Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ciąg dalszy przygód ze złomem n42b20...

Wypadający zapłon na cylindrze 2 i 3 na zimnym silniku.

Zamienione cewki i założone nowe świece. Jeszcze jutro wypne kostkę valvetronica bo błędy pojawiają się tylko jak silnik jest zimny.. Czuję że wraca do mnie koszmar sprzed 3 lat gdzie miałem remont glowicy... Co jeszcze mogę sprawdzić zanim się całkiem załamię?

Opublikowano
U mnie wypadanie zapłonu na 3 cylindrze skończyło się remontem całego systemu valvetronic, za to jakiś czas po naprawie zaczęło się odzywać jedno z kół zębatych. W ostateczności odepnę system. Błędy w inpie sprawdzałeś?
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Opublikowano
Dzisiaj wypialem valve. Silnik kulal jakby miał dalej wypadanie zaplonow ale na inpie tylko błędy sterownika vvt i hot film air mass.. Czyli wiem tyle co nic. Zostaje ściągnięcie dekla i sprawdzenie valvetronica. To chyba jedyne co mi zostało :(
Opublikowano
Jeżeli masz wypadanie zapłonów na 2 cylindrach i po zamianie cewek jest bez zmian to można obstawiać wałek mimośrodowy, częsta usterka. U mnie po odpięciu całego systemu silnik chodzi idealnie.
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Opublikowano
Dzięki, w historii mojego samochodu wałek był zmieniany 3x (w tym głowica). Mierzone było ciśnienie oleju i było w normie. Coraz bardziej zaczynam wierzyć jednak że coś z ciśnieniem jest nie tak bo silnik startuje bardzo głośno (jakby na sucho). Tak czy inaczej kasa włożona w ten silnik przekroczyła wartość samochodu. Teraz zastanawiam się nad całkowita przekładka lub na pozbyciu się tego złoma. Pozdrawiam wszystkich.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podziwiam za wytrwałość i pasję do tego silnika :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Doszło do tego że sam zacząłem w nim dłubać bo wyrzuciłem kupe kasy na 'mechaników'. Gdybym kilka lat temu wiedział to co dzisiaj to nigdy bym się na n-ke nie zdecydował.. chociaż wtedy kupić 6-cyl w dobrym stanie to był cud (widziałem z 4 i każdy miał coś nie tak..) Tak czy inaczej posiadaczom N'ek życzę bezawaryjnej jazdy :)
Opublikowano
No kolego szacun za wyrozumiałość do "dzbanów" którzy projektowali ten silnik. Ja po zrobieniu uszczelniaczy, odmy, wycieków, rozrządu i systemu vvt myślałem że będzie spokój a tu po roku znowu wyszła lipa. Jeden spec też mi coś mówił o ciśnieniu oleju ale po odpięciu siłownika vvt auto chodzi idealnie, więc jego teza jakaś taka podejrzana mi się wydaje. Tylko co ma ciśnienie oleju do wypadania zapłonu? Dziwne że aż 3 razy ten wałek był wymieniany i odpięcie wtyczki nie daje poprawy. Może ktoś go katował na półsyntetyku? Tutaj masz filmik jak ktoś miał uszkodzoną pompę: https://www.youtube.com/watch?v=9VRdO9eZJ18. U mnie jest podobne grzechotanie, ale test z obrotami nie przynosi zamierzonych efektów więc czeka mnie albo wymiana koła zębatego (vanos) albo będę musiał przeczekać do momentu, aż silnik sam odmówi posłuszeństwa i wtedy kierunek szrot :D
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Opublikowano

Ja mógłbym książke napisać o tym samochodzie i o tym jakim idiotą byłem jak go kupowałem. Bo kupiłem go wiedząc że w bagażniku poprzedni właściciel miał dolewke polsyntetyku. Przez okres 6lat pier..enia się z tym silnikiem miałem zrobione:

- uszczelniacze z pelna regeneracja głowicy (stara nie nadawała się do ponownego montażu)

- vanosy wymieniane z 3x finalnie kupiłem 2 nowe aisin

- czujnik korby, czujnik wałka

- sondy 3x (więc w teorii zostały jeszcze 2 stare ;) )

-wałek valve u 'mistrzów z BMW cen..um' którzy potrafili nastawniki vanosow przestawić i tak wałek założyć że był po kilku km cały wytarty

-elektrozawór

-przeplywka

I wiele wiele innych pierdół tak ze koszt przekroczył wartość samochodu. Mój problem polega na tym że się łatwo nie poddaje i to mnie już bardzo zgubiło jeśli chodzi o N-ke... Wypadanie zaplonow pojawiło się po 3 dniach od wizyty w jednym serwisie BMW i zastanawiam się czy czasem nie grzebneli mi we wtryskiwaczach LPG (bo były spięte taśmami zaciakowymi) Nie pasuje mi że misfire mam na 2 cylindrach i to się pojawiło nagle. Może jakies lewe powietrze się dostaje w kolektor ssacy.. muszę to jeszcze obadać (fura na ciepłym silniku zachowuje się normalnie). Pozdro

P.s co do filmu to ja mam tylko grzechotanie przez pierwsze 2-3 sekundy. Co jest ciekawe to zmienne fazy mi nie działają wtedy a po wyłączeniu i włączeniu zapłonu już wszystko działa poprawnie - stąd pomysł że ciśnienie przy rozruchu porannym jest za słabe.

Opublikowano
Ja tez walczylem ze swoim 2 razy full remont i jak za 3 razem zobaczylem wypadanie zaplonu i pomyslalem ze uszczelke ,glowice, mam robic powiedzialem dosc kupilem m54 i odpukac prawie juz 2 lata i tylko odme wymienilem profilaktycznie , sterownik silnika ale to z powodu ASC bo silnik byl z 2004r i mialem sterownik z DSC i nie moglem gumy spalic ale juz wszystko po.Cisza i spokoj.Zmien motor albo allegro bo wreszcie zwariujesz od tego zamiast sie cieszyc.
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Opublikowano

Sporo osób mi to mówiło już ale uparty jestem ;) co do m54 to już się nad tym zastanawialem. Wrzucenie silnika, dyfra i skrzyni to nie problem ale boję się problemu ze sterownikami (tak jak wspomniałem DSC vs ASC). Nawet się już zastanawialem nad całym Anglikiem i przekładka ale czy to jest opłacalne to nie wiem...


Tak noworocznie pękł mi zbiorniczek wyrównawczy :lol: Uwielbiam ten samochód :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.