt i niestety tak będzie jeszcze długo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.